Re: jaki płyn do chłodnicy?

32
Dziś wyczyściłem zbiorniczek wyrównawczy i zalałem układ płynem firmy Carifil, do -34*C barwy niebieskiej :)

Płyn który spuściłem był brudny jak diabli..., zleciało mi na oko z 4l, w jednej bańce miałem 3l (od kumpla za 10zł) a w drugiej 4l (nówka za 40zł), najpierw wlałem całą bańke 3l a następnie dolałem 1l z bańki 4l. 3l mam na dolewki :)

Przed wlaniem płynu wykręciłem czujnik temp. w silniku i lałem aż do momentu aż zacznie się przelewać płyn przez otwór od czujnika temp. w silniku, jak tylko zauważyłem że się przelewa wkręciłem spowrotem czujnik temp. i dopełniłem układ do znaku KALT, następnie pojechałem na przejażdżke, po niej jak silnik ostygł wlałem jeszcze troszeczke płynu ponieważ poziom w zbiorniczku spadł i odkręciłem czujnik temp. dla pewności żeby odpowietrzyć, troszke płynu wyciekło i dokręciłem go spowrotem.

Temperatura podczas jazdy jest taka sama jak na starym płynie więc jest ok. Pierwszy raz jak odpaliłem silnik po zalaniu płynem żeby go rozgrzać to gdy dodawałem gazu słychac było jak woda krązy po układzie, teraz już tego nie słychac więc myśle że wszystko zrobiłem prawidłowo :)

Re: jaki płyn do chłodnicy?

35
sprawdz wsowke na czujniku temp . skacze gwaltownie czy podchodzi do 95 i opada . jezeli podchodzi lagodnie to nie masz sie czym przejmowac . w manualach masz temat wskazania zegarow astry f . posprawdzaj p-kty dotyczace instalacji elektrycznej , jak bedzie ok to moze byc to skutek poprawy kontaktu na czujniku . . wskaznik nie jest wyskalowany liniowo wiec nie jestes w stanie okreslic czy jest to 92* czy 95* . moze byc to skutkiem lekkiego zapowietrzenia i powinno ustapic jak sie przejedziesz z otwarta nagrzewnica na ful .mnie sie odpowietrzal przez 3 dni . w tym czasie obserwowalem male ubytki w zbiorniczku . stawiam na poprawe kontaktu i w rezultacie uklad dokladniej obrazuje prace termostatu ,ktory w czasie jazdy w zaleznosci od warunkow jazdy i temp plynu caly czas sie otwiera i przymyka co powoduje male skoki temp ale jak napisales w granicach normy .na razie sie nie przejmuj tylko kilka dni zwracaj uwage .

Re: jaki płyn do chłodnicy?

37
jezeli ci podczas rozgrzewania silnika wskazowka podchodzi do 95* i po chwili opada do 90 to jest to objaw jak najbardziej normalny . termostat sie otwiera do ukladu wchodzi zawartosc chlodnicy (zimny plyn )i to sie objawia spadkiem temp . w warunkach niskich temp takich cykli moze bycw skrajnych warunkach nawet kilka . to sie powinno ustabilizowac jak sie wyrowna temp plynu . to jest normalny objaw . wiosna i latem mozesz tego nie zauwazac bo temp plynu w chlodnicy nie jest az tak niska i spadek temp jest mniejszy . za to jak stoisz w korku to potrafi podejsc do temp 102* (temp startu wentylatora ) i opada. podczas jazdy tez nie stoi w m-scu tylko pracuje w zakresie temp otwarcia termostatu do startu wentylatora . termostat nie otwiera sie raz .on caly czas sie otwiera i przymyka pelniac role zaworu przeplywu plynu przez chlodnice . w-g danych jego dynamika zawiera sie w przedziale poczatek otwarcia 92* pelne otwarcie 107* ale jak zauwazyles po drodze przy 102* ma sie wlaczyc wentylator aby nie dopuszczac do pelnego otwarcia poniewaz(zbyt czeste ) moglo by to skutkowac zacieciem w poz pelnego otwarcia .teraz uklad pomiarowy -
jako wskaznik temp jest zwykly miliamperomierz w ktorym zamiast skali pradowej zastosowano temperaturowa . czujnik temp jest termistorem (opornik o zmiennej opornosci uzaleznionej od temp . ) jezeli temp jest stala to opornosc termistora utrzymuje sie na niezmienionym poziomie . jezeli temp sie podniesie to czujnik zmienia swoja opornosc co skutkuje zwiekszeniem pradu plynacego w obwodzie wskaznik- czujnik -masa . wiekszy prad -wskazowka w gore . niska temp czujnik ma wieksza opornosc = mniejszy prad = wskazowka w dol . i tak caly czas . wejdz w dzial manuale i tam na str 2 lub 3 znajdziesz temat "wskazania zegarow astry f ", masz dokladnie opisane jak dziala uklad pomiarowy oraz jak zaradzic jezeli zaniza wskazania . u ciebie jest wsio ok i obawiam sie ze jak temp otoczenia spadnie do temp -15 to wskazowka bedzie ci wedrowac od 90-95 jak zyd po pustym sklepie ale to jest normalny objaw . wazne zeby nie wchodzila dalej jak grubosc wskazowki na czerwone pole to jest mniej wiecej 102*i start wentylatora lub nizej jak 90 .(dotyczy zegara 100*i czerwone pole . ) w temacie ktory podalem masz opisane jak sprawdzic faktyczna temp plynu multimetrem z opcja pomiaru temp . mozesz jeszcze odszukac tam temat " naprawa ukladu chlodzenia bez ingerencji w rozrzad" i masz zdjecie przedstawiajace m-sce i warunki wykonania pomiaru temp plynu . mozesz sie upewnic jaki ci pracuje termostat ,przy jakiej temp startuje went. . wsie pomiary na otwartej nagrzewnicy aby caly plyn krazyl swobodnie po ukladzie .w nowszych wersjach (AG) zastosowano uklad malego oszustwa http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&B ... 282812336- do poczytania
tu masz wspomniane tematy
http://forum.astratuningteam.pl/viewtopic.php?t=22293 .

http://forum.astratuningteam.pl/viewtopic.php?t=18843

Re: jaki płyn do chłodnicy?

39
Przed chwilą poszedłem z ciekawości sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku i sie okazuje że jest tak z 0,5cm pod znakiem KALT, auto stało całą noc i nie było jeżdżone dzisiaj, płyn wymieniałem we wtorek, ostatnią dolewke robiłem bodajrze w środe równo ze znakiem KALT. Jeździłem z ogrzewaniem na max, trzeba będzie dolać i obserwować. Auto stoi na trawie więc nie moge stwierdzić czy są plamki płynu pod autem bo czasami na podjeździe znajduję takowe.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Chłodzenie silnika”