Zaloguj    Zarejestruj

Coupe B204 Turbo

Astra II

Moderatorzy: ModTeam, Zarząd

  • Autor
    Wiadomość

Coupe B204 Turbo

Postprzez Kamis » 6 kwietnia 2018, 19:41

Witam. Auto zakupione w Lutym tego roku z zajechanym Z22SE. Z poprzedniej Astry został mi cały X20Xev i auto kupiłem za namową kolegi żeby włożyć te graty jednak po zakupie udało mi się sprzedać stary silnik za dobrą cenę i zostałem z samochodem bez silnika.

Po chwili namysłu postanowiłem wsadzić tam B204 z Saaba. Plany były takie:
*B204 bez wałków balansujących na seryjnych tłokach i korbowodach
*porting głowicy
*jakieś konkretne turbo :)
*skrzynia F23 bo taka była już w aucie
*sterownik standalone
*jakieś dobre koło

No i się zaczeło:
Zaraz po kupnie
Obrazek

Zawory w Z22SE raczej nie są zadowolone
Obrazek

No i silnik wylatuje
Obrazek

No i pierwszy zonk skrzynia jaka mam ma rozrusznik z przodu a płyta B204 z tyłu :(
Obrazek

Sabaka już jest. Silnik wg sprzedającego ma 130tyś. ale znając słabość tych silników postanowiłem go od razu rozebrać i to był dobry krok.
Obrazek

Silnik jest bardzo czysty i widać że ktoś o niego dbał wał sprawdzony prosty nie potrzeba szlifować, gładzie i tłoki bdb.
Obrazek

Ślimaki :)
Obrazek

Wałkom wyrównoważającym mówimy do widzenia
Obrazek

Zawory po małej polerce
Obrazek

CDN.


Edit



Ssący przed portem
Obrazek

I po, powierzchnia na zdjęciach wygląda na bardzo nierówna jednak w rzeczywistości jest w miarę gładka. Nie powiększałem kanałów, jedynie wygładzałem nierówności i różnice między kanałami. Największy zysk to przejście między kanałem a gniazdem zaworowym, ponieważ przepływ jest tam najszybszy. Polecam obejrzeć https://www.youtube.com/watch?v=iejDWSQEsqI&t=1715s
Obrazek

Obrazek

Nowa dmuchawka będzie robić robotę :D
Obrazek

Obrazek

Narazie to by było na tyle. Jedyne czego jeszcze nie jestem pewny to sprzęgło, ale i na to przyjdzie czas...
Ostatnio edytowano 6 kwietnia 2018, 19:59 przez Gaw0r, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie pisz posta pod postem przed upływem 7 dni, używaj opcji edytuj!!! PRZECZYTAJ REGULAMIN FORUM!
Kamis
 
-#USER
 
Posty: 150
Dołączył(a): 28 lutego 2011, 21:23
Lokalizacja: Chojnice

Re: Coupe B204 Turbo

Postprzez felek666 » 6 kwietnia 2018, 20:42

sporo pracy miałeś przy aucie, miejmy nadzieje że nie braknie ci zapału do pracy przy nim :)
felek666
 
ModTeam
 
Avatar użytkownika

Posty: 2180
Dołączył(a): 17 grudnia 2011, 16:13
Lokalizacja: Kolbuszowa
Województwo: Podkarpackie
Imie: Radek
Numer klubowy: K045
Auto: Astra G
Silnik: Z18XE
Pojemność: 1800
Telefon: 782286459

Re: Coupe B204 Turbo

Postprzez makaba » 7 kwietnia 2018, 10:13

Szykuje się ciekawy temat :ok: Miejmy nadzieję, że będziesz go dalej kontynuował. Powodzenia.
makaba
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 297
Dołączył(a): 7 października 2011, 18:16
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Imie: Mateusz
Auto: Astra F/BMW E91
Silnik: N47D20C/C14SE
Pojemność: 1.4/2.0

Re: Coupe B204 Turbo

Postprzez ZiomeK » 8 kwietnia 2018, 22:42

ciekawie się zapowiada, sporo pracy już zrobiłeś ale jeszcze sporo cię czeka. Efekt końcowy będzie na pewno zadowalający :564:
ZiomeK
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 1774
Dołączył(a): 28 grudnia 2007, 16:12
Lokalizacja: ETM
Województwo: Łódzkie
Imie: Piotrek
Auto: ASTRA F/G
Silnik: benzyna / disel
Pojemność: 1.8 / 2.0
Telefon: nokia 5800

Re: Coupe B204 Turbo

Postprzez Kamis » 19 maja 2018, 16:15

A więc składania ciąg dalszy. Głowica złożona, blok wyczyszczony, dziś zabrałem się za montaż wału.

Obrazek

Obrazek

Luzy na panewkach sprawdzone za pomocą Plastigauge luz wynosi 0,045mm na wszystkich głównych.

Obrazek

Do składania użyłem smaru montażowego, jest on bardzo lepki i tu moje pytanie. Czytałem że po skręceniu wał ma się dać lekko obracać "dwoma palcami" w moim przypadku da się go obrócić dwoma palcami tylko trzeba dosyć mocno ścisnąć i kręcić powoli. Czy tak ma być ? Przy skręceniu na pierwszy etap- 20Nm wał obracał się tak samo jak po skręceniu na gotowo.
Kamis
 
-#USER
 
Posty: 150
Dołączył(a): 28 lutego 2011, 21:23
Lokalizacja: Chojnice

Re: Coupe B204 Turbo

Postprzez valdi2627 » 19 maja 2018, 19:14

Witam kolegę z Chojnic. Sam chciałem do swojego gruza wkładać schaba.Bedę Sledził temat. :564:
valdi2627
 
-#USER
 
Posty: 386
Dołączył(a): 6 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Tuchola/CTU
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Imie: Waldek
Numer klubowy: nie posiadam
Auto: Opel Astra/Corsa
Silnik: C20NE/x14sz
Pojemność: za mała
Telefon: 669725357

Re: Coupe B204 Turbo

Postprzez kjk13 » 20 maja 2018, 17:31

Sam wał powinien obracać się leciutko u mnie tak było dopiero z tłokami jest troszkę trudniej ale też dość łatwo
kjk13
 
-#USER
 
Posty: 18
Dołączył(a): 30 kwietnia 2018, 20:55
Województwo: Dolnośląskie
Imie: Krzysiek
Auto: Astra g
Silnik: X18xe1
Pojemność: 1.8

Re: Coupe B204 Turbo

Postprzez artoor » 24 maja 2018, 15:32

Lekko to by się obracał jakbyś to złożył na oleju. Składałem na taki smar i on jest gęsty, prawie, że klejący i wtedy nie obraca się zbyt lekko. Ale taki ma być. Ma chronić elementy przy pierwszym uruchomieniu zanim olej wszędzie trafi.
artoor
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 291
Dołączył(a): 23 września 2010, 08:14
Lokalizacja: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Imie: Artur
Auto: Saab 9-3 II SC Aero
Silnik: 2.0T
Pojemność: 2000 cm3
Telefon: 663920647

Re: Coupe B204 Turbo

Postprzez Kamis » 1 czerwca 2018, 18:44

Takie pytanie, znaki na pompie oleju powinny być w jakimś konkretnym miejscu i mają się pokrywać? Wał jest obecnie w GMP na znaku, silnik do góry nogami.

Obrazek
Kamis
 
-#USER
 
Posty: 150
Dołączył(a): 28 lutego 2011, 21:23
Lokalizacja: Chojnice

Re: Coupe B204 Turbo

Postprzez kjk13 » 5 czerwca 2018, 19:32

Jest ok, ale niech się inni wypowiedzią
Balans zostawiasz?
Głowice warto założyć z b205
kjk13
 
-#USER
 
Posty: 18
Dołączył(a): 30 kwietnia 2018, 20:55
Województwo: Dolnośląskie
Imie: Krzysiek
Auto: Astra g
Silnik: X18xe1
Pojemność: 1.8

Re: Coupe B204 Turbo

Postprzez Kamis » 5 czerwca 2018, 21:08

Znalazłem coś takiego http://www.serioussaab.co.uk/Procs_page ... _cover.jpg i to jest poprawne ustawienie pompy. Balans jest całkowicie usunięty, głowica ori B204 po porcie.

Obrazek

Obecnie zajmuję się sprzęgłem. Plan jest taki, żeby roznitować oryginalny docisk i złożyć na dwóch słoneczkach. Do tego tarcza pójdzie do obicia okładziną kevlarową. Wiem że taki docisk nie jest najlepszy, ale w tym przedziale cenowym nic lepszego chyba nie wymyślę.
Kamis
 
-#USER
 
Posty: 150
Dołączył(a): 28 lutego 2011, 21:23
Lokalizacja: Chojnice

Re: Coupe B204 Turbo

Postprzez kjk13 » 6 czerwca 2018, 05:05

Skrzynie jaka dajesz?
kjk13
 
-#USER
 
Posty: 18
Dołączył(a): 30 kwietnia 2018, 20:55
Województwo: Dolnośląskie
Imie: Krzysiek
Auto: Astra g
Silnik: X18xe1
Pojemność: 1.8

Re: Coupe B204 Turbo

Postprzez Kamis » 10 czerwca 2018, 20:02

Skrzynia będzie F23 niestety ori F23 z tego auta nie pasuje bo ma rozrusznik z przodu a do bloku b204 potrzebna jest z rozrusznikiem z tyłu. Planuje kupić F23WR z diesla tanio chodzą zobaczymy jak to pojeździ.
Kamis
 
-#USER
 
Posty: 150
Dołączył(a): 28 lutego 2011, 21:23
Lokalizacja: Chojnice

Re: Coupe B204 Turbo

Postprzez blink5 » 11 czerwca 2018, 16:47

A co z F23SR? Mam aktualnie taką w X25XE i tam też jest rozrusznik z tyłu.
blink5
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1388
Dołączył(a): 17 kwietnia 2011, 22:15
Lokalizacja: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
Imie: Rafał
Auto: Vectra B
Silnik: V6
Pojemność: 2498

Re: Coupe B204 Turbo

Postprzez Kamis » 12 czerwca 2018, 13:16

SR jest za krótka moim zdaniem. Na WR będzie nieco łatwiej o trakcję i w trasie będzie lepiej.

Zabieram się za wózek. Wywaliłem oryginalne tuleje i robię sztywne mocowania z podkładek M12.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Będą też wzmacniane przednie mocowania wahaczy i tuleje poliuretanowe. Wózek pójdzie do piaskowania bo jest mega zardzewiały.
Kamis
 
-#USER
 
Posty: 150
Dołączył(a): 28 lutego 2011, 21:23
Lokalizacja: Chojnice

Następna strona

Powrót do Astra G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość