Wymiana silnika z x14nz na ???

1
Witam wszystkich! Na samym początku chciałem nadmienić, że jest to mój pierwszy post i z góry przepraszam jeśli temat był już wałkowany, a ja nie dotarłem do informacji, które mnie interesują ;). Jestem posiadaczem Astry F z 1997 roku. Motor, to 1.4i ( 60 KM, x14nz ). W najbliższym czasie najprawdopodobniej będzie mnie czekała przekładka silnika, ponieważ obecny motor kończy się. W tej sytuacji, pomyślałem aby przełożyć mocniejszy silnik ( 60 KM, to jednak trochę za mało do codziennej jazdy, auto jest mało dynamiczne, a ewentualne wyprzedzanie naprawdę trudne ). Tu proszę Was o pomoc, poradę. Jakiego silnika szukać, aby przekładka odbyła się jak najmniejszym kosztem pracy i jak najłatwiej. Pragnę zaznaczyć, że samochód użytkuję do codziennej jazdy, nie na torze ;). Aby poprawić osiągi auta pomyślałem o 1.4 16V ECOTEC ( 90 KM , x14xe ), 1.6 16V ECOTEC ( 101 KM, z16xe ), 1.8i 16V ( 116 KM, x18xe ). Co o tym sądzicie? Ma to sens, czy szukać drugiego x14nz ? Ogólnie auto jest w dobrym stanie i chciałbym jeszcze trochę go użytkować. Proszę o poradę w tej kwestii. Dodam jeszcze, że nie wiem dokładnie jaką mam skrzynię biegów w aucie. Samochód pamiętam od dziecka, został zakupiony w polskim salonie i jest to wersja pozbawiona obrotościomierza. Pozdrawiam.

Re: Wymiana silnika z x14nz na ???

2
Oczywiście że ma sens, jeżeli posiadasz auto które lubisz i jest w całkiem dobrym stanie warto jest w nie zainwestować. Najprościej jest kupić astrę z silnikiem 1.8 16v np zgnitą czy po dzownie i z niej przełożyć graty. Oprócz samego silnika potrzebujesz tez mocowania silnika, osprzęt silnika, wiązkę silnka i jeżeli się nie mylę przednie zawieszenie ponieważ 1.4 ma inne półośki i łożyska , zwrotnice. Najlepiej od razu montować C20XE ta sama robota a mocy więcej 150 km lecz silnik znaleźć w dobrym stanie nie tak łatwo, no i koszt na pewno też będzie większy.

Re: Wymiana silnika z x14nz na ???

3
jeśli ma być tanio to tylko max do 1.6 pojemności. cały zawias skrzynia i hamulce zostają stare. powyżej 1.6 czyli np 1.8 to już musisz cały przód przekładać z auta dawcy. wszystko co jest pod maską

ogólnie temat wałkowany nie raz. "nowy" silnik też do końca nie wiesz jaki kupisz

za te 1.5 tyś zł już jesteś coś jerzdzącego sprawnego kupić. swap bardzo tańszy nie wyjdzie jeśli wszystkim ma zająć sie mechanik
ODPOWIEDZ

Wróć do „Modyfikacje silnika”