wymiana urwanej sróbki pokrywy zaworowej x20dtl

1
witam
otoz ze ostatnio wyminialem uszczelke pokrywyzaworowej przy okazji urwalem dwie sruby:) (zawsze wkladam we wszystko za duzo sily)
ale do sedna:
urywa sie dlatego poniewaz te srubki ogolnie sa dosc kiepski jak dla mnie, z tego co wyczytalem powinno sie je dokrecic z monentem 2N-m (jak zle to niech ktos poprawi) ale oczywiscie nie posiadam klucza dynamometrycznego.
Sruba zazwyczaj urywa sie tak ze kawalek gwintu wystaje troszke po za glowice silnika i nie brac sie od razu za rozwiercanie tylko srubokretem delikatnie poszturac bo da sie to wykrecic:) bierzemy cienkie szczypce i wykrecamy powoli reszte urwanego gwintu.
Jezeli mamy szczescie i jest to na tygodniu to w aso za 14zl maja orginal o nr5607709 z tego co mi podawal gosc przez telefon.
ale jezeli mamy pecha to sciagamy uszczelki i ten metalowy trzpien ze sterej srubki i szukamy innej o gwincie M6 najlepej jakas twardsza ale zwykla tez bedzie.
Mierzymy dl tej urwanej aby ewentualnie dociac (proponowalbym dac troszke krotsza ) i nakladamy uszczelki na nia , wkrecamy i idziemy po piwo dumni z wykonalej naprawy:)

jeszcze jedno:
jezeli zdarzy sie tak ze ta urwana srubka co zostala wam w rekach wpadnie gdzies pod silnik tak ja mi:) to nie ma obawy wystarczy dobrac odpowiednie podkladki wyciac krazek z gumy na uszczelke i wszystko git

gdyby jednak gwint nie wystawal poza glowice to tez nic straconego wiertlo M5,2-5,5 rozwiercic i nagwintowac gwintownikiem M6, ale trzeba tez sprobowa za pomoca dwoch szpikulcow wykrecic bo zawsze to prosciej niz wiercic:)

zdjecia dorobki

Obrazek

Obrazek

Obrazek


a tu orginal
Obrazek


przy zlotej srubce musialem dobierac podkladki i wycinac krazek gumowy jako uszczelke bo mi z tej orginalnej wypadlo i przepadlo:)

sory za enentualne bledy wpisowni ale w moim systemie wszystkie wyrazy podkresla na czerwono:)

co do rady przy przykrecaniu, trzeba delikatnie jak sie nie ma odpowiedniego przyrzadu ale wiadomo kazdy ma inne poczucie delikatnosci
ODPOWIEDZ

Wróć do „Astra G”