Astra HB by LuiS

1
Witam wszystkich
Od jakiegoś czasu jestem użytkownikiem forum, które przeglądam regularnie. Ostatnio zostałem nawet wciągnięty na mapkę forumowiczy (z czego jestem bardzo dumny). :)
Samochodzik zakupiłem od ojca. Przejeździłem nią dwa lata, potem przydarzyła się mała-duża przygoda, po czym ją wyremontowałem i od tej pory się zaczęło. Samochodzik jest ze mną już piąty rok…
… i pewnie ze mną zostanie…

Czas zatem przedstawić swoją „maszynę” :)
Silnik: 1,6 c16nz ( podoba mi się ta nazwa, choć bardziej podobałaby mi się c20xe)
Zasilanie: Pb + podtlenek gazotu II generacji
Rok produkcji: 1992
Przebieg 255 tyś. Km
Wyposażenie standardowe:
Centralny zamek, szyberdach korbkowy, pólka pod schowkiem, regulacjawysokości fotela przedniego, regulacja oświetlenia, obrotomierz, nawiewy pod nogi pasażerów, lampki nad uchwytami pasażerów… i chyba wszystko.

Zdjęć z początków za bardzo nie mam. Zresztą nie było czego fotografować, taki zwykły pięciodrzwiowy gls pomalowany na grafit e266. Zdjęcia gdzieś uciekły, po tym jak zacząłem się bawić systemami operacyjnymi (Ach te Ubuntu)

Przeprowadzone zmianki (idąc od przodu):
Białe kierunki
Pakiet Gsi: grill, zderzak przedni z halogenami i zaślepkami oraz nadkola do niego, zderzak tylny, lotka, oczywiście bez progów… no i maska z wygłuszeniem..
Felgi aluminiowe 15’ ze standardowych 14’
Siłowniki maski (nie lifty)
Instalacja przekaźnikowa świateł
Wygłuszenie maski i ściany grodziowej
Lampiony gsi tylne
Blenda pomiędzy światłami
Elektryfikacja anteny radiowej
Zdemontowane oznaczenia z klapy tylnej i błotników
Dysze spryskiwaczy od Fiata (teraz psikają 4 strumienie )
Obudowy lusterek w kolorze
A teraz wnętrze:
Kierowniczka Gsi
Elektryfikacja szyb – wszystkie cztery wraz z przełącznikiem poczwórnym z cabrio
Elektryfikacja szyberdachu (od tego wszystko się zaczęło)
Elektryfikacja luster – oczywiście z podgrzewaniem
Montaż ściemniacza do lampki, Edo-Up, czy coś takiego, do lampki z Vectry A
Montaż podłokietnika, dedykowanego do wnętrza Efki
Tempomat z Omegi B
Montaż regulacji prędkości wycieraczek z kólkiem z Omegi B
Oczywiście MID z full pakietem, poza poziomem oleju i klocków hamulcowych
Audio: radio JVC KD-R811, Cd/mp3/ 2x usb/ iPod
wymienione głośniki przednie, tylne w półce a także wzmacniacz 4- kanałowy 800w blaupunkt ze skrzynką basową (czego bym w życiu ponownie nie kupił, było się troszkę młodszym :) )
Malunek wskazówek zegarów na czerwono
Centralny zamek na pilocik.

Plany:
Bardziej odległe => silnik c20xe,
większe hamulce z przodu tarcze 256 mm
belka tylna => belka tylna z vectry a ze stabilizatorem i tarczo-bębny
=> Zrobione już :)

ABS => sprawa dyskusyjna, zastanawiam się jeszcze, czy warto te ustrojstwo montować
Bardziej przyziemne =>
gleba oczywiście => spręzynki już zakupione, jeszcze amorki i montaż na wiosnę
ściągnięcie szpecących listew bocznych=> zrobione
kubły z Vectry a2000 z podgrzewaniem i regulacją lędźwi=> przeszczep elementów do moich foteli
regulowana kolumna kierownicy z Vectry A zdziełano toże ;)
lampki dymione (może takie Dudkowe) :) i kierunki- także dymione zrobione
Jakiś inny tłumik, ten jest od sedana, dlatego taki beznadziejny wygląd poprawione
Spryskiwacze lamp przednich=> zamontowane
Poza tym bieżące naprawy, żeby moja Astera jeździła jak najdłużej…

Uff ! Teraz najważniejsze. Foty…
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


A tu na końcu z Vecterą wujcia Grzesia...
Ostatnio zmieniony 22 czerwca 2014, 21:04 przez Luis, łącznie zmieniany 18 razy.

Re: Astra HB by LuiS

3
borysn95_1 pisze:tylko sterczy przód niemiłosiernie
pewnie przy wysoko jest, ale i tak musze powiedzieć, że jest o wiele niżej z tym hokejem. Mam w garażu niewielki próg, na który najeżdzam troszkę z dołu to hokej jest ze 3 cm nad nim. A i tak myślałem, że go oberwę

Re: Astra HB by LuiS

8
Ten przód też mnie koli w oczy. Gleba w najbliższych planach. Co najmniej -60, -40. A z tym tłumikiem to miałem problem. Jest niby dostosowany do astry F i ma mocowanie w takim miejscu, że tak się schował. Grom wie co z nim teraz robić...

Pomysł motorowni odłoży się w czasie. Zagazowałem enzete i na razie trzeba tak jeździć.

Re: Astra HB by LuiS

11
Dużo męczyłeś się przy montażu regulacji położenia kierownicy? Całą kolumnę zdemontowałeś? Jak z dostępem przy założonej desce, znośnie? Co zmieniłeś oprócz kolumny, plastiki za kierownicą też? Calibra miała immo, Twoja ma? nic nie odstaje? opisałbyś troszkę tę modyfikację :)

Re: Astra HB by LuiS

12
Trochę zachodu było przy montażu, co widac na załączonym obrazku. Kolumna łączy się na pedałami, jak się położysz, to będziesz widział. Tam tez jest śruba i najlepiej wykręcić ją, po demontażu liczników za pomocą jakieś przedłuzki. Po zdjęciu kierownicy zobaczysz dwie śruby,jedną odkręcisz normalnie drugą za pomocą przecinaka i młotka :), a trzecią nad pedałami

Kwestia stacyjki. w vectrze stacyjka idzie prostopadle do kolumny, w astrze natomiast pod katem. Wkład możesz przełożyć swój. Przy obudowie też jest śruba zrywalna ( i znowu przecinak i młotek). Przekręcasz stacyjkę w pozycję I od środka malutki śrubokręt i wyskoczy.

Co do immo nie jestem pewnien. Ja nie mam immo, vectra też nie miała. Nie wydaje mi sie, żeby był problem, przekładasz przecież swoja stacyjkę. Może różnica jest przy kostce za stacyjką. Musisz po prostu obadać.

Plastik za kierownica miałem z vectry, dlatego nie musiałem wycinać dziury w swojej. jest on jednak troszke za długi i musialem go przyciąć od strony licznika.

Nic nie wystaje. Mam jednak takie wrażenie, że kierownica jest troszeczkę bliżej kierowcy
Dokładniej na pw podeślę, bo gdzieś na kompie mam manual.



Mały edit:
Pod machę wleciała rozpórka od Gorka
Obrazek


Astrolot dostał "nowe", stare bębny i zaciski hamulcowe, tyle że w kolorze czarnym
:)
Obrazek


Obrazek


Trochę marne zdjęcia, ale pomyślałem dopiero jak założyłem koła :570:

Aktualny wygląd mojej astrolotni - stan na 29.09.2011

Obrazek


[ Dodano: 12 Październik 2011, 22:00 ]
Dzisiejszy dzień niestety nie należy do najszczęsliwszych. Na stacji benzynowej jakiś gość cofając przeordził mi bok :572: Niby nic poważnego, ale do lakierowania 3 elementy: błotnik i dwoje drzwi. :570: Jeszcze większym szokiem był fakt gdy podjechaliśmy do znajomego blacharza, ten wycenił szkodę, gość wyjął kasę i zapłacił mi. Zdębiałem. Myślałem, że może oświadczenie będzie a tu zdziwko. Muszę przyznać, że gość uczciwy, znalazł mnie na pobliskim szrocie, gdzie obadywałem sprawę podsufitki - znalazłem prawie idealną.

Są jeszcze uczciwi ludzie na tym świecie.

Niech ktoś zgadnie czym jeździ. Przywalił mi Astrą F Kombi.

Chcąc nie chcąc, jestem zmuszony przeprowadzić kolejny mod mojego asterixa :p Będzie to zrzucenie listew bocznych. W sumie z zaistniałej sytuacji nie jestem aż tak bardzo niezadowolony, choć zjadłem trochę nerwów.

[ Dodano: 25 Październik 2011, 22:57 ]
Mała sesyjka - stan na 25.10.2011

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Dalsze poprawianie astrolotni to "nowa" podsufitka. Dość miałem tej wiszącej szmaty nad głową :p

Wróć do „Nasze Byłe Auta”