Astra J 1,7 CDTI Sports Tourer Białek.

1
Witam serdecznie.
Od ośmiu miesięcy jestem posiadaczem wyżej wymienionego modelu Opla.
Na wstępie zaznaczam że to samochód rodzinny i raczej nie będzie to baza pod demona prędkości czy mocy.
Nie wykluczam modyfikacji silnika lub nadwozia ale będzie to raczej modyfikacja dla wygody użytkowania.
Przesiadłem się z VAG-a a dokładnie z Golfa IV choć wcześniej ujeżdżałem króla wsi czyli Paska w TDI.
Uczę się tego samochodu i forum jest mi bardzo pomocne.

W samochodzie mam zamiar podnieść bezpiecznie moc oraz wymienić te straszące przyciski na kokpicie na duży wyświetlacz.
Brakuje mi również podłokietnika oraz elektrycznych szyb z tyłu.

Zacznę o podstawowych danych:
Silnik 1,7 CDTI 81kW czyli 110KM
rok produkcji 2011.
Nadwozie Sports Tourer.
Oto kilka zdjęć "Białka"
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Więcej zdjęć w miarę rozwoju sytuacji przy samochodzie.

Pierwsze co musiałem zrobić ( oczywiście nie licząc serwisu początkowego typu oleje, filtry, rozrząd) to rozszerzyć opcje wyświetlanych informacji np. spalania itd., dla mnie to podstawa bo w moim 20 letnim Golfie było i się zdziwiłem jak zobaczyłem że w Tym Oplu tego nie było.
Drugie to powrót do żarówek w5w po tym jak założone był ledy i waliło błędem po wyświetlaczu
Trzecie co mam zamiar zrobić w najbliższym czasie to kupić gumowe dywaniki( wiem dywan i guma nie pasują do siebie w takim sformułowaniu).

Nie rozglądałem się za Oplem a tym bardziej dieslem, ze względu na poruszanie się na krótkich odcinkach około 20-25 km dziennie.
Jednak uważam że trafiła mi się ta Astra w dobrym czasie i atrakcyjnej cenie, dlatego też z pełną odpowiedzialnością kupiłem diesla.

Będę wdzięczny za każdą pomoc lub sugestie odnośnie Astry.

Pierwsze wrażenia z auta jak każdy kto zmieni auto napisze że pozytywne. Również napisze że moje odczucia w stosunku do nowego nabytku są pozytywne: design, wspomaganie, licznik, przestronność ergonomia np. kierownicy jednak jest ale: ten słupek A jest strasznie szeroki przez co niewygodny przy skręcaniu lub włączaniu się do ruchu, kolejną rzeczą to trzymanie boczne fotela a właściwie jego brak.



22.11.2020
Witam.
Ostatnio zakupiłem do "Białka" takie oto urządzenie, które wg mnie jest pomocne i warto wydać pieniążki.
Mianowicie :
https://interface24.pl/produkt/elm327-i ... coEALw_wcB

Poprzez aplikację na telefon "Car Scanner PRO" spokojnie sprawdzam błędy i je kasuje.
Za pomocą aplikacji "Opel DPF Monitor lite" odczytuję info odnośnie stanu DPF.
Serdecznie polecam.

Diagnoza wtrysku i już znam numer wtrysku który będę musiał wymienić w przyszłym tygodniu , ponieważ obroty falują i raczej nie będzie to scv.

23.11.2020
Dzisiaj przy pomocy internetów zlikwidowałem dwa błędy.
Pierwszy jaki mnie dręczył od kilku dni to komunikat na wyświetlaczu między zegarami.
Komunikat podpowiadał iż mam problem z prawym światłem postojowym.
Widząc ten błąd wcześniej twierdziłem że wszystko ok i ecu zwariował, dzisiaj przyglądając się dokładnie zauważyłem (w końcu) że są dwa światła postojowe w tylnej klapie no i szybciutko wyciągnąłem tylny klosz i wykręciłem żaróweczkę która nie świeciła, co się okazało wystarczyło ją ponownie wkręcić i bangla.

Drugi komunikat mówił: "Awaria skontaktuj się z serwisem".
Dzień wcześniej wykręcałem wtrysk by sprawdzić jego numery ( oczywiście z kumplem mechanikiem ponieważ pierwszy raz grzebać w silniku diesla dla mnie to nowość) ponieważ musze go wymienić.
Przy całej operacji sciągania listwy zapłonowej i po odczytaniu numeru( po ponownym złożeniu wszystkiego do kupy)podczas odpaleniu auta jeszcze na dokładkę wyskoczył mi komunikat o wypalaniu dpf, więc wyjechałem autem z warsztatu by szybciej wypalić dpf jak na "stojaka".
po zakończonej operacji pożegnałem się z kumplem i do domu.
Dzisiaj coś mnie tknęło i zacząłem szperać w internetach odnośnie tego błędu serwisu i natknąłem się na ten filmik
https://www.youtube.com/watch?v=_2zpvfkvTGk
nie mając opcoma postanowiłem sprawdzić te świeczki i co się okazało ostatni przewód lekko siedział na świecy a nie tak jak reszta na ciasno.
To była właśnie ta usterka.

Muszę pochwalić firmę Opel za dostęp do tylnego klosza lamp, jest naprawdę rewelacyjny i intuicyjny no i bez zbędnych kluczy można go wyciągnąć.
Strasznie się cieszę że mogłem poradzić sobie z takimi dupinami które dotychczas mnie irytowały gdy odpalałem auto.
Dodam że OPCOM to będę musiał zakupić ponieważ aplikacja na telefon wraz z interfejsem ELM327 nie potrafił mi pomóc w tym wypadku.

3.12.2020
Dzisiaj przyjechały oczekiwane dywaniki, zakupione na popularnym serwisie aukcyjnym w sklepie firmy "FROGUM"
Jakość wykonania jest naprawdę zadowalająca.
Spasowanie super.
Polecam naszą rodzimą firmę "Frogum".
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po zobaczeniu zdjęcia moich nakładek na pedały zamówiłem takie na popularnym chińskim serwisie aukcyjnym.
https://pl.aliexpress.com/item/33004654 ... 5c0fUh23Sp
17.12.2020
Dzisiaj zawitały nakladki na pedały.
Jest też nakładka na stopę ale ją założę na wiosnę.
Obrazek


23.06.2021
Dzień Dobry.
wczoraj wjechało CB Radio President Harry III wraz z anteną Sirio ML 145.
Troszkę myślałem gdzie mogę te radyjko schować, bez wiercenia czy też rzeźbienia w samochodzie.
Do montażu użyłem taśmy dwustronnej firmy 3M VHB .
W astrze naprawdę ciężko o dobre miejsce na akurat te CB ( President Harry III).
Poczytałem i odrzuciłem miejsce pod fotelem więc zostało niewiele wyjść.
Radio zasilane jest z tylnego wejścia zapalniczki (bagażnik).
Dodatkowo zainstalowałem rozdzielacz zapalniczki który będzie potrzebny do zasilania kamery, nawigacji oraz ładowarki indukcyjnej.
Kilka zdjęć jak wyszło:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Serdecznie pozdrawiam.

Re: Astra J 1,7 CDTI Sports Tourer Białek.

2
Jakiś czas temu przyszła pora na wygłuszenie maski.
Z racji że oryginalne wygłuszenie zostało zniszczone przez niezidentyfikowane zwierzę.
Używaną oryginalna mata to koszt około 200-250 zł co uważam osobiście za kosmos cenowy.
Wydałem 160 zł na matę bitumiczną i matę wygłuszającą wraz z rolką dociskową. 1m2 każdej z mat.
Roboty na 2.5h (wycinanki itp).
Nie posiadam garażu więc pogoda miała dzisiaj kluczowe znaczenie.
Mina sąsiadów przed blokiem bezcenna.
Żoneczka pomogła ściągnąć i założyć maskę.
Wypełniłem również te tzw rynny między tymi plackami ale już mi się zdjęć nie chciało robić tak mnie pochłonęło.
Zdaje sobie sprawę iż nie jest to tak estetycznie wykonane jak u specjalistów, jednak sądzę że zda egzamin.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Astra J 1,7 CDTI Sports Tourer Białek.

4
Tomek (Astra) pisze: 8 listopada 2023, 16:40 Domyślam się, że na alubutyl dawałeś tę specjalną matę z folią, do komór silnikowych. Warto też zapuścić blachę grodziową.
Tak kolego.
Tak jak pisałem całość zajęła troszkę czasu.
Efekt jaki uzyskałem to troszkę ciszej oraz silnik tak szybko nie traci temperatury po skończonej jeździe.

Teraz w planach siłownik do klapy silnika bo ten patyk jakoś mnie denerwuje, w moim poprzednim ponad 20 letnim golfie to był standard.
Myślałem jeszcze nad zmianą radia na android tylko tu mnie nurtuje czy nie będę miał problemów z uciekającym prądem ( jak wiadomo chińskie radia mogą wiele).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Astra J”

cron