Demontaż/czyszczenie przepustnicy 1,6 16V - X16XEL

1
Przyczyny wykonanych prac:
-falowanie obrotów ( 1100 do 700 )
-nieprecyzyjne reagowanie samochodu na pedał gazu

Przed przystąpieniem do prac warto zaopatrzyć się w:
- środek do czyszczenia przepustnicy/gaźników
( ja miałem STP w sprayu za ok 24zł http://www.stp.com.pl/produkt-21-30013_ ... 33253.html )
-zestaw podstawowych narzędzi
-nową uszczelkę pod przepustnice GM 90541822 ( kupiłem w ASO - 17zł )

1. Prace zaczynamy od zdemontowania całego dolotu po czym mamy taki widok
( przepustnica zakreślona czerwonym kołem )

Obrazek


a tak z bliska.... widać cały brud i nagar
( na tym zdjęciu zakreśliłem silniczek krokowy )

Obrazek


2. Zaczynamy odłączać wszystko od przepustnicy ( węzyki ) i silniczka krokowego
żeby następnie odkręcić 4 magiczne śrubki trzymające cały korpus i linke od gazy
( śruby i linka zaznaczone kolorem )

Obrazek


3. Wyjmujemy całą przepustnice i uszczelkę która była pod nią
Obrazek


Obrazek


4. Następnie bierzemy środek STP i do dzieła.... po kilku chwilach było juz tak:
Obrazek


Obrazek


na tym zdjęciu wyczyszczony silniczek krokowy który przykręcony jest dwoma śrubkami
(można wcześniej zaopatrzyć się w nowy - u mnie pomogło samo czyszczenie )

Obrazek


Zostało troche środka czyszczącego i czasy wiec wyczyściłem okolice korpusu przepustnicy...

Obrazek


5. Gdy wszystko wyschło, przetarłem to jeszcze szmatką i zacząłęm powoli składanie w odwrotnej kolejności: do korpusu przykręciłem silniczek krokowy, podłączyłem wszystkie wężyki, dałem nową uszczelkę, przykręciłem cału korpus 4 srubkami, założyłem dolot i "włączyłem silnik"

Na twarzy pojawił sie :) bo wszystko działa jak należy, obroty stoją w miejscu, pedał gazu jest czuły jak nigdy dotąd

Może komuś przydadzą sie powyższe zdjęcia :super:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Astra G”

cron