Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Re: Astra F 1.7DTL mody silnika-czyli jak to podkręcić...

Postprzez Maythis » 29 lutego 2016, 18:10

A robiłeś coś z wydechem itp? Wywalenie kata i środkowego też podniosło mi doładowanie o około 0.3bar, nie wiem jak jest w DTL ale jakiś wpływ na pewno też będzie miało odetkanie silnika ;)
U mnie Isuzu dzielnie znosi 1.8 bar od około 20 tyś. km a przedtem jeszcze zrobiłem z 10tyś na 1.4bar :D Aktualnie naklepane licznikowe ~315 000KM a pewnie ponad 400tyś ma w rzeczywistości. Poza ślizgającym się sprzęgłem nie ma żadnych negatywnych objawów :564:
Maythis
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 166
Dołączył(a): 12 lipca 2014, 13:13
Lokalizacja: Margonin
Województwo: Wielkopolskie
Imie: Mateusz
Numer klubowy: K055
Auto: Astra F
Silnik: X17DT@1.8BAR
Pojemność: 1700
Telefon: 785903666

Re: Astra F 1.7DTL mody silnika-czyli jak to podkręcić...

Postprzez janick83 » 29 lutego 2016, 19:58

Kata nie było już na starym silniku, zanim jakiekolwiek modyfikacje były mi w głowie.
Ostatecznie pojawił się drugi silnik (w sumie to teraz żałuje że nie c20ne/xe albo c25xe). Następnie wymieniłem kompletny wydech i zamiast kata poszła strumienica. Wszelkie modyfikacje pojawiły się dopiero po tym. Auto wytrzymało 13 tys km..., było hamowane przez zmianami, żeby sprawdzić w jakiej kondycji w ogóle jest silnik. Okazało się, że jest dobrze bo nieco więcej niż seria: 69,7 PS i jakieś 145 NM momentu. Po modach jeździło się fajnie, auto na prawdę zrobiło się dynamiczniejsze,ale szczerze to nie mam wcale ochoty tego naprawiać.

Reanimacji diesla nie zamierzam robić. Będzie swap.
janick83
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 74
Dołączył(a): 9 października 2011, 23:45
Lokalizacja: Łowicz
Województwo: Łódzkie
Imie: Marcin
Auto: Opel Astra F Caravan
Silnik: benzynowy
Pojemność: 2498 cm3

Re: Astra F 1.7DTL mody silnika-czyli jak to podkręcić...

Postprzez kędzior » 8 marca 2016, 22:52

janick83, najwidoczniej przegrzałeś głowicę, w podkręconym dtl-u trzeba zwracać szczególną uwagę na temperaturę, bo 2 starty spod świateł i wskazówka wchodzi na czerwone pole... dlatego ja miałem wentylator na przycisk i w skrajnych przypadkach był cały czas włączony ;) btw ja śmigałem 3 lata na 1,1 bara, żadnych awarii nie miałem :564:
kędzior
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 886
Dołączył(a): 23 marca 2011, 11:51
Lokalizacja: Inowrocław/Poznań
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Imie: Radek
Auto: corsa
Silnik: 12NV
Pojemność: 1200

Re: Astra F 1.7DTL mody silnika-czyli jak to podkręcić...

Postprzez janick83 » 9 marca 2016, 21:10

Głowica się nie przegrzala bo niedlugo po montażu MBC tez zrobiłem włącznik wentylatora w kabinie. Nie było sytuacji żeby temp przekroczyła 96/97 st. jak włącznika nie było, nawet po mocniejszym deptaniu. Myśle ze czujnik temp. działa dobrze bo włączał wentylator na I biegu jak wskaźnik się wychylił ponad 95 st. może po ostatnim planowaniu głowicy mogła być założona uszczelka ze zbyt małym naddatkiem albo jakaś słabsza sztuka się trafiła (w teorii Elring jest porządny) Nie myślałem wtedy absolutnie o żadnych "tuningach". Pewny nie jestem bo wiedzy fachowej nie mam, tylko własne doświadczenia :-D
Póki co w przyszłym tyg.sciagam i sprawdzam głowice. Jeśli ok to jednak zakładam nowa uszczelkę żeby opel znowu jeździl (bo jednak octavia mej małżonki jakoś średnio mi pasuje), ale fundusze na swapa już odkładam.

Edit 17/03/2016: astra cały czas unieruchomiona, czeka na dawcę. Na razie rowerem śmigam :-D

Edit 25/03/2016: od kilku dni mam już dawcę na swapa :) wieć żegnaj dieslu, witaj c25xe :-D
Ostatnio edytowano 25 marca 2016, 20:42 przez janick83, łącznie edytowano 2 razy
janick83
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 74
Dołączył(a): 9 października 2011, 23:45
Lokalizacja: Łowicz
Województwo: Łódzkie
Imie: Marcin
Auto: Opel Astra F Caravan
Silnik: benzynowy
Pojemność: 2498 cm3

Re: Astra F 1.7DTL mody silnika-czyli jak to podkręcić...

Postprzez kędzior » 15 marca 2016, 20:53

janick83, no ja starałem się utrzymywać między 90 a 95 ;) może faktycznie wina zbyt cienkiej uszczelki... najwyżej poszukaj głowicy, która nie była jeszcze planowana, kupisz taką za grosze :564:
kędzior
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 886
Dołączył(a): 23 marca 2011, 11:51
Lokalizacja: Inowrocław/Poznań
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Imie: Radek
Auto: corsa
Silnik: 12NV
Pojemność: 1200

Re: Astra F 1.7DTL mody silnika-czyli jak to podkręcić...

Postprzez wesolek » 16 marca 2016, 18:40

tyle ze w dieslu nie daje sie grubszej uszczleki nawet jakby glowice dwa czy trzy razy planował. Tu sie dobiera grubosc uszczleki pod glowice na podstawie wystawania tlokow z bloku.
wesolek
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1054
Dołączył(a): 10 lutego 2007, 23:55
Lokalizacja: Goleniow

Re: Astra F 1.7DTL mody silnika-czyli jak to podkręcić...

Postprzez KucaQ » 28 maja 2016, 13:25

Pany, podkreciłem mojego klekota, wszystko było ok, 0.8 bara, boost pin w pompie, profilaktycznie nowe węże i gitara, 2 dni pojezdzilem i znowu pompuje 0.4/0.5 i kopcić podczas jazdy przestała. Węże wszystkie na miejscu, podkręcałem opaski ale nic nie dało. Co może być grane?
KucaQ
 
Przyjaciel
 
Avatar użytkownika

Posty: 1105
Dołączył(a): 26 czerwca 2014, 15:12
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Patryk
Numer klubowy: K054
Auto: BMW E46 Touring
Silnik: M47N
Pojemność: 1995
Telefon: 601990950

Re: Astra F 1.7DTL mody silnika-czyli jak to podkręcić...

Postprzez janick83 » 28 maja 2016, 13:52

Może nie zakontrowałeś śruby i MBC się rozregulowało po prostu. Taka malutka na imbusowy klucz jest.
A może któryś wężyk ma przebicie, nawet malutkie wystarczy i ciśnienie ucieka. Ja przewody wymieniałem z tydzień po zamontowaniu bo te, które były z MBC w zestawie były baaardzo kiepskie.
janick83
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 74
Dołączył(a): 9 października 2011, 23:45
Lokalizacja: Łowicz
Województwo: Łódzkie
Imie: Marcin
Auto: Opel Astra F Caravan
Silnik: benzynowy
Pojemność: 2498 cm3

Re: Astra F 1.7DTL mody silnika-czyli jak to podkręcić...

Postprzez KucaQ » 28 maja 2016, 16:59

MBC mam bez kontry, ale sprawdzałem, nie rozregulowal się, a węże dałem poliuretanowe.
KucaQ
 
Przyjaciel
 
Avatar użytkownika

Posty: 1105
Dołączył(a): 26 czerwca 2014, 15:12
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Patryk
Numer klubowy: K054
Auto: BMW E46 Touring
Silnik: M47N
Pojemność: 1995
Telefon: 601990950

Re: Astra F 1.7DTL mody silnika-czyli jak to podkręcić...

Postprzez Alchemik » 16 lutego 2017, 08:43

Chaotycznie i pewnie coś pominąłem itp.... ale zbieram się i zbieram do napisania:

A więc: Niestety moja astra poległa z powodu uszkodzenia chłodnicy oleju, co doprowadziło do pęknięcia korbowodu i dziury w bloku......
Stało się to w momencie, gdy przestała być głównym samochodem, a na półce czekały części do zamontowania......
Turbosprężarka 2.2dtr opla, flansze były wycięte..... IC już był prawie dobrany dobrany itp.....
Ogólnie astra hulała na seryjnej turbosprężarce z doładowaniem 1.4 bara (czasami i więcej) pompa była rozkręcona dość ostro i przykapcała trochę.W pompie był wrzucony boostpin (z podkładkami pod sprężynę, bo bez nich przy niskim ciśnieniu doładowania już dawka była mocno zwiększana i zamiast mocy był dym...). EGR zaślepiony, kolektory pospasowywane (szczególnie przejście koletor-turbo- tam jest dużo o zrobienia) luźniejszy wydech i grubsza rura wydechowa do tłumika.
Przy wejściu do kolektora ssącego jest zwężka, żeby lepiej porywać spaliny z EGR - ją wywaliłem bo ona mocno tłumiła przepływ. ciśnienie było wyregulowane MBC. Trzeba było je podłączyć inaczej niż opis, bo było przewidziane do wersjei podciśnieniowej.
Nie sprawdziłem ale wtryskiwacze z 1.6d są chyba wydajniejsze, bo są stosowane też w omedze 2.3TD a w 1.7dtl chyba się zmieniły na lepsze (ECO) a miej wydajne 1.7dtl. Najlepsze pewnie byłyby jeszcze inne, ale te z 1.6 ustawione na ciśnienie z dtl pewnie robiłyby robotę ( u mnie były te z 1.6 bo się trafiły okazyjnie z świeże , ale na ciśnieniu z 1.6d)
Termostat chyba 85*C z katalogu w sklepie ale nie wiem od czego.... Wymiary podanie miał jak od dtl
Silnik dostał grubsza uszczelkę pod głowicę (mniejsze ciśnienie maksymalne spalania - korby zniosą więcej)
Ogólnie wszystko fajnie tylko:
Turbosprężarka jest mała, pompa rozkręcona daje koks od samego dołu i silnik ma za dużą moc z samego dołu. Ciśnienie oleju jest niskie i popalić dostają panewki i korby....
Przy max obrotach silnik się dławi, bo nie może przepchnąć spalin przez turbosprężarkę i moc leci na pysk....
Seryjny intercooler jest malutki i w dolot leci gorące powietrze. -co pewnie oprócz mniejszej sporo przyczynia się do pękania głowicy. Jak mnie pamięć nie myli było to ok. 65*C i trochę więcej przy "bucie" - Mierzone czujnikiem doładowania od TDI ;)
Sprzęgło trzeba było strasznie szanować i na nie uważać...

Ile było mocy? Nie mam pojęcia, ale lepsze wrażenie astra sprawiała (waga też swoje robi!) siedząc za sterami, niż octavia kombi 130 KM

Generalnie mój przepis w skrócie na mocnego DTL'a :
najlepier pomiar: temp oleju,ciśnienia oleju, ciśnienia doładowania -żeby mieć wszystko na bieżąco....
Większa turbosprężarka ( w moich planach była od 2.2DTR lub z 2.5TDSa)
termostat 84*Club nawet 80
większa chłodnica oleju
duzy IC - obowiązkowo!
luźny wydech
Pompa 10 (ciekawe czy pasek itp wytrzymałby 11) z dobrą "falą", lub udoskonalona obecna.
gruba uszczelka
MBC (może N75 +jakiś ATmega ;) )
EGR OFF

Przy przejściu na większe sprzęgło i skrzynię od "dużych bloków" np. f16, żeby nie wyrzucać Macphersonów i żeby np. nie bawić się z ABS, lekarstwem są chyba przeguby wewnętrzne od lanosa, a reszta z astry -ilość frezów się zgadza, ale nie sprawdziłem na 100% w praktyce pasowania

Edit

Co do osiągów:
V max powtażalny 188~189km/h mierzone GPS ale odczytane z wykresu w aplikacji, nie z chwilowo większych "pików"
Przy próbach przekroczenia granicy 190 wydmuchało uszczelkę pod głowicą tak, że pojawiło sie delikatne pocenie na zewnątrz i jak sie później okazało przedmuch w kanał olejowy. Przy naprawie pare rzeczy poprawiono, ale odeszła chęć na próbowanie Vmax.
Programu Race droid nie udało mi sie zmusić do powtarzalnych wyników

Astra zrobiłem sporo powyżej 200 000 km z czego ok 100 000 z czymś pogrzebanym.

Edit
Z tego co wiem 1.7 dtl jest na "wąskiej" panewce korbowodowej, a let i część c20Xe na "szerokiej". Nie wiem czy się da i co trzeba zmienić zeby szeroka weszła ale ktoś przy okazji moze sprawdzić ten temat.

Ciekawa opcją jest grzebniecie 1.7dtl z astry G. W Internecie coraz więcej materiałów i pojawiają się darmowe programy do modyfikacji sterowników edc, tyle ze na 90% trzebl wylutowac pamięć do programowania. Ale na start w astrze G mamy pompę z tloczkiem 10 i jak opanujemy jak to zrobić to da się okelznac łatwiej dymienie i można bawić się kątem wtrysku itp
Alchemik
 
-#USER
 
Posty: 67
Dołączył(a): 16 października 2010, 14:26
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Astra F 1.7DTL mody silnika-czyli jak to podkręcić...

Postprzez toiman » 7 marca 2018, 05:25

Widzę, że ktoś odkopał przedemną ;)
Mam DTLa jednego na zbyciu i tak myślę czy by trochę tego nie podłubać, tylko potrzebowałbym wciąż pomocy co do pewnych zagadnień. Byłby ktoś tak miły czasami tu zajrzeć i odpowiedzieć mi zapewne na jakieś pytania? :)
Przeczytałem cały temat. I pierwsze od czego zacznę to uruchomienie wentylatora :D
Później prawdopodobnie zajrzę do tego boost pina. I tak myślę, że chyba powinienem dać radę sam spiłować oryginalnego bolca.
Trzeba chyba będzie go co chwilę zakładać i sprawdzać czy jest ok?
Jeszcze jedni pytanie. Głowicę miałem robioną już dwa razy, a ciazko w okolicy znaleźć od DTLa, nada się od isuzu?
toiman
 
-#USER
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7 marca 2018, 05:18
Województwo: Podkarpackie
Imie: Janeks
Auto: Astra F
Silnik: 1.7dtl
Pojemność: 1.7

Re: Astra F 1.7DTL mody silnika-czyli jak to podkręcić...

Postprzez KucaQ » 7 marca 2018, 11:08

Nie ma sensu bawić się z przeróbką oryginalnego pina, kiedy to za 20zł możesz już kupić odpowiedni lub upolować pin z Golfa II 1.6D, podobno jest taki sam. Nie sprawdzałem, ale kiedyś gdzieś wyczytałem ;)
Głowica od Isuzu jest inna, więc nie spasuje.
KucaQ
 
Przyjaciel
 
Avatar użytkownika

Posty: 1105
Dołączył(a): 26 czerwca 2014, 15:12
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Patryk
Numer klubowy: K054
Auto: BMW E46 Touring
Silnik: M47N
Pojemność: 1995
Telefon: 601990950

Poprzednia strona

Powrót do Modyfikacje silnika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości