Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Wymiana maglownicy jak co po kolei?

Postprzez waldek_x » 11 października 2011, 00:24

Witam mam problem od jakiegoś czasu jak już kiedyś gdzieś wspomniałem przy skręcianiu w lewo na postoju (takie lekkie ruchy w lewo i z powrotem) stuka. Z tego co mi sę wyaje to maglownica bo jak się złapie pod maską i rusza to też stuka. Moje pytanie polega na tym, czy da się to jakoś zregenerować czy od razu wymienić?? Mam już drugą tylko teraz moje pytanie jak co po kolei robić żeby zdemontować starą?? Dam sobie rade samemu, czy potrzebny jakiś sprzet konkretny?? No i ewentualnie il mechanik może za to chciec???
waldek_x
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 274
Dołączył(a): 6 grudnia 2009, 22:31
Lokalizacja: Lublin

Re: Wymiana maglownicy jak co po kolei?

Postprzez Hassa » 11 października 2011, 00:55

Najlepiej wymien magla jak masz drugiego sprawnego pod reka , ja Osobiscie Sam wymienialem i auto mialem na podnosniku wiec szybciej i sprawniej Mi to poszlo ... Najpierw najlepiej co zrobic to odkrec sruby od ramion drążków kierowniczych i polz sobie je nizej,przed tym musisz sciagnąć taka blaszke co jest w tych dwoch srubach, ona zabezpiecza przed odkreceniem sie ich.
Kolejna rzecz to musisz spuscic Sobie plyn ze wspomy do jakies Miski ,(najlepiej stary wylej i kup nowy) , odkrecajac węzyk przy pompie i na odpalonym silniku krec kierownica do oporu w obie strony, potem musisz odkrecic w Kabinie Klin od kolumny ten pierwszy od strony sciany grodziowej, bo sa Dwa ,musisz uwazac na kierownice , bo mozesz zerwac tasme z AirBagu najpiej ja jakos zablokuj na czas rozkrecania magla,
nastepnie trzeba odkrecic dwa węże idące z pompy do magla tam jest chyba klucz 13 o ile sie nie myle,na koncu odkrec Sama maglownice z kazdej strony sa po dwie sruby z gory i z dolu na klucz 10 o ile tez sie nie myle i pamietam :P jak juz Sobie wszystko ogarniesz tzn wszystkie sruby porozkrecasz to przy wyciaganiu kieruj sie w strone pojemniczka spryskiwaczy tak bez problemu wyciagniesz magla tam jest duzo miejsca :) mysle ze to co napisalem choc troche Ci pomoze :564: napewno Sam sobie tez z tym poradzisz i nie bedziesz potrzebowac Mechanika :564:
Hassa
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1407
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 00:48
Lokalizacja: SG
Województwo: Śląskie
Imie: Kamil
Auto: Opel Astra
Silnik: 2.0
Pojemność: 2000
Telefon: 507568839

Re: Wymiana maglownicy jak co po kolei?

Postprzez mieszczanin » 11 października 2011, 01:56

Regeneracja po wyjeciu, mechanik w promocji wyjmie Ci za 100-150, reg magla kosztuje 450-550.
Z wymiana jest troche pierd..., idzie to zrobic samemu, spuszczasz olej, odkrecasz drazki kier przy listwie maglwonicy, srube na obejmie na kolumnie nad pedalami w kabinie, odkrecasz przeowdy od oleju, 4 sruby na obejmach do sciany grodziowej i zaczynasz zabawe z wyjeciem, musisz przesunac przewody paliwowe i troche sie nawqrwiac zeby ja wyjac, ale jest to mozliwe bez demontazu serwa itd.
Montaz analgicznie w odwrotnej kolejnosci - idzie duzo latwiej.
Potem lejesz olje krecisz kiera do opru w kazda strone po 2-3 razy i uklad sam sie odpowietrza.
mieszczanin
 
 

Re: Wymiana maglownicy jak co po kolei?

Postprzez ArKos » 12 października 2011, 07:46

Hassa napisał(a):dwa węże idące z pompy do magla tam jest chyba klucz 13 o ile sie nie myle,na koncu odkrec Sama maglownice z kazdej strony sa po dwie sruby z gory i z dolu na klucz 10 o ile tez sie nie myle i pamietam

Węże po stronie zakutej mają klucz 19, wkrętki z magla są na 17.
Magiel na 4 śrubach 13.
Drążki kierownicze klucz 15 ale nie jestem pewien.
ArKos
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 107
Dołączył(a): 4 stycznia 2010, 16:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Wymiana maglownicy jak co po kolei?

Postprzez Hassa » 12 października 2011, 12:03

ArKos napisał(a):
Hassa napisał(a):dwa węże idące z pompy do magla tam jest chyba klucz 13 o ile sie nie myle,na koncu odkrec Sama maglownice z kazdej strony sa po dwie sruby z gory i z dolu na klucz 10 o ile tez sie nie myle i pamietam

Węże po stronie zakutej mają klucz 19, wkrętki z magla są na 17.
Magiel na 4 śrubach 13.
Drążki kierownicze klucz 15 ale nie jestem pewien.



Dzieki Za Korekte ;) pozno bylo i nie wiem czemu zapamietaly Mi sie takie nr srób :P
Hassa
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1407
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 00:48
Lokalizacja: SG
Województwo: Śląskie
Imie: Kamil
Auto: Opel Astra
Silnik: 2.0
Pojemność: 2000
Telefon: 507568839

Re: Wymiana maglownicy jak co po kolei?

Postprzez wasyl156 » 12 października 2011, 18:26

To jeszcze ja mam zapytkę z ciekawości. Jak wygląda wieloklin w maglu. Jest klinek ustalający? Rozbierałem kiedyś Yariskę i tam był zwykły wieloklin, więc trzeba było zaznaczyć wzajemne pozycje krzyżaka i wieloklina.
wasyl156
 
-#USER
 
Posty: 49
Dołączył(a): 16 października 2009, 10:56
Lokalizacja: Białystok

Re: Wymiana maglownicy jak co po kolei?

Postprzez Szymon 1587cm3 » 12 października 2011, 18:53

wasyl156 napisał(a): Jak wygląda wieloklin w maglu


Jest ustalany sruba wiec tylko w jednym polozeniu zalozysz.
Szymon 1587cm3
 
-#USER
 
Posty: 1224
Dołączył(a): 24 marca 2010, 20:59
Lokalizacja: Gniezno

Re: Wymiana maglownicy jak co po kolei?

Postprzez Gentelmen_mh » 29 lutego 2012, 19:15

pytanie trochę z innej beczki, ale też o maglownicę :P

jaka maglownica do 1.4 8v bez wspomagania podpasuje jeszcze od innych silników?

czytałem gdzieś, że 1.4 i 1.6 (bez wspomagania ofc) mają te same magle...

i tylko 1.8 wzwyż + te ze wspomaganiem niepasują - prawda to czy nie?

czyli od jakiego innego silnika mogę przełożyć P&P maglownicę do 1.4 8v bez wspomagania?

pzdr
Gentelmen_mh
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 324
Dołączył(a): 10 grudnia 2007, 19:10
Lokalizacja: CB City Bydgoszcz

Re: Wymiana maglownicy jak co po kolei?

Postprzez Piotr_Wu » 29 lutego 2012, 19:39

Gentelmen_mh napisał(a):jaka maglownica do 1.4 8v bez wspomagania podpasuje jeszcze od innych silników?

Każda :) Nawet z Vectry, Calibry i z tego co pamiętam Corsy B.
Piotr_Wu
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 4884
Dołączył(a): 7 kwietnia 2007, 21:30
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Wu
Auto: Astra G, Cee'd ED
Silnik: x18xe1, D4FB
Pojemność: 1796, 1582

Re: Wymiana maglownicy jak co po kolei?

Postprzez Gentelmen_mh » 29 lutego 2012, 20:16

Piotr_Wu, czyli każda maglownica Vectry A, Calibry i Corsy B bez wyjątku jaki silnik? byleby nie miały wspomagania?
Gentelmen_mh
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 324
Dołączył(a): 10 grudnia 2007, 19:10
Lokalizacja: CB City Bydgoszcz

Re: Wymiana maglownicy jak co po kolei?

Postprzez Piotr_Wu » 29 lutego 2012, 20:23

Gentelmen_mh napisał(a):Piotr_Wu, czyli każda maglownica Vectry A, Calibry i Corsy B bez wyjątku jaki silnik? byleby nie miały wspomagania?

Sprawdziłem jak podaje katalog Intercarsu i wychodzi, że Astra F, Kadett E, Vectra A, Lanos - wszystko niezależnie od wersji silnikowej.
Calibra pewnie też, bo to po prostu Vectra z innej budy.
Corsa B - jak sprzedawałem swoją maglownicę pod wspomaganie to ktoś chciał brać i twierdził, że pasuje... ile prawdy w tym to nie wiem.
Piotr_Wu
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 4884
Dołączył(a): 7 kwietnia 2007, 21:30
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Wu
Auto: Astra G, Cee'd ED
Silnik: x18xe1, D4FB
Pojemność: 1796, 1582

Re: Wymiana maglownicy jak co po kolei?

Postprzez ArKos » 29 lutego 2012, 22:23

Z Corsy B nie pasuje.
Są zamienne:
- nexia
- lanos
- espero
- astra f
- kadett
- calibra
- vectra a
Można żonglować wspoma/bez wspomy - mocowania takie same, wszystko pasi.
Jedna rzecz: są dwa rodzaje wypustu z magla i trzeba zwrócić uwagę. Różnią się gumy nasadzane na wypust do kolumny kierownicy, te gumy wchodzące w grodź co uszczelniają otwór.
ArKos
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 107
Dołączył(a): 4 stycznia 2010, 16:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Wymiana maglownicy jak co po kolei?

Postprzez Gentelmen_mh » 3 marca 2012, 14:43

ArKos napisał(a):Jedna rzecz: są dwa rodzaje wypustu z magla i trzeba zwrócić uwagę. Różnią się gumy nasadzane na wypust do kolumny kierownicy, te gumy wchodzące w grodź co uszczelniają otwór.


różnica jest widoczna dla zwykłego zjadacza chleba? czy dopiero po założeniu może okazać się, że to nie ten magiel?

mam na oku magiel z 1.4 który też nie miał wspomagania - czyli taki jak u mnie - są szanse, że może nie pasować? czy raczej różniły się w zależności od wersji silnikowych?

trochę truję, ale wolę zrobić zakup raz, a nie kombinować i cudować... ;)
Gentelmen_mh
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 324
Dołączył(a): 10 grudnia 2007, 19:10
Lokalizacja: CB City Bydgoszcz

Re: Wymiana maglownicy jak co po kolei?

Postprzez ArKos » 3 marca 2012, 16:35

Bardziej w kwestii rocznika te różnice były. Z tej samej wersji 1.4 w kadecie widziałem te 2 rodzaje.
Nawet jeśli, to lekko podrzeźbisz gumę nożykiem do tapet i da się zrobić - ja tak to poskładałem, było szczelne, nie lało, nie wiało ;)
ArKos
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 107
Dołączył(a): 4 stycznia 2010, 16:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Wymiana maglownicy jak co po kolei?

Postprzez xpawelx » 28 stycznia 2013, 18:56

podepne sie pod temat ;) co by nowego nie zakladac mysle ze to moze byc maglownica ale do konca nie wiem... ostatnio w trasie zauwazyelm ze jak skrecam w prawo to jest takie uczucie jak by mi ktos przytrzymywal kierownice i po chwili odpuszczal trzymanie i normalnie kreci w prawo dalej... i tak jest za kazdym razem jak chce skrecic w prawo nawet delikatnie na prostej.... :573: :553:
xpawelx
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 25
Dołączył(a): 27 marca 2011, 20:11
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

Powrót do Zawieszenie i Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości