Witam!
Jóź nie wiem jak walczyć z tym problemem, wymieniłem czujnik, żeby w aucie mi pokazywało ile jest stopni, czujnik załączania się wentylatora... Ubywa troszkę płynu chłodniczego ale mało, uszczelkę pod głowicą miałem robioną, jak mi nie spartolili, bo nadal na gazie kopci na biało, ale może do następnej wymiany oleju bo trochę mogło zostać syfu, jak stara przepuszczała płyn do leju.
Problem wygląda następująco jak jadę jest w miarę dobrze koło 98 stopni, czasem do tych 100 dochodzi, ale jakiś korek nawet mały albo na postoju jak sobie stoję idzie strasznie do góry... Jest ponad 100 stopni przed czerwonym polem troszkę, płyn chłodniczy w zbiorniczku się nie gotuje, natomiast wskaźnik pokazuje tak wysoką temperaturę, ale wentylator się nie załącza mus być mega gorąco już w początkach czerwonego żeby się załączył...
Ostatnio jechałem w trasę przed trasą był korek i strasznie mi się auto grzało, więc otworzyłem maskę i wyjąłem kable z czujnika do załączania wentylatora i podłączyłem sobie na kurtko połączyłem 2 styki z 3 które się tam znajdują, wentylator chodził cały czas, już autko się nie grzało tak mocno temperatura ciągle wynosiła 99 stopni w korku i na trasie tak samo, ja już nie wiem co jest zgrane...
Proszę POMOCY!
Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)
3a termostat wymieniales ?? może dał ci termostat który sie załącza później i dlatego tak sie dzieje !! mnie sprzedawca pytał jaka chce temp jak wymieniałem termostat standardowo to chyba 96 stopni przy tym silniku albo coś koło tego !!
Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)
4jako ze nie mam ze soba moich ''magicznych'' programow :] podepne sie tutaj i zapytam jaka jest pojemosc ukladu chlodzenia w x14nz? ktos wie
Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)
5w mojej astrze plyn chlodniczy troszke je tzn zawsze jest na dnie ale nic nie wskazuje na to ze jest go za malo.
Mi jak się tak grzał to wymieniłem termostat bo silnik lapał zbyt wysoką temp. Tak jak KRzYzAk wspomnial na 96*C kupiłem. Jeśli się grzeje to może byc:termostat lub czujnik cieczy chlodzącej (ktory załącza wiatrak jest w chlodnice wkrecony) lub pompa wodna siadająca
Mi jak się tak grzał to wymieniłem termostat bo silnik lapał zbyt wysoką temp. Tak jak KRzYzAk wspomnial na 96*C kupiłem. Jeśli się grzeje to może byc:termostat lub czujnik cieczy chlodzącej (ktory załącza wiatrak jest w chlodnice wkrecony) lub pompa wodna siadająca
Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)
6Z tego co mi wiadomo to wez pod uwage tez modul (tzw) koputer bo to on steruje skazówkami od paliwa,temp, i obrotomierza jak kto mai może ona nie załacza wiatraka podjeć na jakąś stacje diagnostyczną czy coś i niech ci go pod kopa podłączą może coś pomorze 
Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)
7polecam wymiane chlodnicy. u siebie jak mialem tc4ee1 grzala sie tez w korkach i przy deptaniu tak powyzej 130km/h pozniej sie wogole przegrzala. powymienialem wszytsko a wystarczylo chlodnice. aa i sprawdz sobie czujnik temperatury taki wkrecany w chlodnice.
Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)
81. Odpal po dłuższym postoju silnik i poczekaj aż się zacznie nagrzewać.
2. W czasie nagrzewania sprawdzaj poprzez dotyk przewód gumowy wychodzący z termostatu do chłodnicy (przypuszczam że u Ciebie nie będzie się nagrzewał).
Jeżeli tak to znaczy że szybkość nagrzewania zawdzięczasz popsutemu termostatowi, który się zacioł w położeniu zamknięte - czyli mały obeg co tłumaczy to że w zbiorniczku wyrównawczym płyn nie zmienia temp.
# Wymień i załóż nowy termostat.
2. W czasie nagrzewania sprawdzaj poprzez dotyk przewód gumowy wychodzący z termostatu do chłodnicy (przypuszczam że u Ciebie nie będzie się nagrzewał).
Jeżeli tak to znaczy że szybkość nagrzewania zawdzięczasz popsutemu termostatowi, który się zacioł w położeniu zamknięte - czyli mały obeg co tłumaczy to że w zbiorniczku wyrównawczym płyn nie zmienia temp.
# Wymień i załóż nowy termostat.
Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)
9Kolega ma racje mialem ten sam problem wymieniles termostacik i jest cycus ledwie ujade pare metrow i juz mam prawidlowa temperature silnika:)a jesli chodzi o temperature dochodzaca do ok 100 stopni to astry tak maja potem sie zalaczy wentylator i schodzi do prawidlowej temp pozdro
a co jesli...
10miałem ten sam problem i wymieniłem termostat. Auto zachowuje się identycznie i nie wiem co mam zrobic... Gdy tylko stoje w korku tempertura szybko rośnie a wentylatora nie słychać. Gdy ruszam i wychłodze silnik temp. jest w normie. Co tak można jeszcze wymienic?
od razu zamontować inna chłodnice? moze jakieś przekażniki?
od razu zamontować inna chłodnice? moze jakieś przekażniki?
Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)
11powiem wam co ja zrobilem z tym problemem, caly czas zymal temperature kolo 100 i wiatrak wlaczal sie ale moim zdaniem za pozno.
wymienilem czujnik zalaczania wiatraka (bodajze od poloneza) wiatrak sie czesciej wlacza ale srednio teraz trzyma 95, 96 stopni
pomoc moze tez wymiana korka od zbiornika wyrownawczego od ukladu chlodzenia. (jesli nie bedzie dobrze funkcjonowac zaworek w korku to beda sie dzialy rozne jaja...)
calkowity koszt to max 25 zl
wymienilem czujnik zalaczania wiatraka (bodajze od poloneza) wiatrak sie czesciej wlacza ale srednio teraz trzyma 95, 96 stopni
pomoc moze tez wymiana korka od zbiornika wyrownawczego od ukladu chlodzenia. (jesli nie bedzie dobrze funkcjonowac zaworek w korku to beda sie dzialy rozne jaja...)
calkowity koszt to max 25 zl
Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)
12Hmm, tak czytam i czytam i powiem, że ja mam tak, że jak stoję w korku to temperatura dochodzi bardzo często do 100* a nawet lekko przekracza, do czerwonego pola jest jeszcze kawałek i dopiero się wiatrak załącza.
Z początku to się przestraszyłem, że się zagotuje, ale już się do tego przyzwyczaiłem.
Z początku to się przestraszyłem, że się zagotuje, ale już się do tego przyzwyczaiłem.
Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)
13sprawdz przewod odplywowy z chlodnicy czy jast goracy ,jesli przy temp.ponad 90st.nadal bedzie zimny to masz termostat zawieszony i radze wymiane.moze byc tak ze termostat nie otwiera sie do konca i z tad taki szybki wzrost temp.na postoju.u mnie term.poczatkowe otw. ma przy przy 87st a koncowe 93st,wentylat zalacza sie przy dokladnie 100st.ale zaraz spada do ok.90st. 
Re: Problemy z układem chłodzenia... (niekończące się)
14Odświeze temat.. Mam taki problem w astrze u ojca 1.4 8V 2000r. Nie włącza sie wentylator w chłodnicy, grzeje się, w czasie jazdy stoponiowo docodzi do 95 stopni< i podczas gdy się ma właczyć wentylator pokazuje sie check.. czy ktoś ma schemat co jak podpięte jest? tak jakby mi się wydaje ze zgubił masę.. termostat jest ok otiwera sie i nie zawiesza, chłodnica jest gorąca, czujnik temp jest wymieniony i dalej to samo..