Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)

121
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że w mojej astrze x14xe przy spokojnej jeździe tak 40-50km/h temperatura szybko wchodzi z 90 do 95 stopni a deko dłużej do 100 stopni. Wymieniałem termostat ( astra się nie dogrzewała) przed tym a za tydzień chłodnicę bo ciekła. Termostat wehlera a chłodnica była z c18nz (używana).
Pytanie czy to wina termostatu (nie otwiera się do końca) czy chłodnicy (zabita może czym jest) :?: Chłodnice przed założeniem płukałem wodo i wylałem wszystko i wysuszyłem nie było brudów.
Płyn petrygo nowy odpowietrzony układ (stała bez korka do wentylatora). Na trasie temperatura w normie.
Wentylator z c18nz ma 5 łopat i chłodzi szybciej od 4 łopatkowego z x14xe.

Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)

123
to ze wymieniles termostat to tylko znaczy ze wymieniles . termostaty wahlera ostatnio do najlepszych nie naleza . probe przed montazem w garnku z wrzatkiem zrobiles ?. teraz pozostaje ci tylko pomiar temp otwarcia termostatu i startu wentylatora . . mozesz to zrobic tak jak w tym tem http://forum.astratuningteam.pl/viewtopic.php?t=18843 - obrazek 017
mogles trafic na term ktory nie otwiera sie do konca i dlatego masz takie szybkie przyrosty temp . . 92 * to ma byc temp otwarcia . pelne jest na 107 ale przy 102 powinien juz startowac jednobiegowy wentylator . dwubiegowy szybciej .i nie sugeruj sie wskaznikiem on nie ma zadnej klasy dokladnosci . jego wskazania traktujesz jako pogladowe . to ze wskaze ci 100* to wcale nie oznacza ze tyle jest . to nie termometr czy miernik .

Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)

124
Szymon 1587cm3, w tym ze kiedyś jak jeździłem 40-50km/h bez korków na ulicy było non stop 90-92 stopni a na tym potrafi przy tym wejść moment 95 i 100 stopni . Jak wjadę w miasto i będzie korek to jest tragedia. Non stop wentylator chodzi. Za szybko łapie. Byłem u sprzedawcy i potwierdził, że zwroty są bo nie otwiera się do końca :570: Dałem 70zł za niego i muszę teraz oddać i czekać 14dni na reklamacje a jak bym kupił za 40zł inny to z miejsca dostaje się następny hehe. Nie mam starego ani obudowy i muszę kupić lub pożyczyć :563: marpas,nie robiłem, wyjmę to go sprawdzę ale raczej to on. Chłodnica ładna jeździła na płynie a nie na wodzie, płyn nowy odpowietrzony układ więc tylko on :553:

Termostat to nie wehler tylko vernet 92 stopnie, pomyliłem nazwy. Właśnie podmieniłem na używany wehlera i problemu brak i wysyłam verneta na reklamacje :570:

Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)

125
ja tez w piatek mialem przygode . wywalilo mi na trojniku na wezach od nagrzewnicy tam gdzie jest wpiety parownik lpg . myslalem ze to tylko troejnik ale okazalo sie ze to byla sprawa wtorna . glowny sprawca zwie sie termostat . jak to odkrylem w sobote to wpadlem do sklepu kupilem to co mieli . jestem w tej syt jak wlinku ktory ci dalem . mam termostat w wezu a nie pod rozrzadem . wracajac do tem sklepu mieli tylko term Gatesa za 35 pln ale pomimo ze zyczylem sobie Verneta to odp. byla krotka . siec ma umowe i nie moze miec innych typow termostatow . mowi sie trudno . wziolem i nie wytrzymal proby w garnku !. jak sie otworzyl to po zanurzeniu w wodzie o temp nizszej jak temp pocz. otwarcia zacial sie talerzyk zaworu pod katem ok 30 * do plaszczyzny i nie pomagalo mu dalsze schladzanie . to typowy zlom . . w sobote na gieldzie kupilem nasza Mere i po probie w garze zalozylem . chodzi super . jedyny klopot to taki ze niestety nasza Mera ma dobre wyroby ale sie ceni . kupil bym 2 Vrnety za 1 Mere . 57 pln to sporo jak na term . kiedys w innym typie poj mialem Mere i nie bylo prob;emu . bodaj 5lub 6 lat nie wiedzialem co to termostat .rowniez bede czekal na odp o reklamacji tylko ze ma to trwac 3 dni a nie 2 tyg. .

Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)

126
Witam! jestem nowym użytkownikiem i nie wiem czy pisze tu co trzeba.
Mam takie pytanie moja astra przy 92stopniach włącza sie wiatrach przy chłodnicy i temp nie spada co zauważyłem wiatrak po włączeniu nie wieje w stronę maski tylko silnika??? To jest normalne w astrach bo według mnie wiatrak powinien chłodzić płyn w chłodnicy a nie wiać w kierunku silnika co dodam auto mam od nie dawna dlatego mam te zapytanie gdyż nigdy opla nie miałem.
Z góry dziękuje za pomoc jeżeli post napisałem tu gdzie nie trzeba to przepraszam

Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)

128
piecia508, nie rob go w bambuko . to co napisales oznacza ze wentylator ma wiac w przeciwnym kierunku do jazdy . to byla by paranoja . wiatrak ma zaciagac powietrze z zewnacz a nie z komory silnika . . inaczej przy pewnej predkosci strumien powietrz z wiaraka bedzie zbyt slaby i wtedy bedzie to praca dla pracy reszta jest ok . dla wentylatora jednobiegowego temp startu to 102* dla dwubiegowego 1 bieg 95 * :564:

Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)

129
gazio007, wiatrak kręci się w dobrą stronę (na logikę, ma brać gorące powietrze z komory silnika czy powietrze z zewnątrz), tylko trochę wcześnie się załącza.. przede wszystkim napisz w jakich warunkach wiatrak się załącza (stanie w korku, auto na postoju, auto w wolnej jeździe itp), bo wskazanie na zegarach może być błędne - uszkodzony czujnik temp na zegary. Kolega ma w Calibrze właśnie uszkodzony czujnik i pokazuje mu za nisko.

Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)

132
Witam. Podłączę się pod temat z pytaniem; mianowicie miałem uszkodzony termostat, wymieniłem jest okiej ciepło. Ale... Ale.... przy normalnej jeździe po mieście czy trasie +/- 100km/h, temp dochodzi na zegarach do około 75-80 stopni. Po dłuuuuższej jeździe w korku temp dochodzi do ponad 90 i za chwilę załącza się wiatrak. Jest niby okiej. Tylko mnie dziwi że w wielu innych moich poprzednich samochodach (nie oplach) przeważnie zawsze temp była koło 90... Wymieniłem też czujnik went bo wcześnie zapalał przy 70 stopniach i w lecie cały czas prawie chodził i sinik niedogrzany , spalanie było wyższe... I jeszcze jedno pytanko, jak prawidłowo odpowietrzyć układ chłodniczy w 1.6 16v. Idę teraz zmienić trójnik od gazu i wiadomo że coś tam wyleci... Dolać do staniu załączyć silnik i czekać na termostat aż otworzy (u mie się mi wydaje że to około 75-80stopni a nie ponad 90 jak czytałem)... Pozdrawiam!

Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)

134
Może i tak , co do czujnika wiatraka to tamten był jakiś inny niż przewiduje katalog w intercars czy interteam. Wziąłem oryginalny, musiałem kupić wtyczkę i przerobić gdyż na starym były tylko dwa kabelki wciskane ręcznie - więc to już mi dało do myślenia. Jak pisałem żeby go dogrzać do 90 stopni to długa droga.. w lecie nie miałem nawet 70... teraz jest okiej ale jednak powinno być te prawie 90 non stop, nieprawdaż? Wyjęcie czujnika z tyłu nie wiąże się z wylaniem cieczy? Można to jakoś sprawdzić gdzieś u mechanika ?

Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)

135
polecam -dzial manuale temat wskazania zegarow astra f -wykonac pomiar temp zewn.miernikiem .potem albo wyp.termostat albo poprawic wskazania ukladu .
.co do czujnika to b rzadko wymiana pomoze chyba ze ktos ma szczescien i trafi na egzemplarz ktory bedzie idealnie pasowal do opornosci wew zegara . z tym jest roznie .
czujnik za 10 pln nie bedzie mial dokladnosci termometru .za malo danych np czy zegar paliwa tez zaniza ? jakie zegary itd .jak na razie stawiam na nowy (fabrycznie walniety) termostat.kolejny nowy najpierw sprawdzic kilkakrotnie we wrzatku i schladzac aby zlapac czy temp poczatku otwarcia np 92*-1-2 * oznacza temp zamkniecia i to szczelnego .to ma byc zaworsterowany temp nie zlom termostatyczny
:509:

Wróć do „Chłodzenie silnika”