Astra F Irmscher + RH Cup/BBS RM

1
Drugi temat o moim aucie, bo pierwszy był zaśmiecony bzdurami (ten też już jest :D )

Zatem jedziemy!

Kilka słów o samochodzie:
Auto zostało wyprodukowane w 1992 roku, posiada silniczek 1,7 TD Isuzu (oznaczenie TC4EE1 lub później X17DT), obecnie licznik wskazuje przebieg 205 tyś. km. (27 listopada było 192 tyś, a od zarejestrowania się na ATT w kwietniu 2007 zrobiłem już około 33 tyś :D)

Wyposażenie:
- ABS (seria)
- wspomaganie kierownicy (seria)
- spryskiwacze reflektorów (seria)
- elektryczne szyby
- elektryczne i podgrzewane lusterka
- elektryczna antena
- półkubełkowe fotele
- centralny zamek

Autko kupiłem już przerobione. Miało laminatowe dokładki przód i tył, laminatowe progi, szpojler na klapie, brewki, 14 calowe alumki O.Z., końcówkę wydechu, przyciemnione szyby. Mój pierwszy mod, to zmiana tylnych lampek z seryjnych na czarne lexusy (jak była na to wielka moda), jednak po kilku miesiącach spędzonych na ATT stwierdziłem, że już mało pasują do mojej wizji auta. Dalej poszło już jak z karabinu maszynowego ;)

Styl:
- felgi BBS RM (lato), RH Cup 15" (zima)
- dokładka przednia Irmscher
- dokładka tylna Irmscher
- nakładki progowe Irmscher
- dwa "spojlery" Irmscher na tylnej klapie
- lampy tylne z Irmscher
- grill przedni polifotwy bez znaczka, własnoręcznie przerobiony (jeszcze nie było wtedy gotówców JOM)
- ciemne, poliftowe lampy przednie
- ciemne kierunkowskazy
- blenda na tylnej klapie
- końcówka wydechu z kwasówki (jedyna pamiątka po zmianach poprzedniego właściciela)
- częściowo zmienione podświetlanie deski rozdzielczej, zegarów i przycisków (białe)
- częściowo czarne wnętrze (tunel, boczki, fotele i kanapa z polifotwego)
- gałka zmiany biegów z polifta

Mechanicznie:
- obniżenie o około 40mm springami eibach pro kit + amortyzatory przednie ta technix
- nowe zaciski 256 mm (poprzednie 256 mm się zapiekły) + nawiercane i nacinane tarcze Mikoda + klocki ATE
- tylne tarczobębny Mikoda + klocki TRW

Audio, którego obecnie praktycznie brak.
- Pioneer deh-p6700mp (częściej leży w domu niż jeździ w aucie, ale tak jest jak nie chce się stracić radia ;) ) wymiennie z seryjnym Blaupunktem CAR 300
- wzmacniacz Blaupunkt GTA 2100 (leży w piwnicy, czeka na rozbudowę audio)
- reszta (czyli głośniki w drzwiach i syczki) seria
Czyli szału tutaj nie ma. Miało być lepiej, ale starcza mi to co mam.

Mała fotorelacja :) Wyposażonym w słabsze łącza radzę uzbroić się w cierpliwość, bo troszkę tego będzie.

Tak auto wyglądało na początku 2005 roku, czyli kilka miesięcy po kupnie (już wtedy miałem lexusy z tyłu, ale fota się gdzieś zapodziała)

Obrazek


Potem przyszedł okres, w którym następowało powolne niszczenie samochodu :( Nie byłem dla niego dobrym panem i nie przejmowałem się zbytnio wyglądem (technicznie zawsze było ok). W końcu trafiłem do ATT i pokazałem swoją furkę pierwszy raz. Astra była dość mocno podniszczona i pordzewiała (jak na moje oko, ale wiem, że dzisiaj większość Fek wygląda gorzej niż moja wtedy), jednak powoli się to zmieniało.

12 kwietnia 2007
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Kilka tygodni później Astra pojechała do blacharza na wstawienie reperatur i ponowne założenie tylnej dokładki.
22-23 kwietnia 2007
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Efekt prac.
1 maja 2007
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnia fotka przedstawia zderzak przedni z dokładką laminatową z zaczętym przygotowaniem pod nowy lakier... ale udało mi się kupić cały zderzak polakierowany za 70 zł, więc pomysł malowania upadł :)
25. maja 2007
Obrazek


Data 31. maja 2007 będzie dla mnie szczególną, bo wtedy dotarł do mnie pierwszy z elementów spod znaku Irmscher :D 12 czerwca upgrade centralnego, czyli centralka na pilota :)
Obrazek
Obrazek


I kolejna dość szczególna, ale przykra data. 6 lipca 2007. Druga, taka sama stłuczka tym samochodem. Wcześniej miałem pogiętą maskę i połamane zaczepy reflektora, niestety teraz było gorzej :(
Obrazek
Obrazek


Zdjęcie z akcji prostowania przedniego pasa (góra i dół) i już po reanimacji przodu z jednym "okiem" przed, a drugim poliftowym.
Obrazek
Obrazek


Potem już było tylko lepiej :) Dostałem sprężynki obniżające (ale nie założyłem zbyt szybko), oddałem do lakierowania dokładkę przednią, założyłem na auto, druga lampa poliftowa również znalazła się na samochodzie.
27 sierpnia 2007
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Kolejny mod w dobrym kierunku, czyli zmiana tylnych lampek na SWF z oryginalnymi, czarnymi kloszami (obecnie zdemontowane). Kilka dni wcześniej założyłem elektryczne szybki.
31 października 2007
Obrazek
Obrazek


Na zimę autko dostało inny tylny zderzak, żeby nie urwać na jakiejś zaspie tego z dokładką (co przytrafiło mi się w grudniu 2006). Długo się jednak z ładnego, seryjnego zderzaka nie pocieszyłem, bo od końca listopada 2007 do 28. stycznia 2008. Czyli kolejna stłuczka... tym razem nie moja wina i kasa, patrząc na uszkodzenia, dość zacna. Oprócz zderzaka ucierpiał troszkę tylny pas, ale nie ma tragedii i tego nie robiłem.
Obrazek
Obrazek


Kasa z ubezpieczenia bardzo się przydała i chwilę potem została wydana na kilka gratów :) Wszystko zakupione zaraz przed stłuczką lub zaraz po niej.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Przymiarka dokładki na tył i nowe zakupy na przód, który przez dłuższy czas jakoś omijały wszelkie modyfikacje.
25 lutego 2008
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Kwiecień 2008 przyniósł ze sobą glebę, o której prawie każdy mi wspominał. Broniłem się przed tym prawie rok i uległem w końcu :) Wszystko robiłem własnoręcznie (z pomocą kumpla) po zajęciach na uczelni, więc zajęło mi to... prawie miesiąc (brak umiejętności i narzędzi). Zostały wymienione wszystkie sworznie, łączniki itp. w przednim zawieszeniu, no i pojawiły się hamulce 256 mm (z zaciskami od Kadetta, z którymi się już pożegnałem).
W międzyczasie bawiłem się w polerkę alusów 14" (którą trafił szlag po myciu na myjni :/) i w diody w tylnych lampach (do tej pory nie skończone ;) ). Fotki moich kombinacji i efekt gleby.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Pierwsze zmiany w środku (poza zmienioną częścią podświetlania), czyli boczki pod elektryczne szyby.
Obrazek


Kolejne mody. Na przodzie oryginalny grill w trakcie przeróbek (pierwsza fotka nowym aparatem i według mnie najładniejsza ze wszystkich, chociaż auto i okolica niezbyt ładna). 27 czerwca 2008
Obrazek


Sesja na uczelni się skończyła, wakacje w pełni, to ze szwagrem wymieniliśmy tylną klapę :)
8 lipca 2008
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Mała sesja w fajną pogodę.
15 lipca 2008
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Coraz bliżej obecnego wyglądu. Grill przedni ukończony, dokładka na tyle na swoim miejscu (wymieniony cały zderzak).
26 lipica 2008
Obrazek
Obrazek


Borki 2008 look :D Foto by Briareos & Dudek :564: Grill w kolorze, zaślepka od haka w zderzaku, poprawione spasowanie zderzaka.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Fotele przywiezione z Borek (Zero :564: za odebranie i przywiezienie z Poznania, Boniek :564: za transport do Łodzi pod sam dom) i nowy zestaw spowalniający (tarcze Mikoda + klocki ATE).
Obrazek
Obrazek


Jesienna sesja. Zachęcony pierwszą fotką nocną usiłuję zrobić równie ładną... ale nie wychodzi :/
14 października 2008
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Fotki, które robiłem z myślą o kalendarzu ATT na 2009 rok, ale żadna nie znalazła Waszego uznania :( Obecny wygląd samochodu.
17 listopada 2008
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek



W końcu w pełnym pakiecie Irmscher.

Zima (i spora część lata), sezon 2008/2009 na białych wiatrakach z GSi.
6 lipca 2009
Obrazek
Obrazek


Lato sezon 2009. Felgi BBS RM, opony Toyo T1R.
12 września 2009. Sesja "Kalendarz 2010".
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Zima, sezon 2009/2010. Felgi RH Cup, z letnimi oponami 205/55 :D.
26 lutego 2010
Obrazek


V Zlot Astra Tuning Team - powrót tylnych, czarnych lamp.
4 września 2010
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Sesja do kalandarza ATT.
19 września 2010
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek


Tylne hamulce tarczowe
21 sierpienia 2011
Obrazek


Sesja do kalendarza ATT.
29 października 2011
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek
[/center]
[center]
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Przedliftowy grill bez nzaczka z politowymi skosami (made by boombel).
11 listopada 2011
Obrazek



Plany zrealizowane (od 27. listopada 2008):
- wymiana progów metalowych
- progi Irmscher
- BBS RM
- usunięte oznaczenia GL z błotników
- gałka zmiany biegów z wersji poliftowej
- elektryczne lusterka
- tylne hamulce tarczowe z GSi

Plany odrzucone:
- felgi 15" z Astry GSI (czyli wiatraki) pomalowane na czarno
- polerka O.Z. 14"
- maska GSi
- sprzedaż auta

Plany w trakcie realizacji:
- nowe fotele + tylna kanapa + boczki na tył (w 80% zrealizowane, tylne boczki czekają na montaż)
- tylne, czarne lampy na diodach (powiedzmy, że w 50% zrealizowane, bo potrzebne części są, ale nie mam motywacji)
- oświetlenie wskaźników (w 20% zrealizowane)
- lepsze audio (Helix Blue mkII na przód czeka już na montaż)

Plany na przyszłosć:
- wymiana mieszków (ale ja wiem, czy to jakiś tuning, skoro będą czarne?)
- polerowanie rantów w BBS, chromowanie śrubek
- końcówka wydechu z GSi
- wskaźnik doładowania + ewentualne MBC i dmuchnąć około 1 bara
- kupno dużo młodszego (<2004 rok), a przede wszystkim seryjnego auta do jazdy codziennej
- 2012-2013 kompletna blacharka, nowy lakier
- 2013-2014 swap minimum na 20seh
- 2013-2014 obszycie wnętrza

Planami można też nazwać utrzymywanie auta w dobrym stanie wizualnym i idealnym mechanicznym, ale o tych rzeczach nawet nie warto wspominać. Jedynie powiem, że jest ich mało, ale są na tyle drogie, że obawiam się, że w tym roku nie zrealizuję nic z listy planów na przyszłość :(


Mam nadzieję, że docenicie mój wkład pracy w projekt Białego Rumaka ;) Ktoś może zapytać: co ja właściwie w nim zrobiłem osobiście, bo co to za problem założyć światła lub dokładki? Wszystko co mogłem robiłem sam/z pomocą kolegi. Auto oddaje do mechanika tylko w ostateczności (głównie z powodu braku dostępu do narzędzi). No i oczywiście prace blacharsko-lakiernicze też wolę zostawić bardziej doświadczonym :)


Temat aktualizowany:
- 30.12.2009 (dodane nowsze zdjęcia)
- 20.03.2010 (poprawy tekście i edycji opisu, aktualizacja planów, dodana fotka)
- 22.09.2010 (dodane zdjęcia z V Zlotu i z sesji wrześniowej)
- 17.11.2010 (dopisane w wyposażeniu elektryczne lusterka i w stylu lampy irmiego)
- 22.08.2011 (dodałem tarcze hamulcowe na tyle)
Ostatnio zmieniony 27 lutego 2015, 16:18 przez Piotr_Wu, łącznie zmieniany 11 razy.

Re: Astra F Irmscher + RH Cup/BBS RM

7
Moja odpowiedź na dyskusję, która trwa w temacie Dudka
[center]
Obrazek
[/center]

Na zimę zostają takie. Wiosną idą do lakierowania na czarno lub powrócą do oryginalnej barwy.

Mniej więcej tak wyglądała każda jak do mnie przyszły
[center]
Obrazek
[/center]

Widać różnicę? :P
Ostatnio zmieniony 8 grudnia 2008, 22:43 przez Piotr_Wu, łącznie zmieniany 2 razy.

Re: Astra F Irmscher + RH Cup/BBS RM

15
No i premiera, nowość na zimę 2008/2009 :D
[center]
Obrazek
[/center]

Oponki zimowe, rozmiar balonowaty (185/60/15 przód, 185/65/15 tył), ale za taką cenę (używane oczywiście, 230 zł z montażem i wyważeniem) wybrzydzać nie będę. Po moim pytaniu jak się wyważało, usłyszałem, że niejednokrotnie nowe felgi są gorsze niż moje wiatraki. Zatem zadowolony jestem :D

Wróć do „Zakończone projekty”