Opel Vectra C 2.8T by Hassa

1
Siema wszystkim :)
Oto moj dupowoz na codzien Opel Vectra C
po wysluzonej omedze przyszedl czas na cos nowszego, i padlo na kolejnego opla :)
jestem posiadaczem Vectry juz od ponad roku czasu i sprawuje sie super, wiec postanowilem ja wam przedstawic.

Opel Vectra C 2.8V6 Turbo 230ps(bylo w serii) 2006r. Lift + LPG
przebieg z jakim kupilem to 280Kk nalotu i caly czas rosnie, obecnie jest 318KK --> 340k
po zakupie, bylo troche do roboty pod wzgledem mechanicznym tak jak wymiana wszystkich 6 cewek oraz 6 swiec zapolonowych, czujnika doladowania oraz zaworu sterownia gruszka, po tych czynnosciach odzyskał chęci do jazdy :)

Z wyposazenia jest prawie wszystko :
LAKIER Z168 METRO
ABS-
ESP-
4 x ELEKTRYCZNE SZYBY
8 x PODUSZKA POWIETRZNA
KOLOROWA NAWIGACJA MAPA POLSKI DVD90
AUTOMATYCZNA KLIMATYZACJA CLIMATRONIK 2-strefowy
REFLEKTORY BI-XENONOWE Z DOŚWIETLANIEM
PODGRZEWANE SIEDZENIA PRZÓD TYŁ
CZUJNIKI PARKOWANIA PRZÓD I TYŁ
PODŁOKIETNIK PRZOD TYŁ
TEMPOMAT
WSZYSTKIE LUSTRA FOTOCHROMATYCZNE
SZYBA CZOŁOWA FOTOCHROM
DOMYKANIE I OTWIERANIE SZYB Z PILOTA
KLIMATYZOWANY SCHOWEK
ELEKTRYCZNIE STEROWANE I PODGRZEWANE LUSTERKA
FOTEL KIEROWCY Z PEŁNA REGULACJA I PAMIECIA
CENTRALNY ZAMEK
REGULACJA KOLUMNY KIEROWNICZEJ
DODATKOWE GNIAZDO PRĄDOWE W BAGAZNIKU
HALOGENY PRZECIWMGIELNE
WEJŚCIE AUX-IN
SYSTEM ISOFIX
SKÓRZANA TAPICERKA JASNA(banan)
ZAWIESZENIE IDS+
KIEROWNICA OPC
AUTOMATYCZNA KLAPA BAGAŻNIKA

Z Modyfikacji jakie sa na pokladzie

DOKŁADKA PRZEDNIEGO ZDERZAKA OPC
DOKLADKA TYLNEGO ZDERZAKA IRMSCHER WRAZ Z TLUMIKAMI X4
LOTKA NA KLAPE OPC
KIEROWNICA OPC Z SCIETYM DOŁEM ORAZ OBSZYTA JASNA NICIA
PRZEDNIA CHROMOWANA DUZA LISTWA Z ATRAPY POMALOWANA W KOLOR NADWOZIA
ZAWIESZENIE GWINTOWANE KW
UKLAD WYDECHOWY PÓŁ PRZELOTOWY, USUNIETE FABRYCZNE ZWEZENIE( W PLANIE DP3 CALE BEZ PIERWSZEGO
KATA,ORAZ USUNIECIE DRUGIEJ SONDY)
FELGI ALU RONDELL 18'' 8.5J + TYŁ DYSTANSE 20MM
WKŁADKA KN + USUNIECIE FABRYCZNEJ ZWEZKI W PUSZCZCE FILTRA
Duzy IC Fmic
Bandaze na calym ukladzie dolotowym

W najblizszym planie
HYBRYDA 19T
PROGRAM 300+
OWINIECIE WSZYSTKICH RUR WYDECHOWYCH BANDAZEM TERMICZNYM
ZMIANA WSZYSKICH GUMOWYCH ŁĄCZEŃ NA SILIKONY

Pierwsza Fotka zaraz po zakupie, za jakis czas zaktualizuje :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 listopada 2019, 01:38 przez Hassa, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: Opel Vectra C 2.8T by Hassa

6
jezeli chodzi o nadwozie to docelowo mialo byc Kombi, wczesniej byla omega tez kombi i sie zarazilem,
co do silnika to jest to jeden z lepszych benzyn w VC zaraz po 2.0NET, duzo osob narzeka na cene rorzadu ale tylko dlatego bo wiekszoc sprzedaje samochody z tym silnikiem jak zaczybna cos sie dziac, u mnie jest rozrzad wymieniony i niemam z nim zadnych problemow a zrobione jest okolo 50kk.
Moim zdaniem wystarczy dbac o olej czyli wymieniac co 10-15K i kontrolowac jego stan, i nie bedzie problemow :)

znalazlem jeszcze filmik, jak to ogolnie slychac od tylu https://youtu.be/s_NnfnCZuq4" onclick="window.open(this.href);return false;

Z ostatnich prac przed zima to konserwacja przednich kielichow, jak wiadomo lubi je rudy w kazdej VC i signum, takze to mam juz z glowy, kolejna fotka to wymiana uszczelek pod kolektorem ssacym oraz jego podstawa oraz oleju i filtra, zawsze przed wymiana oleju dodatkowo robie plukanke :)
Obrazek


Obrazek


Obrazek

Re: Opel Vectra C 2.8T by Hassa

7
Z tymi kielichami to nie wiedziałem. Muszę bratu w sigu ogarnąć jak zjedzie do domu na święta. Co do rozrządu w pełni się z Tobą zgadzam. Uważam, że podobnie jest z tym niesławnym rozrządem w 2.0D N47 od BMW. Mam ten silnik z nalotem 300 tys. a rozrządu nie słychać bo lany dobry olej i montowany markowy filtr oraz zmieniane regularnie co 15 tys. km.

Re: Opel Vectra C 2.8T by Hassa

8
makaba, główne problemem prawie wszystkich marek są oleje longlife i do tego serwisy które leją najgorszy olej i każą na nim jeździć 30-40 tysięcy km lub rok czasu. Potem wychodzą takie kwiatki jak z rozrządem czy np 1.9 dci w renault. Ci co nie serwisowali w aso przejeżdżają spokojnie 300 tysięcy i panewki na miejscu a Ci co w aso zmieniali na najtańszy śmieć co 20 tysięcy mają szczęście jak dojeżdżą do 200 tysięcy na ori panwekach.

Wyjątkiem od reguły jest tfsi i fsi gdzie podobno dożywotni rozrząd na łańcuchu zmienia się co 50-100 tysięcy nie zależnie od tego jak był serwisowany :570: :D :D tylko że koszt do wersji bwj za łańcuch i napinacz to 300zł.... Chyba że komuś nie przeszkadza pół tdi pod maską bo tak jest to nazywane na forum leona.

Re: Opel Vectra C 2.8T by Hassa

10
mam z tym motorem signuma z 2007 roku w zasadzie to prawie z 08r. z lpg
przebieg podobny bo 283tyś na dzisiaj.
256ps już fajnie jedzie pomimo że auto ciężkie i masa elektroniki jest. przy większych prędkościach juz to fajnie czuć

według danych fabrycznych jak dobrze pamiętam jest szybszy do 100km/h od astry gsi tylko o 0,7s :570:

z tym rozrządem to nie tak kolorowo bo mało nie kosztuje jak policzy się wszystkie części uszczelki itp.oraz te robione "przy okazji"

jeszcze jak dolar był tańszy to z usa można było spooro taniej wyrwać taki zestaw. teraz się nie orientowałem

Re: Opel Vectra C 2.8T by Hassa

11
Sylwesters7 pisze:makaba, główne problemem prawie wszystkich marek są oleje longlife i do tego serwisy które leją najgorszy olej i każą na nim jeździć 30-40 tysięcy km lub rok czasu. Potem wychodzą takie kwiatki jak z rozrządem czy np 1.9 dci w renault. Ci co nie serwisowali w aso przejeżdżają spokojnie 300 tysięcy i panewki na miejscu a Ci co w aso zmieniali na najtańszy śmieć co 20 tysięcy mają szczęście jak dojeżdżą do 200 tysięcy na ori panwekach.
Niestety (albo i stety) jak ktoś kupuje nowe auto, to ma szczerze w dupie co tam leją - średnio pojeździ 5 lat (albo i krócej), a potem następny niech się martwi :P

Re: Opel Vectra C 2.8T by Hassa

13
Nie rozumiem skad wzielo sie pojecie "dozywotni" rozrząd, kiedys tak sie przyjelo bo łancuch mialbyc nie wymienialny, ale jak wiekszosc metali, wyciera sie i rozciaga.
rafix-r8 w Astrze masa duzo mniejsza i brak turbo, ale roznica i tak znikoma.
Ceny rozrzadu sa rozne wszystko zalezy od producenta, na wiosne czeka mnie uszczelnienie pokrywy rozrzadu bo sie poci, i cena uszczelek oraz uszczelniaczy kol pasowych to 300zl, mysle ze ceny sa bardzo akceptowalne.
P.S to Astry F sa drozsze czesci :D
Obrazek


Drobne usterki i mala wymiana,od pewnego czasu borykalem sie z problemem przy ruszaniu i zmiany biegow przy malych predkosciach a dokladnie bylo sluchac stukanie, okazalo sie ze zrobil sie luz na przegubie wew. od strony dlugiej polosi co ponoc jest standardem w tych silnikach.
Dlatego odrazu kupilem calosc czyli przedluzke poloski oraz sama polos, dodatkowo wymienilem lozysko na nowe w podporze,nowe uszczelniacze polosi i olej do skrzyni :567:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Nowa Odma pod Turbo,po jej wymianie turbo zaczelo wkoncu dobrze podawac, oraz trzyma cisnienie w ukladzie a winny temu byl uwalony zaworek zwrotny w starej odmie ktora cisnienie puszczala do silnika
Obrazek




W nasteponym tygodniu jak czas pozwoli, wrzuce wiekszy IC z FMIC bo graty juz doszly :D
Obrazek


jakis czas temu wpadl wiekszy IC oraz zostaly zabandazowane rury dolotowe, poprawa jest odczuwalna :)

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Z drobnych rzeczy zmienilem znaczek w kierownicy, Vectra c po lifcie ma ta wade, ze schodzi z niego chrom :573:

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Kilka strzałów na zimowym secie :D

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Auta”