|
przez drabol » 21 maja 2014, 19:30
Witam, to i ja się podepnę.
Ostatnio w korku zauważyłem, że temperatura niebezpiecznie rośnie.
Wentylator się nie włącza, sprawdziłem bezpieczniki - są ok, próbowałem na krótko zewrzeć styki od termowłącznika ale wentylator ani drgnie. Przy zwieraniu słychać pykanie przekaźnika.
Wyjąłem wentylator i na krótko działa.
Wiem, że jest tam gdzieś jeszcze rezystor ale gdyby był padnięty to przy zwieraniu powinien chyba na drugim biegu pracować?
Jakieś pomysły?
Astra 1.7 TD tc4ee1 1992r.
-
drabol
-

-
- Posty: 45
- Dołączył(a): 20 sierpnia 2007, 10:59
- Lokalizacja: Lublin
-
przez szynszyl » 26 maja 2014, 13:56
zewrzyj styki na rezystorze i zewrzyj na krótko. ruszy to wiesz co padło. II bieg - no sorry ale piszesz temp. znacznie sie podnosi - nie zdążył zadziałać...
a skoro są dwa biegi - to zewrzyj drugi styk termowłącznika - jak ruszy to padł termowłacznik
-
szynszyl
-

-
- Posty: 125
- Dołączył(a): 22 grudnia 2010, 23:57
- Lokalizacja: Jasło
- Województwo: Podkarpackie
- Imie: wojciech
- Auto: astra
- Silnik: x20xev
- Pojemność: 2000
przez miszka » 3 sierpnia 2015, 21:16
panowie,a gdzie szukac przekaznika do wentylatora? jak narazie premienialem termowlaczniki w chlodnicy,bezpieczniki cale a wiatrak nie dyga po podaniu do aku na krutko -wiatrak sprawny c20xe z niesprawna klima,dwa czujniki w chlodnicy 
-
miszka
-

-
- Posty: 160
- Dołączył(a): 17 marca 2010, 13:26
- Lokalizacja: okolica wawki,Zielonka
- Województwo: Mazowieckie
- Imie: miszka
- Auto: astra g 17dti
- Silnik: y17dt
- Pojemność: 1,7
- Telefon: 883-250-439
przez Killer » 4 sierpnia 2015, 16:16
Podbijam.
Krótkie pytanie - czy układ chłodzenia wentylatorem jest dobry gdy jak wyciągnę wtyczkę z termowłącznka i zewrze drutem wiatrak załącza się?
-
Killer
-

-

- Posty: 474
- Dołączył(a): 28 lutego 2014, 20:13
- Lokalizacja: Kościan/okolice
- Województwo: Wielkopolskie
- Imie: Piotr
- Auto: AF
- Silnik: C16SE
- Pojemność: 1,6
- Telefon: 721 387 660
przez artoor » 4 sierpnia 2015, 18:51
od strony elektryki jest ok. Ewentualnie jeśli na co dzień wiatrak Ci się nie włącza to winny jest termo-włącznik.
-
artoor
-

-

- Posty: 291
- Dołączył(a): 23 września 2010, 07:14
- Lokalizacja: Otwock
- Województwo: Mazowieckie
- Imie: Artur
- Auto: Saab 9-3 II SC Aero
- Silnik: 2.0T
- Pojemność: 2000 cm3
- Telefon: 663920647
-
przez burza954 » 5 sierpnia 2015, 05:12
artoor napisał(a):od strony elektryki jest ok. Ewentualnie jeśli na co dzień wiatrak Ci się nie włącza to winny jest termo-włącznik.
Nie do końca. Warto sprawdzić czy przy temperaturze ok. 100st gorąca jest chłodnica. U mnie winny jest zawieszający się termostat, bo zdarza się, że temp dochodzi do 110-115st zanim włączy się wentylator. A potem trzyma 96-98st. Musze wymienić termostat u siebie.
-
burza954
-

-

- Posty: 316
- Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 18:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
przez Niksin » 11 kwietnia 2016, 20:52
Cześć;) posiadam opelka z silnikiem x16xel auto ma problem z chłodzeniem, mianowicie odpala się tylko drugi bieg przy 105-110 stopniach , termowlacznik mam jeden 3 pinowy, auto nie posiada klimatyzacji, wiatrak jest na dwa piny, wiem ze w silnikach TD pozycja F26 w bezpieczniku odpowiada za prędkość pierwszego biegu, u mnie jest ona pusta. Gdzie mogę szukać przyczyny? Gdzie znajduje się rezystor pierwszego biegu?
-
Niksin
-

-

- Posty: 111
- Dołączył(a): 1 marca 2011, 19:26
- Lokalizacja: WI/WND/WWE
- Województwo: Mazowieckie
- Imie: Paweł
- Auto: AF kombi/Passat B5
- Silnik: C20XE/AFN
- Pojemność: 2.0/1.9
przez KucaQ » 11 kwietnia 2016, 21:40
U Ciebie jest ona pusta, bo pierwszy bieg występuje tylko w turbodieslach, przynajmniej z tego co się orientowałem  Jak wiatrak masz na dwa piny, to znak, że masz tylko jeden bieg. Jakbyś miał na 3, to wtedy dwubiegowy.
-
KucaQ
-

-

- Posty: 1137
- Dołączył(a): 26 czerwca 2014, 14:12
- Lokalizacja: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Imie: Patryk
- Numer klubowy: K054
- Auto: BMW E46 Touring
- Silnik: M47N
- Pojemność: 1995
przez Luis » 11 kwietnia 2016, 22:08
KucaQ, NIe wiem za dokładnie, jak to jest w dieslach, ale za 1-szy bieg nie odpowiada czasem ceramiczny rezystor umieszczony gdzieś koło chłodnicy??
-
Luis
-

-

- Posty: 3589
- Dołączył(a): 3 maja 2010, 08:48
- Lokalizacja: Stawiski
- Województwo: Podlaskie
- Imie: Łukasz
- Numer klubowy: K030
- Auto: Astra F
- Silnik: c16nz
- Pojemność: 1598 cm3
- Telefon: 509788227
-
przez KucaQ » 11 kwietnia 2016, 22:20
Luis, być może, nie orientowałem się, bo układ chłodzenia jeszcze mi nie szwankował.
-
KucaQ
-

-

- Posty: 1137
- Dołączył(a): 26 czerwca 2014, 14:12
- Lokalizacja: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Imie: Patryk
- Numer klubowy: K054
- Auto: BMW E46 Touring
- Silnik: M47N
- Pojemność: 1995
przez Niksin » 12 kwietnia 2016, 13:45
Skoro mam jeden bieg to czemu termowlacznik w chlodnicy jest 3 pionowy i dochodzą do niego 3 kable?
-
Niksin
-

-

- Posty: 111
- Dołączył(a): 1 marca 2011, 19:26
- Lokalizacja: WI/WND/WWE
- Województwo: Mazowieckie
- Imie: Paweł
- Auto: AF kombi/Passat B5
- Silnik: C20XE/AFN
- Pojemność: 2.0/1.9
przez KucaQ » 12 kwietnia 2016, 15:11
To, że czujnik jest na 3 kable nie oznacza od razu, że wentylator ma 2 biegi. Tak jak Ci pisałem, jak masz wentylator na 2 piny, to masz tylko jeden bieg. Poza tym na spisie bezpieczników pod numerem 27 pisze wyraźnie "pierwszy bieg wentylatora chłodnicy - tylko TurboDiesel"
-
KucaQ
-

-

- Posty: 1137
- Dołączył(a): 26 czerwca 2014, 14:12
- Lokalizacja: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Imie: Patryk
- Numer klubowy: K054
- Auto: BMW E46 Touring
- Silnik: M47N
- Pojemność: 1995
przez BartekLodz » 12 kwietnia 2016, 16:25
każdy wiatrak ma 2 piny, tam tylko dochodzi 12V przy podszybiu jest puszka z bezpiecznikami i przekaźnikami wentylatorów w przypadku gdy przepali się ceramiczny rezystor, albo zgniją styki to nie będzie 1 biegu, tak samo w przypadku padniętego włącznika, ale to wystarczy zrobić zworke we wtyczce i się wyjaśni
-
BartekLodz
-

-

- Posty: 3433
- Dołączył(a): 25 października 2006, 19:33
- Lokalizacja: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Imie: Bartek
- Auto: złOmega
- Silnik: y32se
- Pojemność: 3175
- Telefon: 663231860
-
przez Niksin » 12 kwietnia 2016, 16:56
Czyli teraz powoli w chwili obecnej mam wlozony termowlacznik 3 pionowy i wentylator załącza się dopiero po osiągnięciu 105 stopni, wiec powinienem wlozyc dwupinowy? Jeżeli tak to do czego jest ten trzeci kabel?
-
Niksin
-

-

- Posty: 111
- Dołączył(a): 1 marca 2011, 19:26
- Lokalizacja: WI/WND/WWE
- Województwo: Mazowieckie
- Imie: Paweł
- Auto: AF kombi/Passat B5
- Silnik: C20XE/AFN
- Pojemność: 2.0/1.9
| |