Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

C20NE - WIĘCEJ MOCY!

Postprzez dejwid » 12 maja 2008, 15:31

witam! niedawno zakupiłem od brata Astre z silnikem dwulitrowym, troche dłubał w tym silniku i z rozmowy wywnioskowałem (rozmowa telefoniczna:)) że ma coś koło 150KM, ale chciałbym uzyskać jeszcze więcej koni! (jeśli to oczywiście możliwe w przypadku tego silnika). Od razu napisze że nie znam sie na takich sprawach i chciałbym żeby w temacie wypowiadały sie osoby mające styczność z mechaniką lub po prostu posiadają tego typu silnik i już w nim dłubały:)
Nie chce jechać do mechanika i prosić go o więcej koni:) tylko chce dokładnie wiedzieć co wrzucić/dodać do tego silnika...ewentualnie jakie koszty.
I ogólnie czy ten silnik wogóle sie nadaje do dalszych modyfikacji, bo akurat trafiła mi sie astra z silnikiem 8v a nie 16v :567:
Na razie jest ten "dodatek" Lexmaula,fota poniżej i jakieś jeszcze drobiazgowe zmiany. pozdrawiam i z góry dziękuje za odp.
Obrazek
dejwid
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 17
Dołączył(a): 8 maja 2008, 14:23
Lokalizacja: znienacka

Re: C20NE - WIĘCEJ MOCY!

Postprzez glut007 » 12 maja 2008, 17:50

Nie ten dział! Napisz w SWAP-ach.


przeniesione // Dudek
Ostatnio edytowano 12 maja 2008, 17:54 przez glut007, łącznie edytowano 1 raz
glut007
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 548
Dołączył(a): 18 sierpnia 2007, 18:50
Lokalizacja: Kalisz

Re: C20NE - WIĘCEJ MOCY!

Postprzez piecia508 » 12 maja 2008, 20:53

dejwid napisał(a):że ma coś koło 150KM

jedz na hamownie i sprawdz ile ma a potem modz ;)
piecia508
 
-#USER
 
Posty: 958
Dołączył(a): 1 października 2007, 13:32
Lokalizacja: Staroźreby
Województwo: Mazowieckie
Imie: Piotr
Auto: Astra F I H
Silnik: x14xe z17dth
Pojemność: 1.4 1.7

Re: C20NE - WIĘCEJ MOCY!

Postprzez dejwid » 12 maja 2008, 21:03

jedz na hamownie i sprawdz ile ma a potem modz ;)

napewno w przyszłości sie wybiore, ale w tym temacie chciałem sie przede wszystkim dowiedzieć co trzeba zrobić aby uzyskać więcej mocy w tego typu silnikach...i czy wogóle sie opłaca.
dejwid
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 17
Dołączył(a): 8 maja 2008, 14:23
Lokalizacja: znienacka

Re: C20NE - WIĘCEJ MOCY!

Postprzez kuki_vu » 12 maja 2008, 22:14

Jesli Twoj silnika ma faktycznie te 150Km to juz jest wyzylowany sporo...
wiec co bym Ci tu nie napisal to juz napewno to masz zrobione typu: kolektor rurowy, walek od 1,8E, dolotowy lex... lekkie kolo... kompletny wydech... program pod to... i po tym moze ok 140Km by bylo a jak u Ciebie juz niby 150 jest to chyba procz turbo to nie ma co wiecej i czym dlubac...

jedz na hamownie daj jakies lepsze foty silnika, wydechu to pogadamy...

ps. zalozenie tekiego lexa nie daje gratis od reki 30KM... wiec nie ma co sie podniecac ze jak lex siedzi to odrazu 150...
kuki_vu
 
 

Re: C20NE - WIĘCEJ MOCY!

Postprzez Dudek » 12 maja 2008, 22:17

Tylko 150 to mu brat powiedzial, wiec tak naprawde to nie wieadomo co w tym aucie jest
Dudek
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 8232
Dołączył(a): 9 lutego 2007, 15:55
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: C20NE - WIĘCEJ MOCY!

Postprzez manybiker » 12 maja 2008, 23:56

polecam kompresor mechaniczny Eaton :)

http://pl.youtube.com/watch?v=EY_rwbUFNzc
manybiker
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 714
Dołączył(a): 12 czerwca 2007, 17:37
Lokalizacja: Buk

Re: C20NE - WIĘCEJ MOCY!

Postprzez dejwid » 13 maja 2008, 18:59

zalozenie tekiego lexa nie daje gratis od reki 30KM... wiec nie ma co sie podniecac ze jak lex siedzi to odrazu 150...

nie wiem czy ktoś sie podnieca, gdybym miał z 300 koni, to jakas podnieta moze by była, :570:
Tylko 150 to mu brat powiedzial, wiec tak naprawde to nie wieadomo co w tym aucie jest

dokładnie :)
polecam kompresor mechaniczny Eaton :)

:564: głównie o takie wypowiedzi mi chodziło.thx.
dejwid
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 17
Dołączył(a): 8 maja 2008, 14:23
Lokalizacja: znienacka

Re: C20NE - WIĘCEJ MOCY!

Postprzez kuki_vu » 13 maja 2008, 22:40

Jesli chodzilo Ci o konkretne wypoeidzie to pierw wypadalo by wiedziec vo jest w silniku...
zakladajac kompresor trtzeba odprezyc silnik, lex tez juz bedzie zbedny, ostry walek tez odpada... jakis dobry intercooler wysterowac wszystko i cos moglo by z tego wyjsc...
tylko koszty tego beda zblizone wartosci auta... sam taki kompresorek eatona to jakies 4k...
mozna zrobic jakies turbo... np u nas na VU Gacek samodzielnie uturbil C18NZ i nawet mu to smiga...
kuki_vu
 
 

Re: C20NE - WIĘCEJ MOCY!

Postprzez dejwid » 14 maja 2008, 21:43

ok,teraz kuki_vu w pełni mnie uświadomiłeś, może wiecie ile ten silnik zyskałby koni po założeniu takiego kompresorka?
np u nas na VU Gacek samodzielnie uturbil C18NZ i nawet mu to smiga...

samodzielnie to sam napewno tego nie zrobie :P może sie orientujesz jaki jest koszt "uturbienia"??
tylko koszty tego beda zblizone wartosci auta... sam taki kompresorek eatona to jakies 4k...
Za Astre dałem grosze i moge cos w Nią tam jeszcze włożyć, w końcu to sportowy samochód:)
dejwid
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 17
Dołączył(a): 8 maja 2008, 14:23
Lokalizacja: znienacka

Re: C20NE - WIĘCEJ MOCY!

Postprzez manybiker » 14 maja 2008, 22:42

kuki_vu napisał(a):zakladajac kompresor trtzeba odprezyc silnik, lex tez juz bedzie zbedny


ne turbo z lexem : http://img337.imageshack.us/img337/858/dsc00038ru8.jpg
manybiker
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 714
Dołączył(a): 12 czerwca 2007, 17:37
Lokalizacja: Buk

Re: C20NE - WIĘCEJ MOCY!

Postprzez makos » 14 maja 2008, 23:34

Na 150km z 8v to trzeba miec ostro namieszane... wiec watpie w to :)

Taki przepis kiedys widzialem:
Walek z SEH
Komp z SEH
Tloki z SEH lub sciecie glowicy ok. 1mm
Odpowiedni wydech i to dawalo ok. 130km

Jesli chcesz robic z tego silnika 150km i wiecej (tylko po co?) zorientuj sie w walkach rozrzadu, potem glowica w dol, dobrze jest tez sciac kolo zamachowe i wywazyc + do tego program pisany pod te modyfikacje.
Nie wiem do czego ma byc to auto, ale pamietaj ze modyfikujac w ten sposob skracasz zywotnosc motoru i masz wieksza mozliwosc awarii w najmniej odpowiedniej chwili.

Ja na Twoim miejscu zjechalbym kolo zamachowe, glowice i wlozyl skrzynie z krotkim przelozeniem np. 4,19 do kjs'ow bedzie w miare :diabel2:
makos
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 129
Dołączył(a): 23 grudnia 2005, 18:14
Lokalizacja: Otwock

Re: C20NE - WIĘCEJ MOCY!

Postprzez dejwid » 15 maja 2008, 17:30

makos,manybiker i kuki_vu - wielkie dzięki za odp i za wytrwałość w tłumaczeniu amatorowi:P w jakimś stopniu moja wiedza na temat silnika ruszyła do przodu, tzn zaczyna ruszać :562:
Nie wiem do czego ma byc to auto

samochód ma być tylko dla własnego użytku,tj. nie będzie brało udziału w jakimś dragu, czy coś w tym stylu. Ale chciałbym zrobić z tego niepozornego autka cos szybszego,dam przykład: podjeżdża kolo na światłach szpanerską betą [bmw] zauważa moje skromne GSi i załóżmy że chce sie ścigać....no i oczywiście po 20sek chciałbym widzieć jego zdziwienie :546: :566:
ale pamietaj ze modyfikujac w ten sposob skracasz zywotnosc motoru i masz wieksza mozliwosc awarii w najmniej odpowiedniej chwili

wiem o tym, ale to i tak już staruszek jest (niestety)
http://www.allegro.pl/item358851243_kom ... 20_80.html
znalazłem coś takiego na allegro. czy właśnie to jest ten kompresor?
dejwid
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 17
Dołączył(a): 8 maja 2008, 14:23
Lokalizacja: znienacka

Re: C20NE - WIĘCEJ MOCY!

Postprzez manybiker » 15 maja 2008, 23:35

manybiker
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 714
Dołączył(a): 12 czerwca 2007, 17:37
Lokalizacja: Buk

Re: C20NE - WIĘCEJ MOCY!

Postprzez Syla » 17 maja 2008, 20:41

jedynie to turbo w NE,wytrzyma 250km w niedługim czasie bedzie u mnie zrobione NE na taka moc takze,tylko turbić:))) tu za stosunkowo dobre pieniadze widac i czuc te konie pod maska a przede wszytskim dobry moment Nm
Syla
 
 

Następna strona

Powrót do Modyfikacje silnika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość