Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Z20ler zaczal mi brac olej

Postprzez aster22 » 13 maja 2011, 20:15

Witam
Mam problem.
Otoz moja astra 2.0 turbo po 3 miesiecznym przestoju zaczela mi brac olej.Nie ma spadku mocy czyli turbo pracuje.Natomiast jezeli auto stoi i zrobie jej przygazowke do 6 tys obrotow delikatnie zadymi na bialo-niebiesko,potem pochodzi na wolnych obrotach i po dodaniu gazu na okolo 3 tys obrotow przez moment puszcza biala chmure i nic wiecej nie zadymi.Normalniwe jezdzac czy dodajac gazu nie dymi.przy rozruchu i ruszeniu minimalnie przez moment ledwo widocznie przydymi.Zuzzycie oleju 1l/1000km.Jak myslice uszczelniacze?czy turbo?Przebieg w oryginale 74 tys km.Z turbiny olej nie leci na kolektor ,nie ma zapachu spalonego olejuNiech wypowiedza sie fachowcy :564:
Przetestowalem i astra zadymi tylko przy obrotach powyzej 5 tys obrotow,ponizej nic ,to chyba trzeba turbine zmieniac a nie uszczelniacze,bo uszczelniacze to caly czas by pokazywal sie dymek
aster22
 
-#USER
 
Posty: 292
Dołączył(a): 6 grudnia 2009, 09:50
Lokalizacja: morag

Re: Z20ler zaczal mi brac olej

Postprzez jokeros » 30 maja 2011, 09:50

Odłacz rure ktora pompuje powietrze do kolektora.Ta miedzy turbo a kolektorem i zobacz czy dymi wtedy.Powiedzialbym ze jak auto stalo to uszczelniacze badz piersicienie.
jokeros
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1204
Dołączył(a): 6 stycznia 2009, 00:00
Lokalizacja: Mielec--->Tarnów
Województwo: Podkarpackie
Imie: Daniel
Auto: DS4
Silnik: RHD++
Pojemność: 2.0
Telefon: 505541309

Re: Z20ler zaczal mi brac olej

Postprzez wesolek » 30 maja 2011, 16:23

Zmien olej na poczatek na jakis inny ( w sensie innej marki). Jesli piszesz ze dymi to mam nadziej ze to sprawdzanie robiles na rozgrzanym silniku a nie zimnym. Narazie bym zmienil olej i kontrolowal. Nie ma co panikowac odrazu.
wesolek
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1052
Dołączył(a): 10 lutego 2007, 23:55
Lokalizacja: Goleniow

Re: Z20ler zaczal mi brac olej

Postprzez aster22 » 12 czerwca 2011, 18:56

Witam
Temat dalej aktualny co do oleju w mojej astrze
Kupilem nowa turbosprezarke ,wlozylem i problem jest dalej ten sam
Podczas jazdy astra wogole nie dymi.
Po odpaleniu zostawiam ja na wolnych obrotach na okolo 5 minut,sobie chodzi ,wciskam wtedy gaz i zakopci jak z trabanta na bialo niebiesko,podymi z 5 sekund i dalej moge jej wciskac gaz i nic ,zostawie na wolnych na 5 minut i znowu nazbiera olej i ponownie zadymi jak trabant
co to k...a jest
Kupilem w aso usczelniacze i we wtorek je bede wymienial,be sciagania glowicy
w otwory swiec wpusci sie sprezone powietrze i pozmienia gumki,tylko,ze ja juz nie wiem czy to cos da
po wymianie turbiny albo gdzies ktorys przewod cieknie albo nie wiem o co chodzi bo na 2000 km zjadla litr plynu w chlodnicy
szok normalnie,moze ktos cos wie na ten temat to niech poradzi
pozdro :572:
aster22
 
-#USER
 
Posty: 292
Dołączył(a): 6 grudnia 2009, 09:50
Lokalizacja: morag

Re: Z20ler zaczal mi brac olej

Postprzez klari » 16 czerwca 2011, 23:14

Hej - jak zjada płyn chłodzący to najprawdopodobniej masz pękniętą głowicę bądź uszczelkę pod nią. Jest jeszcze taka ewnentualność ,że kupiłeś uszkodzone turbo i tam na uszczelniaczach wciąga Ci wodę i olej... - takie ciasteczka przerabiałem już w c20let... ale nie wiem jak w tych nowych silnikach...
klari
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 180
Dołączył(a): 8 października 2006, 23:40
Lokalizacja: Bytom

Re: Z20ler zaczal mi brac olej

Postprzez aster22 » 17 czerwca 2011, 05:39

Plynu mi nie zjada.Turbo mam nowe i podczas montazu ,nie zostal dociagniety przewod wodny,teraz jest oki.Dzis biore sie za wymiane uszczelniaczy,bo wkurza mnie te lykanie oleju,pozatym astra lata,nie jest nawet slabsza o 1 procent

[ Dodano: 2 Lipiec 2011, 13:08 ]
Witam
No w koncu rozwiazalem problem brania oleju w mojej astrze.Okazalo sie ,ze to uszczelniacze,2 sztuki,1 na ssacym i 1 na wydechu ,nie siedzialy tam gdzie powinny,oczywiscie zmienione zostaly wszystkie.Moj znajomy zrobil to bez sciagania glowicy. :564: a inni chcieli ja sciagac bo twierdzili ,ze w Z20LER trzeba sciagac bo sie nie da inaczej :572: ,a obylo sie bez,czyli na darmo zmienialem turbo,ale te nowe przynajmniej wytrzyma dluzej :564:

[ Dodano: 6 Lipiec 2011, 09:37 ]
zrobilem juz kilkaset kilometrow po wymianie uszczelniaczy i poziom oleju stoi idealnie ,czyli juz go nie pije,problem z dymem tez sie skonczyl :564:
aster22
 
-#USER
 
Posty: 292
Dołączył(a): 6 grudnia 2009, 09:50
Lokalizacja: morag

Re: Z20ler zaczal mi brac olej

Postprzez mateuszws » 25 czerwca 2015, 20:49

Mam pytanie odnośnie ubywania oleju: u mnie akurat w z20lel ale to praktycznie to samo tylko więcej mocy,

po wymianie oleju na GM 5W30 zaczęło mi go ubywać, dodam ze nie dymi, żadnych wycieków nie ma, ale zastanawiam się czy wcześniej przed zakupem nie miał zalanego 10W40 i stąd się tak dzieję ? przebieg 218 000 km, turbo wymienione przy 150 000 km. Co o tym myślicie ? zmieniać na 10W40 ?
mateuszws
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 967
Dołączył(a): 24 listopada 2007, 20:28
Lokalizacja: Leżajsk/Wierzawice
Województwo: Podkarpackie
Imie: Mateusz
Auto: Opel AF i AH
Silnik: C18XE i Z20LEL
Pojemność: 1.8 i 2.0T
Telefon: 880-016-605

Re: Z20ler zaczal mi brac olej

Postprzez aster22 » 25 czerwca 2015, 21:39

Zwroc uwage czy po zapaleniu nie pusci lekkiego dymka.Jesli tak to uszczelniacze.Samochod jak na turbo ma juz troche najechane takze moze Sam z siebie brac olej.Z nawiewu nie smierdzi spalonym olejem?
aster22
 
-#USER
 
Posty: 292
Dołączył(a): 6 grudnia 2009, 09:50
Lokalizacja: morag

Re: Z20ler zaczal mi brac olej

Postprzez mateuszws » 25 czerwca 2015, 22:24

aster22 napisał(a):Zwroc uwage czy po zapaleniu nie pusci lekkiego dymka.Jesli tak to uszczelniacze.Samochod jak na turbo ma juz troche najechane takze moze Sam z siebie brac olej.Z nawiewu nie smierdzi spalonym olejem?


Kurcze wiesz co dwa razy kiedyś zauważyłem że jak postoi nie odpalany 2-3 dni to po jego odpaleniu coś tam wyleci lekko niebieskiego, ale nie do przesady aby dymił jak diesel :P

czyli pozostaje wymienić mi uszczelniacze ?

Pytasz czy śmierdzi mi z nawiewu - odpowiem że nie, ale co by było jeśli by śmierdziało ?
mateuszws
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 967
Dołączył(a): 24 listopada 2007, 20:28
Lokalizacja: Leżajsk/Wierzawice
Województwo: Podkarpackie
Imie: Mateusz
Auto: Opel AF i AH
Silnik: C18XE i Z20LEL
Pojemność: 1.8 i 2.0T
Telefon: 880-016-605

Re: Z20ler zaczal mi brac olej

Postprzez aster22 » 25 czerwca 2015, 22:31

Jak nie smierdzi olejem to turbo ok poniewaz olej nie kapie i nie smazy sie na kolektorze.Moim zdaniem to uszczelniacze,tez tak mialem.dobry mechanik zmieni bez sciagania glowicy.
aster22
 
-#USER
 
Posty: 292
Dołączył(a): 6 grudnia 2009, 09:50
Lokalizacja: morag

Re: Z20ler zaczal mi brac olej

Postprzez mateuszws » 25 czerwca 2015, 22:34

aster22 napisał(a):Jak nie smierdzi olejem to turbo ok poniewaz olej nie kapie i nie smazy sie na kolektorze.Moim zdaniem to uszczelniacze,tez tak mialem.dobry mechanik zmieni bez sciagania glowicy.


Dzięki za odpowiedz.

Czyli na przyszłość jak będzie smród spalonego oleju to turbo do regeneracji ?

i nie sugerować sie tym że zmienić olej na gęstszy ? czy wypadało by juz zmienić na 10w40 przy tym przebiegu ?
mateuszws
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 967
Dołączył(a): 24 listopada 2007, 20:28
Lokalizacja: Leżajsk/Wierzawice
Województwo: Podkarpackie
Imie: Mateusz
Auto: Opel AF i AH
Silnik: C18XE i Z20LEL
Pojemność: 1.8 i 2.0T
Telefon: 880-016-605

Re: Z20ler zaczal mi brac olej

Postprzez ja37 » 25 czerwca 2015, 23:43

aster22 napisał(a):dobry mechanik zmieni bez sciagania glowicy.


Powodzenia życzę.
W c20xe tak zmieniałem, przymierzyłem się w sobotę zrobić to samo teraz i lipa.
Niestety zawór za głęboko musi wejść, żeby się o tłok oprzeć.
Tak, że na razie niech sobie bączki puszcza.
Oczywiście teraz mam z20let
ja37
 
-#USER
 
Posty: 404
Dołączył(a): 10 października 2009, 23:47
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Grzesiek
Auto: Corsa B
Silnik: Z20LET+
Pojemność: 1998

Re: Z20ler zaczal mi brac olej

Postprzez mateuszws » 26 czerwca 2015, 08:46

ja37 napisał(a):
aster22 napisał(a):dobry mechanik zmieni bez sciagania glowicy.


Powodzenia życzę.
W c20xe tak zmieniałem, przymierzyłem się w sobotę zrobić to samo teraz i lipa.
Niestety zawór za głęboko musi wejść, żeby się o tłok oprzeć.
Tak, że na razie niech sobie bączki puszcza.
Oczywiście teraz mam z20let


Czyli lepiej zdjąć głowice i do tego dojdą już koszty - tj. uszczelka pod głowice, planowanie głowicy itd, pewnie i odrazu pierścienie zmienić dla pewności ?
mateuszws
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 967
Dołączył(a): 24 listopada 2007, 20:28
Lokalizacja: Leżajsk/Wierzawice
Województwo: Podkarpackie
Imie: Mateusz
Auto: Opel AF i AH
Silnik: C18XE i Z20LEL
Pojemność: 1.8 i 2.0T
Telefon: 880-016-605

Re: Z20ler zaczal mi brac olej

Postprzez ja37 » 26 czerwca 2015, 11:00

No to już są koszty...
Pierścienie jakieś 160, uszczelki ze 350, planowanie 70-100, uszczelniacze zaworów 60 i jeszcze pewnie coś, o czym zapomniałem.
Jak pierścienie, to i panewki....

Zastanawiałem się, czy w świecy nie zrobić otworu i podłaczyć kompresor, ale nie mam pewności, czy 10 barów utrzyma zawory w górze, jak zacznę manewrować ściagaczem.
Dlatego odpuściłem.
ja37
 
-#USER
 
Posty: 404
Dołączył(a): 10 października 2009, 23:47
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Grzesiek
Auto: Corsa B
Silnik: Z20LET+
Pojemność: 1998

Re: Z20ler zaczal mi brac olej

Postprzez mateuszws » 26 czerwca 2015, 12:22

ja37 napisał(a):No to już są koszty...
Pierścienie jakieś 160, uszczelki ze 350, planowanie 70-100, uszczelniacze zaworów 60 i jeszcze pewnie coś, o czym zapomniałem.
Jak pierścienie, to i panewki....

Zastanawiałem się, czy w świecy nie zrobić otworu i podłaczyć kompresor, ale nie mam pewności, czy 10 barów utrzyma zawory w górze, jak zacznę manewrować ściagaczem.
Dlatego odpuściłem.



hmm może na początek zmienię same uszczelniacze jak się uda komuś bez ściągania głowicy, skoro koledze wyżej się udało a jeśli nie wyjdzie to trudno całość poleci do roboty
mateuszws
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 967
Dołączył(a): 24 listopada 2007, 20:28
Lokalizacja: Leżajsk/Wierzawice
Województwo: Podkarpackie
Imie: Mateusz
Auto: Opel AF i AH
Silnik: C18XE i Z20LEL
Pojemność: 1.8 i 2.0T
Telefon: 880-016-605

Następna strona

Powrót do Silnik i osprzęt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość