Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Re: Wysoka temperatura

Postprzez scary13 » 11 grudnia 2015, 15:14

Witam , po pewnym czasie zrobiłem tak jak doradzaliście zmieniłem chłodnice na nissens lecz problem pozostał ten sam silnik stoi na temp ok.97 stopni a w korkach załącza się na ponad 100 i włącza sie wentylator czyli tak jak było poprzednio. Wczesniej tak jak mowilem temp przekraczala 100 stopni , wymienilem czujnik temp na głowicy i temp spadla do 97 lecz chcialem zejsc do 92 ( przy tej temp otwiera mi sie termostat ) i wyminilem na nissensa lecz problem jest taki sam , dalej ponad 92 ... macie jakies pomysły ?
scary13
 
-#USER
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10 października 2015, 20:25
Województwo: Zachodniopomorskie
Imie: Mateusz
Auto: Astra F
Silnik: c 14 NZ
Pojemność: 1.4

Re: Wysoka temperatura

Postprzez klimi » 11 grudnia 2015, 15:34

Licznik zawyża? Musisz zmierzyć temperaturę ręcznie - np. świńskiego ogona i porównać ze wskazaniami na desce. Poza tym pamiętaj że różnica między 97 a 92 to 5 st. więc bardzo łatwo o przekłamanie na wskaźniku.
klimi
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 60
Dołączył(a): 14 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
Imie: Paweł
Auto: VB Caravan Sport
Silnik: X20XEV
Pojemność: 2.0 16V

Re: Wysoka temperatura

Postprzez scary13 » 11 grudnia 2015, 15:48

rozumiem ze moze oklamywac , ale zauwazylem takze ze osiagnelem 92 stopnie jak nawiew byl wlaczony na maxa wtedy mial stale 92 i sie nie ruszalo.
scary13
 
-#USER
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10 października 2015, 20:25
Województwo: Zachodniopomorskie
Imie: Mateusz
Auto: Astra F
Silnik: c 14 NZ
Pojemność: 1.4

Re: Wysoka temperatura

Postprzez marpas » 12 grudnia 2015, 08:55

wrocilem do 1 posta . napisales ze napiecie na czujniku masz 10V.jezeli ten pomiar zrobiles na odlaczonym kabelku od czujnika to napiecie jest trochę niskie . w tablicy zegarow masz stabilizator napięcia .to jest stab 10V ale w jego wyprowadzeniu srodkowym jest opornik który zmienia poziom masy i w slad za tym stabilizator daje napiecie wyższe o taki sam poziom . sprawdz jakie napiecie masz na bezpieczniku 7 zarówno prosto z aku oraz na odpalonym silniku . .może się zdarzyć iż stab nie otrzymuje właściwego naPIECIA I NIE WYRABIA . w zeg.bez obrotomierza jest opornik 10 ohm a w zeg z obrotkiem 20 ohm .napiecie wyjściowe stab nie może się zmieniac po odpaleniu silnika . tyle ze dłubanie w zegarach możesz robic dopiero po stwierdzeniu innym miernikiem iż temp plynu jest nizsza od tego co pokazuje zegar czyli ma te 92 *w mom otwarcia termostatu . 1- szy pomiar będzie nie miarodajny ponieważ do silnika zostaje wtłoczony zimny plyn i temp spada . musisz odczekać az zacznie narastać i dopiero mierzyc . proponuje rozgrzać do tych 97 i dopiero mierzyc innym miernikiem bedzie porównanie jaka jast fakt.temp plynu . viewtopic.php?f=97&t=38200&view=unread#unread tu masz jak zwykly miernik możesz doposazyc w termometr .
na początek nie rob w zadnej obudowie tylko czujke przyloz do swinskiego ogona przy samym wejściu do chłodnicy obwiaz tasma izol i okrec jakas szmata aby wyeliminować wpływ wiatru
marpas
 
-#USER
 
Posty: 1400
Dołączył(a): 23 lutego 2009, 08:22
Lokalizacja: BDG.

Re: Wysoka temperatura

Postprzez scary13 » 14 grudnia 2015, 23:34

Rozumiem , szczerze mówiąc nigdy bym nie wpadł na taki pomysł. Lecz mam jedno pytanie doszly mnie słuchy że może być to przez pompę wody , zamiast normalnie podawać ciecz to ja "przemiela" i zamiast utrzymywać temp to ona jest właśnie taka skacząca.. co o tym myślicie ? zamierzam wymienić rozrząd wraz z pompą wody i chce wiedzieć czy to jest dobry kierunek ?
scary13
 
-#USER
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10 października 2015, 20:25
Województwo: Zachodniopomorskie
Imie: Mateusz
Auto: Astra F
Silnik: c 14 NZ
Pojemność: 1.4

Re: Wysoka temperatura

Postprzez marpas » 15 grudnia 2015, 20:46

kierunek nie tyle dobry co prawidłowy . jakiś czas temu na ktoryms z forow biegalo zdjecie nowej pompy po 2 tyg od wymiany . lopatki
można było paluszkami z osi zwalic . objawy były cosi podobne . nie wykastrujesz to się nie dowiesz .choć gdyby to była pompa to odbilo by się również.na jakości ogrzewania . jeżeli to twój 1-szy opel to możesz nie wiedzieć jak gorace powietrze może leciec z kratek . będziesz uwazal ze ok a okaze się ze jedzie na 50% :566:
marpas
 
-#USER
 
Posty: 1400
Dołączył(a): 23 lutego 2009, 08:22
Lokalizacja: BDG.

Re: Wysoka temperatura

Postprzez scary13 » 15 grudnia 2015, 22:04

Zgadza się jest to mój pierwszy opel. Co do tego ogrzewania zauważyłem jak dla mnie dziwną rzecz a mianowicie z bocznych nawiewów powietrze leci dosyć ciepłe , ale z środkowych leci zimniejsze i to znacząco, nwm czy tak to ma być. Zakupiłem już pompę wody i w nie długim czasie będę jechał ją wymienić jeżeli to nie poskutkuje wezmę się za to co opisałeś wcześniej ;)
scary13
 
-#USER
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10 października 2015, 20:25
Województwo: Zachodniopomorskie
Imie: Mateusz
Auto: Astra F
Silnik: c 14 NZ
Pojemność: 1.4

Re: Wysoka temperatura

Postprzez blink5 » 15 grudnia 2015, 22:12

scary13 napisał(a):z środkowych leci zimniejsze i to znacząco

Tym się nie martw, bo ten typ tak ma :D
blink5
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1388
Dołączył(a): 17 kwietnia 2011, 21:15
Lokalizacja: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
Imie: Rafał
Auto: Vectra B
Silnik: V6
Pojemność: 2498

Re: Wysoka temperatura

Postprzez marpas » 15 grudnia 2015, 22:46

pisales o wym całego rozrządu . ile x w roku chcesz tam dlubac . robi się x a konkretnie . mogles sobie podarować zakup pompy przed jej demontażem . pompa jest wymieniana co druga wymiane rozrządu . mogles jedynie dokupić ew nowy oring pompy . gdyby się okazało ze pompa nie halo to zawsze dokupisz -tego jest pelno .
z tego co napisales wynika ze zrezygnowales z rozrządu i chcesz wymieniac tylko pompe . przy takiej rozbiorce to nawet by m się nie zastanawial ale ten nowy termostat tez bym wykastrowal . przy okazji poczytaj to viewtopic.php?f=97&t=18843 przemysl i zdecyduj . dla durnej wymiany termostatu już nigdy nie będziesz musial dlubac w rozrządzie . jezdze juz na tym rozwiązaniu dobrze ponad 10 lat . silnik ma się dobrze i nie narzeka . ew wymiana termostatu to ok 15 min nawet pod sklepem jak masz kombinerki i wkrętak .
dosyć cieple to może być jajko po ugotowaniu i zanurzeniu na 2 min w zimnej wodzie . w-g twojego wzorca powiem tak -paluszkow przylozonych od str zewn dloni do np. lewej kratki nie utrzymam dluzej ja k 20 -30 sek . po tym czasie same mi się zamykają bo jest za goraco i parzy . jak z tego wynika dosyć cieple niekoniecznie oznacza dobre ogrzewanie . . nigdy nie sprawdzaj temp opuszkami palcow bo tam jest skora o wiele grubsza a niejednokrotnie zrogowaciala i inaczej przewodzi cieplo . z przeciwnej str masz skore o wiele bardziej wrazliwa .
kratka srodkowa to tak jak kol wyżej napisał- TTTM.
marpas
 
-#USER
 
Posty: 1400
Dołączył(a): 23 lutego 2009, 08:22
Lokalizacja: BDG.

Re: Wysoka temperatura

Postprzez scary13 » 23 grudnia 2015, 14:24

nie tylko pompe zakupilem lecz caly rozrdzad z pompa wody , napisalem tylko odnosnie do pompy wody. popme wody wymienim wraz z rozradem poniewaz gdy kupilem auto nie bylo ani karteczki ani w ksiazece kiedy został wyminiony rozrzad z pompa wody , to jest takie moje ubezpieczenie , nie mialem pewności wiec kupilem komplet ;)
scary13
 
-#USER
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10 października 2015, 20:25
Województwo: Zachodniopomorskie
Imie: Mateusz
Auto: Astra F
Silnik: c 14 NZ
Pojemność: 1.4

Poprzednia strona

Powrót do Chłodzenie silnika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość