Re: Vectra B V6 polift OEM+ (dupowóz)

175
Pora na kolejną aktualizację :)

Ostatni miesiąc Vectra stała w garażu. Miała być tylko konserwacja podwozia, ale plan prac poszerzył się znacząco do tego stopnia, że kupiłem migomat i rozpocząłem naukę spawania :D

Wykonane prace:
-nowe świece NGK, filtr oleju, olej Motul X-Cess 5w40

Obrazek


-nowy cały układ wydechowy (downpipe równoodległościowy 2,2", dalej 2,5", tłumik środkowy MG Motorsport 13x45cm, i 2x końcowy MG Motorsport z końcówkami Buzzera) Dual pozostał ten sam co wcześniej, ale inaczej są poprowadzone rury do niego, wyżej przez co nie rzucają się w oczy jak się jedzie za Vectrą. Wcześniej był efekt ciągnącego się po ziemi układu rur w literze V, co wyglądało bardzo źle.
-nowe kolektory wydechowe z VB 2.5 GM + nagwintowane otwory na EGR i zaślepione. Uszczelki Elring.
-nowy bak Klokkerholm, nowe przewody wlewowy i odpowietrzający + nowy filtr paliwa.
-nowe gumy amortyzatorów tył GM
- konserwacja podwozia (zainfekowane miejsca oczyszczone, na to epoxyd, tam gdzie trzeba było to guma na pędzel i Noxudol 1600)
-amortyzatory AP zmienione na takie z mniejszym przebiegiem (mimo iż moje miały już ponad 60 tyś km były w pełni sprawne, ale trafił się komplet ze znikomym przebiegiem, to wymieniłem. Przód z tego "nowego" kompletu pójdzie do Astry).

Obrazek


Obrazek


Obrazek



Zaczęło się od brzęczącego wkładu tylnego kolektora wydechowego z 3.2 Wymieniłem już chyba 3 komplety tych kolektorów wydechowych i każdy po jakimś czasie zaczynał brzęczeć, więc jak tylko pojawiły się na allegro nówki z 2.5 (wyprzedaż ASO) to kupiłem 2 komplety :) Kupiłem też używaną dwururkę w celu pozyskania z niej flansz do tych kolektorów. Dalej to już zabawa z cięciem rurek, kolanek i dopasowywaniem całości. Robiłem to pierwszy raz, za wzór wziąłem sobie fotki znalezione w internecie m.in Mickey Garage. Oczywiście ja tylko połapałem całość, a do końcowego obspawania zawiozłem do znajomego który wykonał spawy TIGiem.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek



Konserwacja. Podwozie jak na 99 rok i 5 zim w PL nie wyglądało źle, ale były 2 miejsca dość mocno zainfekowane, odpływ pod fotelem kierowcy i podłużnica obok (kiedyś zahaczyłem o garb, zerwało oryginalną konserwację i mimo prowizorycznego zabezpieczenia gniło sobie. Wszystko oczyszczone i na to epoxyd, guma i finalnie Noxudol 1600.
Podłużnica rozgięta, oczyszczone wszystko co się dało, Rstop i następnie zaklepane tak jak było wcześniej.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Bak, jeszcze nie przeciekał, ale w lecie zawsze czułem smród benzyny w bagażniku i w aucie po otwarciu okna (zaciągało opary z bagażnika). Przewody były już lekko sparciałe. Zamiennik Klokkerholm niby najlepszy, ale idealnie nie pasował. Dołożyłem maty wytłumiające tak jak było w oryginale i finalnie trafił na swoje miejsce.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Znalazłem kilka miejsc z rdzą (maska, słupek przedniej szyby od strony pasażera i dół drzwi pasażera). Zabezpieczyłem na tyle ile mogłem, profesjonalnie nie jest, ale myślę że dłuższy czas nic się nie powinno dziać.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Na koniec założone zimówki (w tamtym roku kupowane nowe Nexeny 215/40/18).

Obrazek


Jak ktoś dotrwał to krótki filmik jak teraz pracuje wydech :D Efekt przerósł moje największe oczekiwania, zarówno dźwiękowy jak i doznania z jazdy. Teraz naprawdę czuć że to 3.2, auto stało się strasznie elastyczne, z chęcią przyśpiesza od najniższych obrotów na każdym biegu, znacząco poprawiła się też góra. W przyszłym tygodniu chciałbym odwiedzić hamownię, bo sam jestem ciekawy jakie ma obecnie parametry :)

https://www.youtube.com/watch?v=o6SXXgrwGvo" onclick="window.open(this.href);return false;

To chyba narazie tyle, na wiosnę planuję lakierowanie dachu i obu zderzaków (jakiś matoł ostatnio porysował, obił chyba kamieniami dach, tylny zderzak, szybę tylną boczną i oberwał jeden Tomason :( )

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Zapomniałbym jeszcze o małym detalu - nowe rączki do zamykania drzwi :)

Obrazek

Re: Vectra B V6 polift OEM+ (dupowóz)

177
I to mi się podoba. Do tego tematu jak się zagląda to jest co poczytać i co obejrzeć. Wydech fajnie buczy, od razu słychać, że to V6. Podwozie po takim zabiegu powinno na parę lat dać odpocząć i zapomnieć o sobie. W auto w takim stanie warto zainwestować czas i parę groszy bo jeszcze długo będzie służyło. Byle nie zaniedbać blacharki bo mechanikę łatwiej ogarnąć.

Wróć do „Inne Auta”