Jak robisz tylko dla siebie to polerka do 200zł z regulacją prędkości wystarczy.
Talerz mocujący do padów 125mm lub większy gwint m14 jakieś 50zł.
Talerz mocujący do padów np. 50mm (przydatny w trudno dostępnych miejscach) gwint m14 jakieś 50zł
Pady 3 twardości, cuuting, polisching, finisching. Co do marki to wedle uznania Flexipads, Royalpads itp. Jest ich masa. ceny od 10zł Lepiej kupić droższe.
http://www.all4auto.pl/index.php?podkat=27&site_no=4Pasty, np. Menzerna 3 gradacje
http://www.all4auto.pl/pasty-polerskie-c29.html IPA czyli alkohol izopropylowy do wymywania past między etapami.
Miękkie fibry do wycierania.
Mycie zaczynamy od:
Myjemy wnęki drzwi, np. tenzi truck albo jakieś APC, np. SG Red Devil
Odsmalamy, Prickbort i deironizujemy, np. tani tenzi prix 32zł za litr
http://allegro.pl/tenzi-prix-doczyszcza ... 23248.htmlPianownica ręczna bądź do myjki i piana aktywna (może być tenzi truck ale już jak mamy położony wosk to lepiej użyć piany o neutralnym Ph gdyż nie zeżre nam wosku) + APC
Bierzemy APC rozrobione w atomizerze z wodą w stosunku 1:8 lub 1:10, na większe zabrudzenia mocniejsze stężenie. Pędzelek w dłoń i pędzelkujemy, ramki szyb, wlew, wszystkie trudno dostępne detale.
Mycie na dwa wiadra (w jednym woda z szamponem w drugim czysta woda) szampon na tym etapie obojętny i dobra czysta rękawica.
Osuszamy, np.
http://www.all4auto.pl/reczniki-do-osuszania-c35.htmlInspekcja lakieru
W między czasie myjemy felgi i nadkola. Tenzi Prix i Tenzi Truck bądź pochodne będą ok.
Jeśli zostały naloty to ponownie Prickbort i tenzi prix po chwili spłukujemy pod ciśnieniem.
Glinka to ostateczność, zdejmujemy nią to co nie usunęła chemia ale trzeba się ostrożnie obchodzić bo można narobić bałaganu na lakierze. Z glinek polecam bilt hambler soft i do tego woda z odrobiną szamponu.
Mycie na dwa wiadra z solidnym szamponem i czystą w miarę jakościową rękawicą.
http://www.all4auto.pl/szampony-c9.html Do ostatecznego mycia używam tej
http://www.all4auto.pl/flexipads-merino ... -p629.htmlOsuszamy auto.
Inspekcja lakieru.
Oklejamy uszczelki, listwy, wszelkie elementy których nie chcemy polerować.
Przystępujemy do polerowania, między pastami przemywamy lakier IPA. Tutaj już różne kombinacje past i padów, zależy w jakim stanie mamy lakier.
Na koniec można dać pad finisching i np. Koch Antihologram
http://www.all4auto.pl/koch-chemie-hoch ... p1144.html do usunięcia holosów i swirli.
Wymywamy wszystko IPA.
Po skończonej pracy mycie na dwa wiadra, porządny szampon i delikatna rękawica, przecież nie chcemy zniszczyć naszej pracy.
Mycie szyb, np.
http://www.all4auto.pl/glass-science-gl ... -p367.html a później płyn i niewidzialna wycieraczka.
Na lakier dajemy cleaner
http://www.all4auto.pl/cleanery-i-odzywki-c12.html zależnie czy mamy lakier ciemny czy jasny. Ja na jasny używam
http://www.all4auto.pl/poorboys-world-w ... -p352.html a na ciemny
http://www.all4auto.pl/poorboys-black-h ... u-p70.html Cleaner może być nałożony maszynowo na padzie finisching lub ręcznie za pomocą np. tricolor.
Na koniec woskujemy auto. Na zimę jest dobry i tani
http://www.all4auto.pl/collinite-no-476 ... -p187.html na lato można szukać wosków naturalnych. Wszystko kwestia portfela. Jeśli kogoś stać to może zainwestować w wosk za kilka tys. Super są zestawy Zymola jednak cleaner i wosk to wydatek powyżej 300zł. Woski nakładamy cienką warstwą, rozprowadzamy ręcznie i równomiernie zostawiamy na chwilę a następnie docieramy delikatną fibrą.
Na koniec możemy podbić blask używając quick detailera,
http://www.all4auto.pl/glinki-quick-detailery-c11.htmlPrzed woskiem możemy dać powłokę kwarcową, ceramiczną bądź syntetyczną jednak są one drogi i tutaj trzeba mieć wiedzę i doświadczenie aby je stosować.
Felgi też woskujemy
Zaopatrzcie się w fibry, pędzelki atomizery, szczotki do nadkoli i ręczniki do osouszania.
Wszystkie linki są przytoczone dla przykładu i to sami wybieracie jaką chemię będziecie stosować. Możliwe, że wszystkiego nie ująłem to śmiało pytajcie, postaram się w miarę mojej skromnej wiedzy odpowiedzieć na Wasze pytania.
Stay clean
