Zatem jedziemy!
Kilka słów o samochodzie:
Auto zostało wyprodukowane w 1992 roku, posiada silniczek 1,7 TD Isuzu (oznaczenie TC4EE1 lub później X17DT), obecnie licznik wskazuje przebieg 205 tyś. km. (27 listopada było 192 tyś, a od zarejestrowania się na ATT w kwietniu 2007 zrobiłem już około 33 tyś
Wyposażenie:
- ABS (seria)
- wspomaganie kierownicy (seria)
- spryskiwacze reflektorów (seria)
- elektryczne szyby
- elektryczne i podgrzewane lusterka
- elektryczna antena
- półkubełkowe fotele
- centralny zamek
Autko kupiłem już przerobione. Miało laminatowe dokładki przód i tył, laminatowe progi, szpojler na klapie, brewki, 14 calowe alumki O.Z., końcówkę wydechu, przyciemnione szyby. Mój pierwszy mod, to zmiana tylnych lampek z seryjnych na czarne lexusy (jak była na to wielka moda), jednak po kilku miesiącach spędzonych na ATT stwierdziłem, że już mało pasują do mojej wizji auta. Dalej poszło już jak z karabinu maszynowego
Styl:
- felgi BBS RM (lato), RH Cup 15" (zima)
- dokładka przednia Irmscher
- dokładka tylna Irmscher
- nakładki progowe Irmscher
- dwa "spojlery" Irmscher na tylnej klapie
- lampy tylne z Irmscher
- grill przedni polifotwy bez znaczka, własnoręcznie przerobiony (jeszcze nie było wtedy gotówców JOM)
- ciemne, poliftowe lampy przednie
- ciemne kierunkowskazy
- blenda na tylnej klapie
- końcówka wydechu z kwasówki (jedyna pamiątka po zmianach poprzedniego właściciela)
- częściowo zmienione podświetlanie deski rozdzielczej, zegarów i przycisków (białe)
- częściowo czarne wnętrze (tunel, boczki, fotele i kanapa z polifotwego)
- gałka zmiany biegów z polifta
Mechanicznie:
- obniżenie o około 40mm springami eibach pro kit + amortyzatory przednie ta technix
- nowe zaciski 256 mm (poprzednie 256 mm się zapiekły) + nawiercane i nacinane tarcze Mikoda + klocki ATE
- tylne tarczobębny Mikoda + klocki TRW
Audio, którego obecnie praktycznie brak.
- Pioneer deh-p6700mp (częściej leży w domu niż jeździ w aucie, ale tak jest jak nie chce się stracić radia
- wzmacniacz Blaupunkt GTA 2100 (leży w piwnicy, czeka na rozbudowę audio)
- reszta (czyli głośniki w drzwiach i syczki) seria
Czyli szału tutaj nie ma. Miało być lepiej, ale starcza mi to co mam.
Mała fotorelacja
Tak auto wyglądało na początku 2005 roku, czyli kilka miesięcy po kupnie (już wtedy miałem lexusy z tyłu, ale fota się gdzieś zapodziała)

Potem przyszedł okres, w którym następowało powolne niszczenie samochodu
12 kwietnia 2007



Kilka tygodni później Astra pojechała do blacharza na wstawienie reperatur i ponowne założenie tylnej dokładki.
22-23 kwietnia 2007



Efekt prac.
1 maja 2007




Ostatnia fotka przedstawia zderzak przedni z dokładką laminatową z zaczętym przygotowaniem pod nowy lakier... ale udało mi się kupić cały zderzak polakierowany za 70 zł, więc pomysł malowania upadł
25. maja 2007

Data 31. maja 2007 będzie dla mnie szczególną, bo wtedy dotarł do mnie pierwszy z elementów spod znaku Irmscher


I kolejna dość szczególna, ale przykra data. 6 lipca 2007. Druga, taka sama stłuczka tym samochodem. Wcześniej miałem pogiętą maskę i połamane zaczepy reflektora, niestety teraz było gorzej


Zdjęcie z akcji prostowania przedniego pasa (góra i dół) i już po reanimacji przodu z jednym "okiem" przed, a drugim poliftowym.


Potem już było tylko lepiej
27 sierpnia 2007




Kolejny mod w dobrym kierunku, czyli zmiana tylnych lampek na SWF z oryginalnymi, czarnymi kloszami (obecnie zdemontowane). Kilka dni wcześniej założyłem elektryczne szybki.
31 października 2007


Na zimę autko dostało inny tylny zderzak, żeby nie urwać na jakiejś zaspie tego z dokładką (co przytrafiło mi się w grudniu 2006). Długo się jednak z ładnego, seryjnego zderzaka nie pocieszyłem, bo od końca listopada 2007 do 28. stycznia 2008. Czyli kolejna stłuczka... tym razem nie moja wina i kasa, patrząc na uszkodzenia, dość zacna. Oprócz zderzaka ucierpiał troszkę tylny pas, ale nie ma tragedii i tego nie robiłem.


Kasa z ubezpieczenia bardzo się przydała i chwilę potem została wydana na kilka gratów




Przymiarka dokładki na tył i nowe zakupy na przód, który przez dłuższy czas jakoś omijały wszelkie modyfikacje.
25 lutego 2008




Kwiecień 2008 przyniósł ze sobą glebę, o której prawie każdy mi wspominał. Broniłem się przed tym prawie rok i uległem w końcu
W międzyczasie bawiłem się w polerkę alusów 14" (którą trafił szlag po myciu na myjni







Pierwsze zmiany w środku (poza zmienioną częścią podświetlania), czyli boczki pod elektryczne szyby.

Kolejne mody. Na przodzie oryginalny grill w trakcie przeróbek (pierwsza fotka nowym aparatem i według mnie najładniejsza ze wszystkich, chociaż auto i okolica niezbyt ładna). 27 czerwca 2008

Sesja na uczelni się skończyła, wakacje w pełni, to ze szwagrem wymieniliśmy tylną klapę
8 lipca 2008



Mała sesja w fajną pogodę.
15 lipca 2008





Coraz bliżej obecnego wyglądu. Grill przedni ukończony, dokładka na tyle na swoim miejscu (wymieniony cały zderzak).
26 lipica 2008


Borki 2008 look



Fotele przywiezione z Borek (Zero


Jesienna sesja. Zachęcony pierwszą fotką nocną usiłuję zrobić równie ładną... ale nie wychodzi
14 października 2008






Fotki, które robiłem z myślą o kalendarzu ATT na 2009 rok, ale żadna nie znalazła Waszego uznania
17 listopada 2008









W końcu w pełnym pakiecie Irmscher.
Zima (i spora część lata), sezon 2008/2009 na białych wiatrakach z GSi.
6 lipca 2009


Lato sezon 2009. Felgi BBS RM, opony Toyo T1R.
12 września 2009. Sesja "Kalendarz 2010".






Zima, sezon 2009/2010. Felgi RH Cup, z letnimi oponami 205/55
26 lutego 2010

V Zlot Astra Tuning Team - powrót tylnych, czarnych lamp.
4 września 2010



Sesja do kalandarza ATT.
19 września 2010






Tylne hamulce tarczowe
21 sierpienia 2011

Sesja do kalendarza ATT.
29 października 2011






[center]



Przedliftowy grill bez nzaczka z politowymi skosami (made by boombel).
11 listopada 2011

Plany zrealizowane (od 27. listopada 2008):
- wymiana progów metalowych
- progi Irmscher
- BBS RM
- usunięte oznaczenia GL z błotników
- gałka zmiany biegów z wersji poliftowej
- elektryczne lusterka
- tylne hamulce tarczowe z GSi
Plany odrzucone:
- felgi 15" z Astry GSI (czyli wiatraki) pomalowane na czarno
- polerka O.Z. 14"
- maska GSi
- sprzedaż auta
Plany w trakcie realizacji:
- nowe fotele + tylna kanapa + boczki na tył (w 80% zrealizowane, tylne boczki czekają na montaż)
- tylne, czarne lampy na diodach (powiedzmy, że w 50% zrealizowane, bo potrzebne części są, ale nie mam motywacji)
- oświetlenie wskaźników (w 20% zrealizowane)
- lepsze audio (Helix Blue mkII na przód czeka już na montaż)
Plany na przyszłosć:
- wymiana mieszków (ale ja wiem, czy to jakiś tuning, skoro będą czarne?)
- polerowanie rantów w BBS, chromowanie śrubek
- końcówka wydechu z GSi
- wskaźnik doładowania + ewentualne MBC i dmuchnąć około 1 bara
- kupno dużo młodszego (<2004 rok), a przede wszystkim seryjnego auta do jazdy codziennej
- 2012-2013 kompletna blacharka, nowy lakier
- 2013-2014 swap minimum na 20seh
- 2013-2014 obszycie wnętrza
Planami można też nazwać utrzymywanie auta w dobrym stanie wizualnym i idealnym mechanicznym, ale o tych rzeczach nawet nie warto wspominać. Jedynie powiem, że jest ich mało, ale są na tyle drogie, że obawiam się, że w tym roku nie zrealizuję nic z listy planów na przyszłość
Mam nadzieję, że docenicie mój wkład pracy w projekt Białego Rumaka
Temat aktualizowany:
- 30.12.2009 (dodane nowsze zdjęcia)
- 20.03.2010 (poprawy tekście i edycji opisu, aktualizacja planów, dodana fotka)
- 22.09.2010 (dodane zdjęcia z V Zlotu i z sesji wrześniowej)
- 17.11.2010 (dopisane w wyposażeniu elektryczne lusterka i w stylu lampy irmiego)
- 22.08.2011 (dodałem tarcze hamulcowe na tyle)


