Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Z16XEP falowanie obrotów

Postprzez zonem » 20 lipca 2016, 07:56

Witam wszystkich, potrzebuję pomocy przy mojej Asterce, od pewnego bliżej nieokreślonego czasu mam problemy z falowaniem obrotów silnika, zarówno na biegu jałowym jak i po podniesieniu obrotów. Falowanie wygląda tak: https://www.youtube.com/watch?v=O7n0K09ARbQ
Auto jakiś czas temu takiego focha strzeliło że nie było w stanie utrzymać biegu jałowego (aktualnie jest ok), zrobiłem w tedy logi opcomem dostępne tutaj: https://www.dropbox.com/s/dlghkrnnger52 ... y.zip?dl=0 (na oknie wystarczy kliknąć nie dziekuje przejdź do wyświetlenia, prawy górny róg jest pobierz)
Falowanie jedynie nie występuje w momencie pracy na "ssaniu", gdy przechodzi w tryb normalnej pracy od razu się pojawia.
Auto przyspiesza raczej normalnie 105km w kombi się nie poszaleje, klimatyzacja obciąża ten silniczek raczej znacznie, w tedy nie ma co liczyć na dynamikę auta. Chcę rozwiązać problem przed wyjazdem na wakacje z tego względu że czeka mnie parę tyś km do zrobienia.

Co zostało zrobione/zmienione:
- wyprogramowane klapy wirowe - aktualnie są otwarte i była pod nie korekta mapy
- wyprogramowany EGR - z tego co mi się wydaje jest chyba po prostu usunięta komunikacja o błędzie wysterowania
- EGR jest zaślepiony fizycznie (po wyprogramowaniu)
- ostatnio zmieniony olej i świece, filtr czysty
- 1k km temu naprawiałem kolektor dolotowy - wytłuczone uszczelnienia kanałów były co objawiało się metalicznym rezonansem
- 15k km temu była remontowana głowica i wymiana pierścieni na tłokach (zakładam że luz zaworowy jest jeszcze idealny) brało dużo oleju, aktualnie 0,5l od wymiany do wymiany
- Założona jest instalacja LPG z którą nie ma problemów (po renowacji głowicy)

Teoretyczne założenia dotyczące przyczyny:
- Czujnik wałka rozrządu może powodować lekkie odchylenia na momencie zapłonu? (tej teorii nie potrafię obalić)
- Przytkany wydech? Słychać w momencie zachwiania takie jak by ciche pyknięcie z wydechu (ale auto przyspiesza normalnie)
- Cewka zapłonowa? Ale wydaje mi się że jak by gubił iskrę na jednym garnku co jakiś czas to wahnięcie byłoby znacznie większe
- Układ paliwowy raczej wykluczam objawy te same są na LPG jak i na PB chyba że byłoby coś z wiązką kabli, ale przy normalnej jeździe byłby to odczuwalne jako prawdopodobne szarpnięcie
- Odłączenie MAP sensora nie robi różnicy na falowanie obrotów (poza pojawieniem się błędu),
- Odłączenie EGR również nie powoduje zmiany
- Szukałem (nasłuchiwałem) nieszczelności w dolocie poprzez przytkanie rury - silnik się dławi, gwizdu nie słychać; oraz spryskując samostartem dookoła dolot - brak reakcji w stylu podniesienia obrotów

Jeśli znalazłby się ktoś z Łodzi z tym silnikiem i pozwoliłby na podmianę cewki zapłonowej byłbym wdzięczny jak i za wszelkie sugestie :)
zonem
 
-#USER
 
Posty: 2
Dołączył(a): 30 września 2015, 01:41
Województwo: Łódzkie
Imie: Michał
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Pojemność: 1.6

Powrót do Silnik i osprzęt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość