Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Zakładanie tempomatu do Astry F

Postprzez sklejek » 19 września 2007, 21:30

jako że jakiś czas temu obiecywałem zapodać jak się montuje tempomat dziś pokazuje :D

części potrzebne do podłączenia tempomatu:
- manetka
Obrazek

- mechanizm silniczek z elektroniką i linką do przepustnicy
Obrazek

tu mechanizm bez linki widok na gniazdo wtyczki
Obrazek

- wtyczka z przewodami do mechanizmu
Obrazek

- dodatkowo czujnik sprzęgła (na razie go nie mam, można jeździć bez niego)

Można spotkać manetkę sterowaniem tempomatem w dwóch wersjach kolorystycznych kabli poniżej rozpiska kabelków
Manetka Typ I

Główny przewód + 12V przy włączonym zapłonie - czarny
"I" - Czarno żółty
"R" - Czarno brązowy
"O" (zero, reset) - czarno czerwony

Manetka Typ II

Główny przewód + 12V przy włączonym zapłonie - czerwony
"I" - zielony
"R" - niebieski
"O" (zero, reset) - szary

Kostka zasilająco sterująca do tempomatu posiada oznaczenia literowe od A do K wszystkie litery są wytłoczone w gnieździe tempomatu. I tak:

A - przewód idzie do manetki, przycisk "O" zwarty przy jeździe do +12V, poprzez jego naciśnięcie resetujemy ustawienia tempomatu z jakimi jechaliśmy poprzez odłączenie +12V.

B - przewód idzie do manetki, przycisk "I", rozwarty, do +12 włączenie tempomatu oraz zwiększanie prędkości.

C - przewód idzie do manetki, przycisk "R", rozwarty, do +12 zmniejszanie prędkości.

D - przewód idzie do czujnika sprzęgła, zwarty (zwarty przy puszczonym sprzęgle) do +12V. (czujnik można dostać w cenie około 40-50 PLN, u mnie jest zwarty na stałe.

E - przewód idzie do masy (dowolne miejsce połączone galwanicznie z karoserią auta).

F - przewód idzie do +12V, max 5A

G - przewód idzie do czujnika świateł STOP. (pozostawienie tego przewodu niepodłączonego powoduje, że tempomat traktuje jakby był hamulec naciśnięty.

H - przewód idzie do gniazda diagnostycznego. Zostawić niepodłączone.

I - pusty

J - przewód idzie do sterownika automatycznej skrzyni biegów. pozostawić niepodłączone przy skrzyni manualnej.

K - przewód idzie do czujnika prędkości. Ja podłączyłem do pina nr 12 w kostce 12 pinowej od DIDa, TIDa, MIDa.


jako że u mnie nie ma fabrycznego miejsca dla gniazda linki tempomatu zamontowałem blaszkę i przykręciłem do korpusu obudowy przepustnicy, oraz musiałem wykonać uchwyt trzymający linkę w przepustnicy.
poniższe fotki przedstawiają moje wypociny.

miejsce trzymania linki oparcie obudowy pancerza
Obrazek
Obrazek
Obrazek

widok na miejsce zakotwienia (zamocowania linki)
Obrazek
Obrazek

widok na cały mechanizm bez linki
Obrazek

tu widać jak to ma pracować (jak ma siedzieć linka w gnieździe i regulować otwarciem przepustnicy
Obrazek

znajdę chwile to zrobię fotki miejsca zamontowania mechanizmu

pozdr sklejek
sklejek
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 180
Dołączył(a): 24 stycznia 2007, 14:04
Lokalizacja: Grójec

Powrót do Astra F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości