Modyfikacja regulacji jasności świecenia zegarów..

1
Modyfikacja regulacji jasności świecenia zegarów

Jak niektórym wiadomo po wymianie podświetlania zegarów na diody led regulacja jasności świecenia działa marnie... aby to zmienić należy zwiększyć rezystancję tego regulatora.

Jedyne co nam potrzeba to
1. włącznik świateł z ową regulacją :D
2. mały płaski śrubokręt do wyjęcia włącznika świateł - ok 2,5mm
3. papier ścierny 360
4. najlepiej jakby był jeszcze miernik uniwersalny

czas pracy... ok 20-30 min :)

a więc:
zabieramy swój mały śrubokręcik i idziemy do auta i wyjmujemy włącznik świateł.
aby włożyć wkrętak ciągniemy za włącznik aby włączyć światło w kabinie,
delikatnie wciskamy śrubokrętem i pokrętło powinno zejść bez problemu :)
Obrazek

następnie ukacują nam się trzpień pokrętła oraz po bokach dwa płaskie bolce. Ściskamy je do środka równocześnie ściągnąć za trzpień na środku.
Obrazek

Gdy juz wyjmiemy nasz włącznik, zabieramy do garażu i rozbieramy. Po bokach są po 3 zatrzaski
Obrazek

Przed otwarciem należy pozostawić w pozycji włączonego światła w kabinie. Wtedy jest mniejsze prawdopodobieństwo, że wyskoczy nam sprężynka i kulki.. (bo troszkę można się napocić z włożeniem ich z powrotem)
Potrzebujemy wyjąć tę płytkę:
Obrazek

a po wyjęciu wygląda tak:
Obrazek

I teraz bierzemy papier 360 i ścieramy całą powierzchnię przewodzącą potencjometru na płytce (tę na której widać ten wytarty łukowaty ślad) co jakiś czs sprawdzając miernikiem opór we wskazanych miejscach.
Obrazek

ja zakończyłem uzyskując ok 100 ohm. Im więcej tym bardziej będzie przyciemniać, ale należy uważać żeby nie przetrzeć ścieżki na płytce, bo będzie zonk... :570:
Teraz juz można z powrotem złożyć włącznik.

EFEKT:
Obrazek



Wymiana podświetlania włącznika świateł

Ale jak juz mamy wszystko rozłożone to możemy także wymienić żarówkę podświetlania przełącznika na diodę led, w moim przypadku Dioda led typy Flux.
Tu potrzebujemy:
1x dioda Flux (ale może być także zwykła 3 lub 5mm)
1x rezystor ok 550-580ohm

Wywalamy żaróweczkę i wycinamy ten plastikowy uchwyt żarówki żeby nie przeszkadzał i by dioda była dalej od przedniej obudowy.
Dwie nóżki (jedna od + i jedna od -) zaginamy pod diodę (lub obcinamy), jedną z pozostałych (+) (ta od strony bez zcięcia w diodzie) zaginamy poza diodę, a drugą musimy zagiąć pod spód diody, i przylutowujemy do niej opornik. I reszta tak jak na foto :)
Obrazek


EFEKT:
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Mam nadzieje że w miarę zrozumiale opisałem wszystko :548:
Powodzenia :)
Ostatnio zmieniony 22 lipca 2009, 16:48 przez DJ Floreck, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: Modyfikacja regulacji jasności świecenia zegarów..

9
Ja dorzuce od siebie, ze dzis to robilem i bez problemu dojechalem do 250ohm'ow robiac to krotka chwile. Jutro to bede montowal do samochodu, zobaczymy jak sie sprawuje. Dodam ze w przelaczniku "lataja" dwie blaszki luzem i mozna sie troche powkurzac skladajac ten przelacznik.

[ Dodano: 4 Styczeń 2010, 12:36 ]
Generalnie jesli ktos sie w to juz bawil, to wie, iz ciezko moze byc zlozyc ten przelacznik do kupy. Ja jakos zle zlozylem na poczatku i nie mialem podswietlenia tablicy wogole. Wyszlo na to, ze blaszki byly za slabo odgiete. Jedna blaszka pokretla musi dotykac plytki ktora scieralismy papierem, druga zas metalowej plytki ktora znajduje sie obok. Obie blaszki musza byc pomiedzy plytkami, tak jakby rozporowo.

Jesli natomiast komus sie caly przelacznik rozsypie to niech szuka dwoch malych kulek i sprezynki ;) Potem dwoch osob trzeba do zlozenia tego.

A jesli chodzi o regulacje przy 250ohmach to jest spora i wsio ok ;)

Re: Modyfikacja regulacji jasności świecenia zegarów..

10
Jackass89 pisze:Ja dorzuce od siebie, ze dzis to robilem i bez problemu dojechalem do 250ohm'ow robiac to krotka chwile. Jutro to bede montowal do samochodu, zobaczymy jak sie sprawuje. Dodam ze w przelaczniku "lataja" dwie blaszki luzem i mozna sie troche powkurzac skladajac ten przelacznik.

[ Dodano: 4 Styczeń 2010, 12:36 ]
Generalnie jesli ktos sie w to juz bawil, to wie, iz ciezko moze byc zlozyc ten przelacznik do kupy. Ja jakos zle zlozylem na poczatku i nie mialem podswietlenia tablicy wogole. Wyszlo na to, ze blaszki byly za slabo odgiete. Jedna blaszka pokretla musi dotykac plytki ktora scieralismy papierem, druga zas metalowej plytki ktora znajduje sie obok. Obie blaszki musza byc pomiedzy plytkami, tak jakby rozporowo.

Jesli natomiast komus sie caly przelacznik rozsypie to niech szuka dwoch malych kulek i sprezynki ;) Potem dwoch osob trzeba do zlozenia tego.

A jesli chodzi o regulacje przy 250ohmach to jest spora i wsio ok ;)
Widać że nie tylko ja miałem problem po złożeniu;D ja wziąłem te kulki od starego miernika uniwersalnego pasują jakby z tąd były.Trzeba też powiedzieć by rozkładali po woli bo łatwo jest rozsypać. Musze się pochwalić ,że efekt jest fajny ale i tak po zmianie podświetlenia na led ma na ściemnieniu bo razi w oczy

Re: Modyfikacja regulacji jasności świecenia zegarów..

12
w zdrowej inst el może być napiecie podczas pracy silnika na poziomie 14 ,4 Vwiec didy mogly by pokazac dym .
w-g kalkulatora diod led przy takich parametrach wychodzi rezystor 180 ohm dla pojedynczej diody przy pradzie 15 mA .jeżeli miała by słabiej swiecic trzeba przeliczyć . natomiast jeżeli stosujesz paski ledowe to na kazde 3 diody jest już rezystor w pasku .osobiście przerabiałem 2 liczniki stosując paski led i mam regulacje jasności dla diod niebieskich w dużym zakresie a dla białych w mniejszym ale po oczach nie bija .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Astra F”