Wymiana pedału sprzęgła Astra G 1.8 i inne

1
Witam

Mały manual w jaki sposób wymienić pedał sprzęgła.

Potrzebne narzędzie:

-śrubokręt płaski
-śrubokręt krzyżak
-klucz nasadowy grzechotka 13
-klucz płaski 13 (krótki)
-torxy gwiazdka (standart opel)


Na wstępie uprzedzam, że nie jest to tak proste jak się wydaje, a to ze względu na to ze nie ma dojścia od dołu do 2 śrub trzymających stelaż pedału sprzęgła.


Zaczynamy:

Nurkujemy do spodu pod pedały, płaskim śrubokrętem demontujemy wygłuszenie nad pedałami (są 2 zatrzeski okrągłe które trzeba przekręcić o 90' w lewo), zdejmujemy wygłuszenie. Następnie na jednym kołku rozporowym trzyma się rura nadmuchu na nogi, którą też demontujemy.
Kolejnym krokiem jest wymontowanie małego schowka, który się trzyma na 4 kołkach które też się demontuje przekręcając je śrubokrętem płaskim w lewo o 90'.

Po tym zabiegu naszym oczom ukazuje się dolne mocowanie pedału sprzęgła.
Przy pomocy małej grzechotki z nasadką 13 odkręcamy 2 dolne śruby mocujące stelaż pedału sprzęgła. (foto 1 śruby nr. 1)

(foto 1)
Obrazek


(foto 2)
Obrazek


(foto 3)
Obrazek


Nastepnie dostajemy się do górnych śrub (foto 1 śruby nr. 2), aby to uczynić, musimy zdemontować zegary.

(foto nr 2) odkręcamy osłone zegarów 4 śruby gwiazdki.
(foto nr 3) odkręcamy 2 dolne śruby trzymające licznik, a następnie przesuwamy górne zabezpieczenie kostki w lewo i wyjmujemy licznik.
(lepiej zdemontować dodatkowo górną osłone stacyjki/kierownicy)

Po wyjęciu zegarów naszym oczom ukazuje się (foto nr 4)

(foto nr 4)
Obrazek


(foto nr 5)
Obrazek


Musimy sięgnąć ręką do tyłu dolotu nawiewu i namacać kołek rozporowy trzymający ten dolot (foto nr 4) i na czerwono zaznaczone mocowanie (foto nr 5), po odkręceniu ciągniemy dolot do siebie, aby się dostać za główną belkę (foto nr 5).
Następnie musimy namacać rękoma górne mocowanie stelaża pedału sprzęgła 2 śruby (foto nr 1) śruby nr 2. Odkręcamy je płaską 13 lub małą grzechotką 13.

Po odkręceniu mamy luźny pedał, ale trzyma go jeszcze ciegno pompki sprzęgła.
Odpinamy ja wyjmując zawleczkę i wyciągając bolec (foto nr 1) bolec nr 3.

Popychamy dolne śruby do tyłu i wyjmujemy pedał sprzęgła.




Potem w odwrotnej kolejności składamy całość do kupy ;)

Roboty jest sporo i dostęp jest bardzo kiepski, dlatego potrzeba na cały zabieg około 3 godziny.

W podobny sposób dostaniemy się do innych pedałów ;)


Powodzenia

Pozdrawiam GOREK
ODPOWIEDZ

Wróć do „Astra G”