Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Prawda o swapach

Postprzez qter » 8 października 2019, 13:03

Jestem tutaj nowy. Czytam o zlotach o swapach. Czytam i czytam. Przegladalem wątek po wątku, post po poście i na moje oko jak będzie takie podejście to temat swapów przestanie istnieć. Wiele lat temu wątki zaczynaly się; zrobilem swapa wszystko gra ale mam problem z tym czy z tamtym ale wóz lata itd. Teraz zaczynaja się mam zamiar zrobić pomóżcie albo inaczej dajcie mi instrukcje jak to zrobić aby w prosty i łatwy sposob to ogarnąć, najlepiej bezkosztowo i aby ktos to zrobil za mnie. Poczytaj za mnie i daj pelne instrukcje. Moze sie madrze ale sam przez to przechodzilem . Powiem tak, jak bedzie tak konsumpcyjne podejscie do tematu, nikt niczego sie nie dowie. Ja swoje auto robilem rok. Jeden gosc mi pomagał a na forach jak pisalęm pomóżcie każdy mial mnie w dupie. Teraz jeżdzę tym czym chcialem i jestem zadowolony ale ile pracy czasu telefonow szukania itd itd mnie to kosztowalo to ja jeden wiem . Jeszcze jedno znam kilku zapalencow swapow
Pytanie czy pomogą: nie a dlaczego bo nikt nie chce z nimi gadac . A jak dojdą do tego sami to też nic nie powiedzą. Kazdy tylko cos chce wyciagnac ale od siebie nikt nic nie da. Myslicie że nikt już nie robi swapów. Robi je wielu ale nikt o tym nie mowi, bo po co. Era zapaleńcow nie wygasla ale zeszła do podziemi i działa miedzy sobą.
qter
 
-#USER
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14 sierpnia 2019, 21:09
Województwo: Łódzkie
Imie: Grzegorz
Auto: Astra G
Silnik: 1.6
Pojemność: 1600

Re: Prawda o swapach

Postprzez ZiomeK » 8 października 2019, 14:29

qter, Pochwal się swoja Asterką w odpowiednim dziale :] Ja się nie mylę masz w niej 2.0 z sabaa :] z chęcią zobaczymy jak to wygląda ;) Temat swapów zależy tylko od użytkowników jedni działają i pokazują gotowca, inni tylko pytają a nic nie działają itd .... Sam niedawno robiłem i wiem że ciężko jest dziś uzyskać od kogoś konkretnych podpowiedzi co jak zrobić, lub w trakcie jak coś pójdzie nie do końca tak...
ZiomeK
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 1949
Dołączył(a): 28 grudnia 2007, 16:12
Lokalizacja: ETM
Województwo: Łódzkie
Imie: Piotrek
Auto: ASTRA F/G
Silnik: benzyna / disel
Pojemność: 1.8 / 2.0
Telefon: nokia 5800

Re: Prawda o swapach

Postprzez qter » 8 października 2019, 16:53

Napiszę jeszcze kilaka słów dla przyszłych chętnych do swapowania. Swap jest dla miłośnika, zapaleńca,dłubka, mającego czas nie koniecznie pieniądze, majsterkowicza obdarzonego wielką cierpliwością, odrobinę spawacza, ślusarza, tokarza itd. czyli człowieka orkiestry. Dlaczego o tym piszę, gdyż wielu bierze się za myśli o swapie nie wiedząc nic. To nie jest złe ale drążyć trzeba s a m e m u. Trzeba czytać wertować itd. Mając bazę teoretyczną można wystartować z praktyczną, A teraz kubeł zimnej wody. Jak nie jesteś tym o kim piszę czyli człowiekiem orkiestrą, nie b i e r z się za to. Dlaczego. Łatwy swap można pyknąć szybko i bezproblemowo , ale jeżeli do przerobienia jest po prostu niemalże wszystko. pamiętaj ktoś to musi serwisować, a konia z rzędem temu kto zrobi swapa przy pomocy kilku fachowców lub kilkunastu i coś się będzie działo, kto to ogarnie. Zawsze będzie mowa panie gdyby to było seryjne to tak, ale kto ma schematy do tego, a w ogóle co jest od czego, panie jak wymienić sprzęgło jak nawet pan nie wie od czego jest tarcza , docisk itd. Panie rób se sam. I tu zaczynają się wielkie schody. Przepraszam może pitolę ale czytając posty po prostu to mi się nasuwa. Wielu chce mieć ale tak na prawdę nie wie co itd.
qter
 
-#USER
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14 sierpnia 2019, 21:09
Województwo: Łódzkie
Imie: Grzegorz
Auto: Astra G
Silnik: 1.6
Pojemność: 1600

Re: Prawda o swapach

Postprzez Piotr_Wu » 9 października 2019, 20:21

Swapa w życiu nie robiłem, ale kilka obserwowałem z boku na żywca... ale nie o tym.
Ja to widzę tak. Mało osób chwali się swapami, bo po prostu ich era powoli dobiega końca. Nie znam żadnego projektu ze zmianą silnika w Astrze H, nie mówiąc już o innych, nowszych. Dzisiaj łatwiej i taniej kupić gotowca, takie np. H w OPC co to ma w serii 240 koni, za 1500 plnów (lub mniej) oddać na chiptuning i cieszyć się autem, które na dzień dobry ma 280 koni i 400 Nm.
Nawet jeśli po drodze trzeba będzie remont silnika zrobić, to i tak wyjdzie taniej niż wymiana całego silnika w Astrze G i wszystkiego wokół na coś co będzie jechać podobnie... a w gotowcu H OPC będzie do tego jeszcze jakieś wyposażenie i wygląd, o ogólnym stanie blacharskim nie wspominając.
Dzisiaj albo idziesz grubo i oddajesz auto specom za worek dolarów, albo grzebiesz dla siebie jako forma spędzania wolnego czasu, co jest fajne, ale 99% osób nie ma na to czasu, miejsca i chęci, bo chcą efektów tu i teraz.
Pozostaje coraz mniejsza grupa grzebiących auta, z coraz mniej powtarzalnymi projektami, zatem i wiedzy szukać nie ma gdzie ;)

ps. Ja do takiego grzebania mam Ładę Nivę, ale szczerze to tak mi się nie chce, że od roku nic przy niej nie zrobiłem.
pss. Zawsze chętnie spojrzę pod maskę auta po swapie, bo lubię ocenić, czy ktoś przykłada wagę, aby po operacji wszystko wyglądało jak z fabryki.
Piotr_Wu
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 4921
Dołączył(a): 7 kwietnia 2007, 21:30
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Wu
Auto: Astra G, Cee'd ED
Silnik: x18xe1, D4FB
Pojemność: 1796, 1582

Re: Prawda o swapach

Postprzez rafix-r8 » 10 października 2019, 09:07

dokładnie swapów raczej już dziś nikt nie robi bo to worek kasy o robocie nie wspominając. za koszt całego "nowego" silnika można kupić auto z mocą 200km + w jeden dzień
sam kiedyś zmieniałem silnik na c20xe gdzie wtedy za ten motor trzeba było dać 3tyś zł. wiadomo frajda po zmianie silnika że to samemu się zrobiło jest nie do opisania
takie teraz czasy, że jak masz kase to kupujesz np. nowe opc. i nie dłubiesz w g.
albo jak nie jesteś bogaczem ale pracę jakąś tam masz to kupujesz gotowca i tyle
rafix-r8
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 594
Dołączył(a): 21 stycznia 2009, 10:31
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Re: Prawda o swapach

Postprzez ZiomeK » 10 października 2019, 10:44

co prawda to prawda, nie widziałem jeszcze astry H V6 :D chyba muszę kupić jakiegoś gruza i wcisnąć tam fałkę ;)
ZiomeK
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 1949
Dołączył(a): 28 grudnia 2007, 16:12
Lokalizacja: ETM
Województwo: Łódzkie
Imie: Piotrek
Auto: ASTRA F/G
Silnik: benzyna / disel
Pojemność: 1.8 / 2.0
Telefon: nokia 5800

Re: Prawda o swapach

Postprzez KaMYk » 10 października 2019, 13:46

Piotr_Wu napisał(a):po prostu ich era powoli dobiega końca.


Piotrek, jak czasem mam odmienne zdanie niż Ty, tak teraz zgadzam się w 100%.
Era swapów kończy się bo:
1. nowsze samochody to więcej elektroniki niż mechaniki, a na tym nie wielu się zna i nie wielu jest w stanie przeprogramować moduły, żeby to zagrało.
2. młodzi ludzie w większości są roszczeniowi, zatem faktycznie oczekują auta mocnego bez włożonej pracy. Mało kogo interesuje zdobywanie wiedzy a później spędzanie czasu w garażu, kiedy moga w klubach :) trochę to rozumiem :)

ZiomeK napisał(a):nie widziałem jeszcze astry H V6 chyba muszę kupić jakiegoś gruza i wcisnąć tam fałkę


to się może udać, ale podpowiem, że trzeba szukać elektroniki z vectry C od V6 i taki silnik 2,8V6 z vectry włożyć. Obydwa te modele moją spójną elektronikę, ten sam system i komunikację. Tylko, że na dziś, to ani buda astry H to jeszcze nie gruz w niskich pieniądzach ani tym bardziej silnik V6 z Vectry C :) Sterowanie z astry G raczej nie zagada z resztą elektroniki w astrze H.
KaMYk
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 1406
Dołączył(a): 21 marca 2015, 06:57
Lokalizacja: Płock
Województwo: Mazowieckie
Imie: Krzysztof
Numer klubowy: K056
Auto: Astra J
Silnik: A20DTH
Pojemność: 2.0 CDTI
Telefon: 691999765

Re: Prawda o swapach

Postprzez Tomek (Astra) » 11 października 2019, 07:54

Swapy mają przyszłość, bo współczesne auta są projektowane przez osoby jadące na dragach, albo coś takiego. Są potwornie brzydkie i nieciekawe. I do tego poszczególne marki nie mają żadnej wyrazistości, ciężko odróżnić. Jeśli ktoś cjce mieć piękne auto, jak Astra F, Nissan Patrol, Audi C3, czy o Syrence nie wspomnę, a chce spełniać nowoczesny standardy, musi swapować. I tak, swapy są dla wąskiego, coraz mniejszego grona osób, które to cieszy. Podobnie tuning, coraz słabiej stoi, bo się młodym nie chce. Za dużo czasu wszyscy spędzają na FB etc.
Tomek (Astra)
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 2526
Dołączył(a): 26 sierpnia 2007, 16:33
Lokalizacja: Szczawa/N'ton
Województwo: Małopolskie
Imie: Tomek
Auto: Astra F
Silnik: C20xe
Pojemność: 2000

Re: Prawda o swapach

Postprzez ZiomeK » 11 października 2019, 08:31

KaMYk, Długo się zastanawiałem na zakupem Zafiry B lub Astry H , lecz wykonanie deski w A.H nie do końca mi leży... ( przyzwyczajałem się do konsoli w Astrze G i ona mi się mega podoba ) po za tym nie lubię elektroniki a w modelu H już jej troszkę jest typu moduł cim itd... Z drugiej strony w moim CTC dołożyłem sporo elektroniki aby nie odbiegało mocno od dzisiejszych aut. Astrę H z uszkodzonym 1.9 lub 1.7 na obecną chwilę można kupić za 4-5 tys. ogarnięcie w niej v6 itd... o własnych siłach myślę że w 10 tys. powinno się spokojnie zamknąć. Koniec końcu kupiłem Zafirę A ponieważ jest prosta jak Astra G i w pakiecie OPC całkiem ładnie się prezentuje ;) ale w przyszłości kto wie może padnie wybór na Astrę H bo nie ukrywam że zewnątrz poza HB 5D są bardzo ładne
ZiomeK
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 1949
Dołączył(a): 28 grudnia 2007, 16:12
Lokalizacja: ETM
Województwo: Łódzkie
Imie: Piotrek
Auto: ASTRA F/G
Silnik: benzyna / disel
Pojemność: 1.8 / 2.0
Telefon: nokia 5800

Re: Prawda o swapach

Postprzez felek666 » 11 października 2019, 11:07

ze swapami tak to jest że potrzeba do tego chęci, czasu, kasy, i miejsca oraz narzędzi, ja bym do cabrio z chęcią wrzucił najlepiej v-kę z kompresorem ale są 2 "ale" miejsce gdzie bym mógł sobie dłubać i kasa, niestety stawka mi nie pozwala hehe
felek666
 
ModTeam
 
Avatar użytkownika

Posty: 2311
Dołączył(a): 17 grudnia 2011, 16:13
Lokalizacja: Kolbuszowa
Województwo: Podkarpackie
Imie: Radek
Numer klubowy: K045
Auto: Astra G
Silnik: Z18XE
Pojemność: 1800
Telefon: 782286459

Re: Prawda o swapach

Postprzez Sylwesters7 » 13 października 2019, 08:42

Przerabiałem swapa i powiem tak od siebie? 2.5 3.0 3.2 V6 w astrze h? Glupota! Już w viki c widać jak ten silnik jest przestarzały w stosunku do uturbionych silników. Kupowanie auta typu astra h z silnikiem 1.6 - 1.8 i swapowanie go na 2.0t jest nie opłacalne bo wyjdzie to tyle ile gotowy taki samochód. Swapiwanie na 3.2 ma sens jeśli chcemy włożyć tam dodatkowo turbo i celować w okolice 600-800 koni ale w przednio napędówce ma to sens? Raczej nie bo kupujesz auto z 2.0t. Robisz remont i modzisz jednostkę w okolice 300-400 koni i wtedy takie auto w stosunku do takiej 3.2 jest szybsze w każdym zakresie. A koszt pomodzenia tego silnika na 300-320hp będzie mniejszy jak sam koszt swapa na V6 zakładając że przy obydwu robisz remont czy tam przegląd silnika. Technika idzie do przodu. Kiedyś c20xe było szybkie obecnie to jest wolny samochód. Taki standard gdzie 1.4t jeździ lepiej w cięższym aucie. Przez to ludzie aż tak nie myślał swapach. Obecne samochody są szybsze i bardziej spełniają wymagania kierowców. Także swapy jeszcze trochę będą tylko do naprawdę konkretnych projektów gdzie będzie chodziło o ściganie się bo nie będzie sensu wkładać kupy kasy w auto które ma ładnie wyglądać a nie koniecznie jeździć.
Sylwesters7
 
ModTeam
 
Avatar użytkownika

Posty: 2110
Dołączył(a): 29 czerwca 2012, 06:58
Lokalizacja: Biłgoraj
Województwo: Lubelskie
Imie: Sylwester
Numer klubowy: K047
Auto: Seat Leon
Silnik: BWJ
Pojemność: 2000
Telefon: 693 241 000

Re: Prawda o swapach

Postprzez Robi » 14 października 2019, 23:31

Coś co wiele osób odstrasza to papierologia i załatwianie w urzędach zmiany silnika. Z każdym rokiem są coraz bardziej chore przepisy. Nowszych aut też trzeba się nauczyć przypomnijcie sobie rok 2009 raptem 10 lat temu V6 do astry f lub g. Wszyscy mówili nie da się, nie będzie działać, nie zmieści się. Taaaa a teraz ile takich aut jeździ. Na zagranicznej stronce widziałem świra co do astry j wpasował silnik 2.8t i napęd na 4 łapy z insigni. Owszem worek pieniędzy ale jeśli tylko się chce to się da i człowiek znajdzie rozwiązanie a nie wymówkę. Na pewno już nie będzie jak kiedyś ale era swapów dla zapaleńców motoryzacji nigdy nie minie.
Robi
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 346
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 10:54
Lokalizacja: Łódź

Re: Prawda o swapach

Postprzez Tomek (Astra) » 15 października 2019, 21:21

Akurat A28net i 4x4 z Insygni to nie większy problem niż ten z Cali. Wszystko się da. Najśmieszniejsze to, że dużo taniej wsadzić do eFy Z20leh czy ler niż C20let. Ja też już staruszków w stylu C20xe nie tykał bym, raczej celował w Z20xer czy coś takiego, może Z18xer, 140km od biedy starcza do eFki. Ciekawostka co do A28net, za niekompletną używkę wołają więcej niż za fabrycznie nowy, kompletny... No i insygnia ma automat z 4x4 i Lds elektroniczny w tylnym moście. Do Cali byle szpera, na przód lub tył, kosztuje w tysiącach euro. A napęd 4x4 zaczyna dobrze działać dopiero ze szperą na conajmniej jednym moście..
Tomek (Astra)
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 2526
Dołączył(a): 26 sierpnia 2007, 16:33
Lokalizacja: Szczawa/N'ton
Województwo: Małopolskie
Imie: Tomek
Auto: Astra F
Silnik: C20xe
Pojemność: 2000

Re: Prawda o swapach

Postprzez SOUTYSIE » 15 października 2019, 23:06

A jeszcze tylko dodam, z tym roszczeniowym podejściem...

Jak próbujesz już takiemu delikwentowi wytłumaczyć że Swap to nie tylko silnik, ale i układ napędowy, zawieszenie, hamulce, dodatkowe manewry jak nowy rozrząd, płyny, często remont (mniejszy lub większy) silnika, itd. i ze zaraz z np 5000 robi się 10000, a z 10000, 15000 to koleś Ci potrafi napisać ze jesteś DEBIL , i jego koleżka zrobił to za 6000, a nie 12000... i gówno się znasz, choc sam to zrobiłeś... to już człowieka krew zalewa.... i następny bogu ducha winny człowiek,który ma jakiś problem, nie uzyska odpowiedzi.

Ja przestałem się z takiego powodu dzielić informacjami, które szczerze powiedziawszy można w całości zdobyć właśnie szukając i czytając

Przypomina mi to pewną sytuację... w 2005r ukończyłem Polibudę wrocławską, i oddałem pracę dot. Badań filtra cząstek stałych w silniku o zapłonie samoczynnym. Była to "pionierska" praca, został mi udostępniony nowy silnik z grupy VAG 1.9TDI, hamownia i aparatura badawcza. skonstruowałem odpowiedni ukł. wydechowy z "filtrem sadzy" , wyprowadziłem nowe wzory do obliczeń itd itd... do sedna. rok później przyszedł do mnie typ.. co wziął ten sam temat.. jako ze stanowisko było gotowe już miał wszystko jak na tacy.. ale chciał moją pracę dyplomową przeczytać.. oczywiście dałem mu ja do przeczytania, a ten się mnie pyta, czy może ją sobie SKSEROWAĆ :573: :573: :573:

Powiedziałem mu wtedy jasno. masz kartkę i długopis. możesz sobie zapisać to co cię interesuje, i mi ją oddać. jeśli jesteś nieprzygotowany dziś, to możemy się umówić kiedy indziej... jednak dla niego to było dużo za dużo żeby przeczytać te kilkadziesiąt stron.... i już nigdy się nie pojawił... co wcale mnie nie zasmuciło.
SOUTYSIE
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 92
Dołączył(a): 29 listopada 2014, 13:06
Lokalizacja: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Imie: Krzysiek
Numer klubowy: K072
Auto: Astra G
Silnik: 1.6x2
Pojemność: 1597 x2
Telefon: sony xperia Z3

Re: Prawda o swapach

Postprzez Tomek (Astra) » 17 października 2019, 12:14

A potem kupa kombinacji zostaje z elektryką, bo to zawsze największy problem. Check się świeci, jeździ nie tak, to tamto nie działa jak trzeba....
Co do remontów, dlatego pisałem, że lepiej robić coś z nowszym silnikiem, by uniknąć problemów i kosztów z remontem, bo bez tego nie ma sensu przy starym silniku, chyba, że się trafi na perełkę.
Samo kupno zestawu na swapa, to nie wszystko, bo na bank coś braknie, chyba, że się ma całe auto do dyspozycji. Załatwianie brakujących części to też czas i swap z tygodnia zamienia się w miesiąc a koszty rosną. Mechanik też chce zarobić a tu ma opóźnienia.
Dobre i pewne warsztaty odrazu mówią 10tys, lub 20 z pełnym remontem i wszystko nowe. Za to można kupić Insignię 2.0t z 4x4.
Tomek (Astra)
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 2526
Dołączył(a): 26 sierpnia 2007, 16:33
Lokalizacja: Szczawa/N'ton
Województwo: Małopolskie
Imie: Tomek
Auto: Astra F
Silnik: C20xe
Pojemność: 2000

Powrót do SWAPy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość