Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Wymiana całego zawieszenia

Postprzez lopezik2 » 24 marca 2012, 18:04

W najbliższym czasie mam zamiar wymienić całe przednie zawieszenie w Astrze. Miedzy innymi wszystkie sworznie, gumki, koncówki drązków, amortyzatory, sprężyny plus demontaż "sanek" w celu odświeżenia . Moje pytanie brzmi co muszę posiadać pomijajac zestaw podstawowych kluczy, młotka, imadła i przecinaka :diabel2: aby nic mnie nie zaskoczyło w czasie pracy ? na co zwrócić uwagę? itd

aa i bym zapomniał ściągacz do sprężyn posiadam...
lopezik2
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 86
Dołączył(a): 7 czerwca 2009, 15:04
Lokalizacja: łódzkie

Re: Wymiana całego zawieszenia

Postprzez Ventura » 24 marca 2012, 18:15

mi kiedyś był potrzebny bosch :P
Ventura
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 2937
Dołączył(a): 21 października 2008, 19:05
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana całego zawieszenia

Postprzez Piotr_Wu » 25 marca 2012, 02:12

Jeżeli sworzeń jest zanitowany na wahaczu (możlwie w przypadku oryginalnego wahacza lub wymienionego kiedyś na kompletny już ze sworzniem itp.), to potrzebna będzie wiertarka i bardzo dobre wiertło do metalu.
Do wybicia sworznia wahacza ze zewotnicy coś, co posłuży za dźwignię. Jakiś łom, długa rurka lub coś podobnego. Oczywiście lepiej działają wszelkiego rodzaju ściągacze ;)
Do tulejek wahacza jednak lepiej byłoby użyć prasy, bo imadłem ciężko (niektórym się udawało, więc nie piszę, że niemożliwe).

I taka mała podpowiedź - zamiast bawić się w wybijanie końcówek drążków kierowniczych ze zwrotnicy w chwili gdy wszystko jest na aucie, lepiej jest odpiąć drążki kierownicze od maglownicy i bawić się z resztą jak kolumna zawieszenia będzie na zewnątrz.
Piotr_Wu
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 4877
Dołączył(a): 7 kwietnia 2007, 20:30
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Wu
Auto: Astra G, Cee'd ED
Silnik: x18xe1, D4FB
Pojemność: 1796, 1582

Re: Wymiana całego zawieszenia

Postprzez Drohan » 5 kwietnia 2012, 19:44

ja męczyłem się 4 godziny żeby zerwać nity potrzebna była szlifierka kontowa do ostrzenia przecinaka i 10 kilowy młotek do wybicia nitów ;p Ale udało się i powiedziałem nigdy więcej :D
Drohan
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 389
Dołączył(a): 12 lutego 2012, 00:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana całego zawieszenia

Postprzez BartekLodz » 5 kwietnia 2012, 22:56

dobre wiertło dwustopniowe i ok 2min na usunięcie jednego nita
BartekLodz
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 3433
Dołączył(a): 25 października 2006, 19:33
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Bartek
Auto: złOmega
Silnik: y32se
Pojemność: 3175
Telefon: 663231860

Re: Wymiana całego zawieszenia

Postprzez Ventura » 18 czerwca 2015, 16:56

Czy przy wymianie sanek jest konieczne nacinanie gwintownikiem otworów na sruby w podwoziu ?
Ventura
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 2937
Dołączył(a): 21 października 2008, 19:05
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana całego zawieszenia

Postprzez Decu1405 » 24 czerwca 2015, 22:05

Ventura, masz na myśli gwintowanie? Raczej nie jest konieczne, u siebie przy wymianie sprzęgła 3 razy ściągałem sanki w ciągu kilku dni i nikt w warsztacie mi nawet nie wspominał o gwintowaniu. Jedynie trzeba pamiętać, żeby przed złożeniem śruby przesmarować, bo za jakiś czas możesz tego nie ruszyć albo znowu Ci się "nakrętka" zerwie.
Poza tym jak wykręcisz sanki to sprawdź wzrokowo stan gwintu na śrubach i tyle :)
Decu1405
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 340
Dołączył(a): 25 stycznia 2012, 18:49
Lokalizacja: Solec Kujawski

Powrót do Zawieszenie i Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość