Dziwna sprawa

1
]Witam Wszystkich jestem nowym użytkownikiem i już mam problem.... Samochód Astra F 1.7 Isuzu , 1994 R. Odpaliłem samochód iii usłyszałem dziwny dźwięk przypominający wentylator chłodnicy... wyjąłem kluczyki iii dźwięk nadal był, otwarłem maskę i szybko klemę zdjąłem. dziwna sprawa bo samochód mam ponad rok i nie miąłem takich akcji... po chwili dotykam klemą i to samo włącza się dziwny dźwięk przypominający wentylator chłodnicy ale to oczywiście nie to... dziwek dobiegał tak z tyłu od strony grodziowej, wydawało mi się że to rozrusznik, wziąłem breszkę uderzyłem w niego, ale bez rezultatu po podpieciu klem to samo.. i dopiero za 3 uderzeniem dźwięk ustał po podpięciu klem. Moje pytanie czy to faktycznie rozrusznik mógł tak wyć? czy to zbieg okoliczności jak uderzyłem? i dziwne troche ze po wyjęciu kluczyka nadal to było.

Re: Dziwna sprawa

4
Napewno nie wskazane jest pukanie w rozrusznik. Rozrusznik to element elektro-mechaniczny , kazde pukniecie nadwyręża (szczotkotrzymacz) itp itd. Moze to i rozrusznik ale tak jak kolega wyzej napisal , posluchaj. Malo prawdopodobne jest azeby silnik elektryczny krecil caly czas bo wtedy bendix caly czas bylby zazebiony z kolem zamachowym.

Re: Dziwna sprawa

8
Witam!
Jest dziwna sprawa:
W moim X20xev znalazłem dziwny grzybek, obok kolektora wydechowego, tuż obok egra. Zapewne też puszcza dymek, bo jest podpięty rurką do wydechowego. Dymek puszcza do dziwnej grubej rury i tu jest pytanie :
Gdzie i którędy ta rura ma iść, do czego ma to być podpięte?
Obrazek

Re: Dziwna sprawa

9
Wygląda na to, że odkryłeś element kontroli emisji zwany zaworem EGR (EGR oznacza recyrkulację spalin), który znajduje się w pobliżu kolektora wydechowego Twojego pojazdu. Zawór EGR służy do redukcji emisji tlenków azotu poprzez recyrkulację części spalin z powrotem do kolektora dolotowego silnika. Gruba rura, do której podłączony jest zawór EGR, jest prawdopodobnie rurą EGR, która przenosi recyrkulowane spaliny do kolektora dolotowego. System EGR jest ważną częścią systemu kontroli emisji spalin pojazdu i nie należy go manipulować ani usuwać bez konsultacji z profesjonalnym mechanikiem.
jak poznać nowych ludzi
Marzenia bywają sensem życia, a czasem mogą stać się jego celem.
Ostatnio zmieniony 2 maja 2023, 20:17 przez JuliaKubacka, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: Dziwna sprawa

10
JuliaKubacka pisze: 17 stycznia 2023, 22:11 Wygląda na to, że odkryłeś element kontroli emisji zwany zaworem EGR (EGR oznacza recyrkulację spalin), który znajduje się w pobliżu kolektora wydechowego Twojego pojazdu. Zawór EGR służy do redukcji emisji tlenków azotu poprzez recyrkulację części spalin z powrotem do kolektora dolotowego silnika. Gruba rura, do której podłączony jest zawór EGR, jest prawdopodobnie rurą EGR, która przenosi recyrkulowane spaliny do kolektora dolotowego. System EGR jest ważną częścią systemu kontroli emisji spalin pojazdu i nie należy go manipulować ani usuwać bez konsultacji z profesjonalnym mechanikiem.
Hej! Mój post był bardzo stary i sprawa dawno się wyjaśniła. Oczywiście, jak widać na zdjęciu, NIE JEST to zawór egr. Zresztą, kto by puszczał gorące spaliny gumowym wężem. To po prostu zawór powietrza wstecznego, w pewnych latach montowany przez Opla. Oczywiście egra mam, mógłbym usunąć, w końcu moja Astra nie ma w papierach nawet katalizatora, a tym bardziej egra. Nie spotkałem w życiu profesjonalnego mechanika, wolę się zajmować autami sam, tylko wtedy wiem, że jest dobrze zrobione :)
Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”