zwiększenie progowej temp grzania świec żarowych

1
Witam

Udało mi sie zrobic i przetestowac ten patent:)
Robimy układ wg tego schematu (narysowałem ręcznie, mysle żę każdy będzie wiedział o co chodzi)

Kupujemy sobie przekażnik 12V HFKW 012 lub podobny o takiej samej zasadzie działania (nie ten duzy samochodowy na konektorki)
Rezystory:
1k, 10K, 1M

tranzystor:
BD140 PNP

kondensator:
470uF 16V

Obrazek

Obrazek


Przed montarzem układu w aucie radze go sobie najpierw przetestowac i sprawdzic czy na wyjsciu nie wydziela sie jakaś rezystancja przed wlutowaniem opornika 1Kohm bo wtedy przekażnik sie nie nadaje.

Dalej robiłem zdjęcia telefonem i było juz ciemno to troche kiepskie są

Ja swój układ ulokowałem w puszce z przekażnikami i podłączyłęm sie do tego zielnego przekażnika, nie pamietam od czego on jest ale po przekręceniu kluczyka było na nim +12V
Który kabel trzeba sprawdzic sobie miernikiem.

Obrazek

Obrazek



to czarne cos owinięte taśma to układ:)

Obrazek



W czujnik temp wpiąłem sie w brązowy kabel ale w który sie wepniecie to obojętne, ale zeby było zgodnie ze schematem, czyli wej od strony sterownika a wyjscie od strony czujnika.

Obrazek

Obrazek


Układ załącza do obwodu czujnika temp rezystancje szeregowo o wartosci 1Kohm na okres 14 sekund, co daje w rezultacie grzanie świec od temp 10stopni
Zwiększając rezystancje analogicznie progowa temp grzania sie nam zwiększa.
Jezeli rzeczywista temp brana z czujnika bedzie wynosiła 10stopni to po załączeniu układu ecu bedzie widział temp o 5 stopni niższa czyli 5stopni przez te 14 sekund
ODPOWIEDZ

Wróć do „Astra G”