Montaż tempomatu w Astrze G

1
Witam:)

Jako, że ostatnio mojemu rodzicielowi zaczęła szwankować manetka od kierunków w jego Astrze G 2.0DTl postanowiłem ją wymienić (często poruszam się jego Asią) bo zarówno mnie jak i jego to denerwowało :)

Gdzieś wyczytałem w necie, że w silnikach DTi i DTL jest możliwość w bardzo prosty i stosunkowo tani sposób dołożenie tempomatu.

Częsci jakie nam będą potrzebne to wyłącznie manetka kierunków z przyciskami do tempomatu ;) coś takiego: http://moto.allegro.pl/item412971136_pr ... tra_b.html (to manetka od omegi/vectry B, niestety nie ma na allegro od astry G, ja pytałem w swoim motoryzacyjnym to cena oscyluje w granicach 130, do 140zł za zamiennik, mi udało się wyrwać używany oryginał w super stanie za 50zł)
narzędzia:
- mały nożyk
- śrubokręt krzyżakowy
- klucz torx 20
i puszka pepsi ;) (bo trzeba potem jechać przetestować ;) )


więc do dzieła:)
najpierw musimy rozkręcić obudowe stacyjki:
przekręcamy kierownicę o 90* w prawo, i ukazuje nam się srubka z zaślepką. Zaślepkę zdejmujemy podważając ją wspomnianym wcześnie małym nożykiem. Pod zaślepką ukazuje nam się srubka na śrubokręt krzyżakowy, która odkręcamy ;) następnie kręcimy kierą w lewą stronę o ok 180*, znowu widzimy zaślepkę i.... analogicznie jak w przypadku prawej strony.
Następnie zdejmujemy górę obudowy stacyjki, potem niedaleko miejsca, gdzie były ww srubki zauważamy srubkę po lewej i prawej strony wkręconej z góry ( są one przykręcone z góry, na torx 20).
potem "macamy" :) spód obudowy stacyjki i znajdujemy jedno wgłębienie na środku, tam równiez znajduje się jedna srubka na torx 20, którą wykręcamy. tym sposobem mamy odkręconą dolną częsc obudowy stacyjki, którą demontujemy.

W tym momencie ukazuje nam się nasza manetka od kierunków. wyjmujemy ją poprzez nacisnięcie dwóch skrajnych jej "języczków".
Następnie odpinamy od niej kostkę z kablami. Na wiązce od ów manetki jest dobrze zabezpieczona wtyczka od ww tempomatu, na pierwszy rzut oka nie widać tego, najprawdopodobniej jest przyklejona papierową taśmą, więc musimy dobrze "spenetrować" teren.
Jesli już ją znajdziemy podpinamy kostkę pod naszą nową tempomatową manetkę wtyczkę od tempomatu i od swiateł/kierunków.
wkładamy nową mantekę w swoje miejsce, po czym musimy usłyszeć charakterystyczny "KLIK", ponieważ jesli tego nie zrobimy kierunki nam mogą potem nie "odbijac".

Po ww operacjach składamy obudowę stacyjki w odwrotnej kolejności podane do jej rozkręcenia ;)


teraz trochę o tempomacie ;)

Obrazek


myślę, że nic więcej nie potrzeba dodawać ;)

-> NIC NIE TRZEBA ODBLOKOWYWAĆ TECHEM :!!

i taka uwaga dla przyszłych "tempomaciarzy" :)
aby upewnić się przed zakupem manetki, czy posiadamy ową instalację, z tego, co mi wiadomo, to w bardzo dużej ilości ww silnik ową posiadają ;)

PRZEPRASZAM ZA BRAK ZDJĘĆ, będę się starał uzupełnić je w przyszłym tygodniu ;)

tak więc:

ENJOY :) :564:

Re: Montaż tempomatu w Astrze G

4
ja myslałem ze ona powinna byc tam przy manetce od wycieraczek.

czy to jest ta? chce sie upewnic.
www.legalnie.webpark.pl/wtyczka.jpg

[ Dodano: 20 Marzec 2009, 01:09 ]
http://allegro.pl/item586881008_manetka ... _c_01.html

czy ta bedzie pasowała
http://allegro.pl/item577745891_przelac ... ectra.html

[ Dodano: 20 Marzec 2009, 10:18 ]
http://forum.omegaklub.eu/showthread.php?t=1602&page=21

mozna poczytac pewnie w naszych astrach tez da sie cos zrobic bez manetki :P

Re: Montaż tempomatu w Astrze G

10
Luis pisze:A jak się sprawa przedstawia, gdy ktoś ma manetke 2-przewodową wyciągnięta z Omegi 2,5 TD, gdzie też jest gaz sterowany potencjometrem?
Podepnę się z pytaniem (odkopie temat) posiadam w/w manetkę czyli z omegi 2,5 , czy będzie ona działać w Astrze G 2,0 di. Z góry dziękuję za odpowiedź
ODPOWIEDZ

Wróć do „Astra G”