Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)

1
Witam!

Jóź nie wiem jak walczyć z tym problemem, wymieniłem czujnik, żeby w aucie mi pokazywało ile jest stopni, czujnik załączania się wentylatora... Ubywa troszkę płynu chłodniczego ale mało, uszczelkę pod głowicą miałem robioną, jak mi nie spartolili, bo nadal na gazie kopci na biało, ale może do następnej wymiany oleju bo trochę mogło zostać syfu, jak stara przepuszczała płyn do leju.

Problem wygląda następująco jak jadę jest w miarę dobrze koło 98 stopni, czasem do tych 100 dochodzi, ale jakiś korek nawet mały albo na postoju jak sobie stoję idzie strasznie do góry... Jest ponad 100 stopni przed czerwonym polem troszkę, płyn chłodniczy w zbiorniczku się nie gotuje, natomiast wskaźnik pokazuje tak wysoką temperaturę, ale wentylator się nie załącza mus być mega gorąco już w początkach czerwonego żeby się załączył...

Ostatnio jechałem w trasę przed trasą był korek i strasznie mi się auto grzało, więc otworzyłem maskę i wyjąłem kable z czujnika do załączania wentylatora i podłączyłem sobie na kurtko połączyłem 2 styki z 3 które się tam znajdują, wentylator chodził cały czas, już autko się nie grzało tak mocno temperatura ciągle wynosiła 99 stopni w korku i na trasie tak samo, ja już nie wiem co jest zgrane...

Proszę POMOCY!

Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)

5
w mojej astrze plyn chlodniczy troszke je tzn zawsze jest na dnie ale nic nie wskazuje na to ze jest go za malo.
Mi jak się tak grzał to wymieniłem termostat bo silnik lapał zbyt wysoką temp. Tak jak KRzYzAk wspomnial na 96*C kupiłem. Jeśli się grzeje to może byc:termostat lub czujnik cieczy chlodzącej (ktory załącza wiatrak jest w chlodnice wkrecony) lub pompa wodna siadająca

Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)

8
1. Odpal po dłuższym postoju silnik i poczekaj aż się zacznie nagrzewać.
2. W czasie nagrzewania sprawdzaj poprzez dotyk przewód gumowy wychodzący z termostatu do chłodnicy (przypuszczam że u Ciebie nie będzie się nagrzewał).
Jeżeli tak to znaczy że szybkość nagrzewania zawdzięczasz popsutemu termostatowi, który się zacioł w położeniu zamknięte - czyli mały obeg co tłumaczy to że w zbiorniczku wyrównawczym płyn nie zmienia temp.

# Wymień i załóż nowy termostat.

a co jesli...

10
miałem ten sam problem i wymieniłem termostat. Auto zachowuje się identycznie i nie wiem co mam zrobic... Gdy tylko stoje w korku tempertura szybko rośnie a wentylatora nie słychać. Gdy ruszam i wychłodze silnik temp. jest w normie. Co tak można jeszcze wymienic?
od razu zamontować inna chłodnice? moze jakieś przekażniki?

Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)

11
powiem wam co ja zrobilem z tym problemem, caly czas zymal temperature kolo 100 i wiatrak wlaczal sie ale moim zdaniem za pozno.
wymienilem czujnik zalaczania wiatraka (bodajze od poloneza) wiatrak sie czesciej wlacza ale srednio teraz trzyma 95, 96 stopni
pomoc moze tez wymiana korka od zbiornika wyrownawczego od ukladu chlodzenia. (jesli nie bedzie dobrze funkcjonowac zaworek w korku to beda sie dzialy rozne jaja...)

calkowity koszt to max 25 zl

Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)

14
Odświeze temat.. Mam taki problem w astrze u ojca 1.4 8V 2000r. Nie włącza sie wentylator w chłodnicy, grzeje się, w czasie jazdy stoponiowo docodzi do 95 stopni< i podczas gdy się ma właczyć wentylator pokazuje sie check.. czy ktoś ma schemat co jak podpięte jest? tak jakby mi się wydaje ze zgubił masę.. termostat jest ok otiwera sie i nie zawiesza, chłodnica jest gorąca, czujnik temp jest wymieniony i dalej to samo..

Wróć do „Chłodzenie silnika”