Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez Cysta » 5 maja 2013, 21:57

A wiecie może czy te nowe pompy z allegro są coś warte( po 2 latach się nie rozsypią) ?

Cięzko trafić na porządną używkę kilkunastoletnią, jak loteria :/
Cysta
 
-#USER
 
Posty: 491
Dołączył(a): 26 października 2010, 17:43
Lokalizacja: Łowicz

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez Hacz » 5 maja 2013, 22:27

Masz pompe mocowana na bloku pomiedzw walem a walkiem rozrzadu ?
Te dzwieki sa slyszalne na wolnych obrotach i podczas jazdy ? czy moze tylko przy maksywalnie skreconych kolach i trzymaniu kierownicy na sile ?

Ja mam taka pompe.
Hacz
 
-#USER
 
Posty: 156
Dołączył(a): 28 marca 2011, 23:56
Lokalizacja: Opole

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez Cysta » 5 maja 2013, 22:34

Te dzwieki sa slyszalne na wolnych obrotach i podczas jazdy ? czy moze tylko przy maksywalnie skreconych kolach i trzymaniu kierownicy na sile ?

Ciągle. Sikałem wd 40 tam na wałek i piskohałas ucichł minilamnie na troszkę, więc postawiłem na pompę. I na wolnych obrotach i podczas jazdy.

Tak, pompa mocowana do bloku( x14nz czyli smallblok)
Cysta
 
-#USER
 
Posty: 491
Dołączył(a): 26 października 2010, 17:43
Lokalizacja: Łowicz

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez jogus48 » 4 lipca 2015, 09:31

Co może powodować gorszą pracę wspomagania? Rok temu zmieniłem pompę na taką, która nie cieknie na wałku i znieniłem olej na Hipol. Po zmianie w zasadzie wspomaganie działa tak samo. A u wielu osób, które mają opony o szerokości 195 potrafi ono działać mocniej. Czy jest coś takiego w maglownicy, co może to powodować?
jogus48
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 2240
Dołączył(a): 17 czerwca 2009, 17:30
Lokalizacja: Bełchów/Skierniewice
Województwo: Łódzkie
Imie: Przemek
Auto: astra
Silnik: x16szr
Pojemność: 1598cm^3

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez BartekLodz » 4 lipca 2015, 23:40

co masz na myśli pisząc hipol ?
zużycie magla też ma znaczenie, najważniejsze aby unikać kręcenia jak auto stoi przyblokowane hamulcami
BartekLodz
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 3433
Dołączył(a): 25 października 2006, 20:33
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Bartek
Auto: złOmega
Silnik: y32se
Pojemność: 3175
Telefon: 663231860

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez jogus48 » 16 lipca 2015, 15:40

Zalałem coś takiego

Obrazek

Do tej pory płynu w zbiorniczku było tyle, że miarka pod korkiem ledwo co go chwytała. Teraz dolałem nieco płynu, chyba z 70ml. Łącznie było sporo ponad miarkę, zrobiłem 10km i nadmiar ściągnąłem strzykawką. Obydwa płyny spełniają normę Dexron II.

Wg mnie wspomaganie działa tak samo jak przed dolewką jak i przed wymianą pompy. Bardzo bym chciał aby chodziło lżej, ale to chyba wiązałoby się z regeneracją maglownicy. W każdym razie nie czuję żadnych luzów.
jogus48
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 2240
Dołączył(a): 17 czerwca 2009, 17:30
Lokalizacja: Bełchów/Skierniewice
Województwo: Łódzkie
Imie: Przemek
Auto: astra
Silnik: x16szr
Pojemność: 1598cm^3

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez Gentelmen_mh » 25 listopada 2015, 17:03

Pytanie do znawców tematu:

po raz 3 muszę wymienić maglownicę, zdecydowałem się na zakup nowej/regenerowanej, ale...

w intercarsie powiedzieli mi, że mają dostępny tylko jeden typ maglownicy ze wspomaganiem firmy Lauber

z ograniczeniem, że pasuje zamiennie tylko do typu Saginaw.

link do IC http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... aniem.html

fabrycznie niewiem jaką miałem przekładnię, potem miałem ZF (taka kratkowana obudowa), teraz znowu nie wiem jaką mam, jak kupowałem używki to poprostu brałem zawsze magiel do AF benzyna ze wspomaganiem i pasowało.

Czy ta z linku może nie pasować? Astra F z16szr '96

EDIT:

już wiem, napewno pasuje :)
Gentelmen_mh
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 324
Dołączył(a): 10 grudnia 2007, 19:10
Lokalizacja: CB City Bydgoszcz

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez pawelnrg » 28 grudnia 2015, 03:41

przepraszam ze zapytam ale używki czy regenerowane??? moja zaczęła lekko kapać przy 350 000 i teraz regenerowana zaczyna tak samo przy 400 000. poradę słyszałem żeby filtr oleju z VW do wspomagania założyć ze przedłuży to żywot chyba będę tak próbował.
ktoś wie czym się różnią ZF i TS mocowanie wygląda tak samo widzę tylko pin inny ale czy tylko pin? ciśnienie powinno być te same?
pawelnrg
 
-#USER
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 czerwca 2011, 21:59
Lokalizacja: uk

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez makaba » 30 grudnia 2015, 20:24

Ma ktoś jakiś manual, instrukcję odnośnie montażu wspomagania w astrze f z silnikiem 1.4 8V c14se na wąski pasek. Pompa jest przykręcana do bloku silnika bezpośrednio czy na jakiejś łapie? Wystarczy założyć dłuższy pasek klinowy czy trzeba zmieniać koło pasowe na podwójne?
makaba
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 294
Dołączył(a): 7 października 2011, 18:16
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Imie: Mateusz
Auto: Astra F/BMW E91
Silnik: N47D20C/C14SE
Pojemność: 1.4/2.0

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez krolik » 9 stycznia 2016, 19:52

Podwójne koło pasowe potrzebujesz, odpowiednia łapę do pompy wspomagania.
krolik
 
-#USER
 
Posty: 44
Dołączył(a): 5 lutego 2011, 19:37
Lokalizacja: lbk
Województwo: Pomorskie
Imie: krk
Auto: Astra F
Silnik: b204
Pojemność: 2.0

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez robson24-78 » 11 stycznia 2016, 15:58

makaba, zależy czy masz otwory w bloku silnika. Widziałem różne kombinacje ale wszystkie były z podwójnym kołem pasowym na wale korbowym, które jest praktycznie nie do zdobycia, jedynie do dostania jest ciężkie podwójne koło od diesla ale to jest mocowane na 4 śruby a nie na jedną i trzeba rzeźbić trochę...
Po analizie problemu uważam że o wiele prościej jest pozamieniać koła na wersje pod szeroki pasek wielorowkowy - wszystko do dostania bo takich wykonań było najwięcej. Potrzebujesz koło do alternatora, koło na wał korbowy, pompę z kołem na szeroki pasek, napinacz, łapę silnika, chyba że będziesz napinał pompą, wtedy tylko pompę z systemem mocująco-napinającym (odpada wtedy łapa i napinacz) i pasek 6PK1460 lub 6PK1463.

Nawiasem mówiąc to coś mi tu nie pasuje - skoro masz C14SE to czemu uparłeś się na wąski pasek? Na wale korbowym masz koło na wąski pasek z ząbkami do czujnika położenia wału? Wszystkie wielopunkty jakie widziałem miały szerokie paski, wąskie widziałem tylko w jednopunktach i dieslach...
robson24-78
 
-#USER
 
Posty: 90
Dołączył(a): 26 listopada 2013, 11:02
Lokalizacja: Toruń

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez makaba » 11 stycznia 2016, 21:29

Dokładnie to tam siedzi 14se czyli ten bez sondy i katalizatora. Alternator i koło pasowe na wale jest na wąski pasek.
makaba
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 294
Dołączył(a): 7 października 2011, 18:16
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Imie: Mateusz
Auto: Astra F/BMW E91
Silnik: N47D20C/C14SE
Pojemność: 1.4/2.0

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez robson24-78 » 12 stycznia 2016, 12:03

OK, ale ja obstaję przy swojej wersji - rzeźbienie wspomagania na wąskim pasku mija się z celem. Kup wszystko pod szeroki pasek i będziesz miał spokój.
robson24-78
 
-#USER
 
Posty: 90
Dołączył(a): 26 listopada 2013, 11:02
Lokalizacja: Toruń

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez Hassa » 12 maja 2016, 21:01

Pytanie z innej beczki , kompletuje wspome do c20xe i na pompie wspomagania jest delikatny luz na kole pasowym rusza się ma boki , to normalne czy zmienić ??
Hassa
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1407
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 00:48
Lokalizacja: SG
Województwo: Śląskie
Imie: Kamil
Auto: Opel Astra
Silnik: 2.0
Pojemność: 2000
Telefon: 507568839

Poprzednia strona

Powrót do Zawieszenie i Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość